ST2 RAW uit 2018 of nieuw model

Plaats reactie
JWvdH
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2020, 19:41
Locatie: Zoetermeer

Ik ben op zoek naar een speed pedelec voor woon-/werkverkeer (4x p.w., 30 km v.v.) en af en toen een langere tocht (ca 100km). Mijn conditie is vrij goed dus ik verwacht niet altijd de sterkste ondersteuning nodig te hebben. Ik heb een proefrit gemaakt op een R&M supercharger met Enviolo-naaf en een Flyer Upstreet 5 7.23, ook met enviolo. Toch ben ik niet helemaal overtuigd van dat concept, en zou eigenlijk het liefst met een Rohloff-naaf blijven rijden. Daar rij ik al tien jaar naar tevredenheid mee op een conventionele fiets. Helaas kom ik dan boven mijn budget uit, dus die optie vervalt.
Ik heb nu mijn oog laten vallen op een Stromer. Aanvankelijk keek ik naar het nieuwe model ST2 met de naafversnelling, maar ik kwam ook een demo tegen van de ST2 limited edtion uit 2018 voor ca. € 6.000,- met een nieuwe 983Wh accu. Dit leek mij een interessante optie, maar ik ben een beetje bang dat ik verouderde techniek koop. Is die vrees terecht?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

JWvdH schreef: 07 dec 2020, 20:10 maar ik kwam ook een demo tegen van de ST2 limited edtion uit 2018 voor ca. € 6.000,- met een nieuwe 983Wh accu.
Die was nieuw E 7.690,-. Ondanks de nieuwe accu is de prijs voor een twee jaar oude demo nog steeds te hoog. Ik vind het wel een práchtige editie.

Qua techniek: valt wel mee, de huidige Stromers zijn nog steeds op een vergelijkbare manier opgebouwd.

De wereld van verschil tussen de ST2 Ltd en de nieuwe ST2 zit 'm in formaat wielen/wegligging, frame/zithouding en drivetrain. Het zijn allebei Stromers met dito techniek en ze heten allebei ST2, maar verder zijn er nauwelijks overeenkomsten.

Zeker als je pijntjes hebt lijkt zithouding doorslaggevend, dus: testen.

Ik las ook dat je last hebt van je knieën: kan zijn dat de 5-gear van de nieuwe ST2 wat te weinig is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JWvdH
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2020, 19:41
Locatie: Zoetermeer

Nuttige informatie, dank daarvoor!
En inderdaad, ik trap graag een cadans van 80 tot 90 omw. p.m., dus dat doet mij aarzelen bij die Sturmey Archer-naaf.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

JWvdH schreef: 07 dec 2020, 20:10 ik kwam ook een demo tegen van de ST2 limited edtion uit 2018 voor ca. € 6.000,- met een nieuwe 983Wh accu. Dit leek mij een interessante optie
Een demo van 2,5 jaar oud ?

Als daar geen garantie meer op zit : laat hem staan ... je bespaart jezelf hoogstwaarschijnlijk een pak ellende en rommel.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Thijs88
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 dec 2017, 23:17
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 2017
Km-stand: 20000

In belgie moet je 1 jaar garantie krijgen als het van bij de dealer komt, zelf bij 2dehands. Vermeld hij niet dat het een beperkte garantie is (van 1 jaar) moet hij zelf 2 jaar geven.
:bike: Stromer ST2 2017 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hoe verhouden deze wettelijke garantievoorwaarden zich tot de voorwaarden van de fabrieksgarantie van Stromer?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

De FM moet deze garantie geven, vraag is alleen of hij nog bij stromer kan aankloppen of dat de FM dit zelf moet bekostigen. Voor de klant mag dit eigenlijk niet uitmaken. Alleen zal de FM natuurlijk minder geneigd zijn van alles te vervangen wat hem veel geld gaat kosten.
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Ik zou beginnen met een proefrit op een ST1. Voor dat geld heb je ook ongeveer een volledig geveerde ST1 met de grootste accu. En belangrijk, twee jaar fabrieksgarantie.

ST2 limited is erg mooi...maar ik heb nog niet de indruk dat de LE van stromer daadwerkelijk meer opleveren naderhand. Dus je hebt een minder courante fiets....

Succes met je leuke keuze.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Edgecrusher schreef: 08 dec 2020, 07:49 vraag is alleen of hij nog bij stromer kan aankloppen of dat de FM dit zelf moet bekostigen
Als de fabrieksgarantie verlopen is zal de verkoper dit zelf mogen bekostigen.

Ik kocht een artikel tweedehands (een auto, een koelkast, ...). Geldt de wettelijke garantie?

Ja.

De wet voorziet ook hier standaard in een waarborg van twee jaar, maar de verkoper mag die beperken tot één jaar, voor zover hij dit duidelijk bepaalt bij de verkoop.

Als uw tweedehandsartikel stukgaat in de zes eerste maanden nadat u het heeft gekocht, dan wordt er verondersteld dat uw tweedehandsartikel al een gebrek had op het ogenblik dat u het kocht.

Als uw tweedehandsartikel na zes maanden stukgaat, en de verkoper betwist dat het al een gebrek vertoonde toen hij het leverde, dan moet u bewijzen dat het gebrek toch al bestond bij de levering.

Opgelet: de wettelijke garantie wordt niet toegepast wanneer de consument bij de aankoop op de hoogte was van het gebrek (bv. wanneer de verkoopovereenkomst een gedetailleerd overzicht bevat van de staat van het consumptiegoed, zoals vaak gebeurt bij de aankoop van een tweedehandsauto).

Daarnaast kan er mogelijk ook een commerciële garantie gelden waarop u beroep kunt doen.

Bron : https://economie.fgov.be/nl/themas/cons ... en-over-de
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Waar blijft onze topicstarter ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie