Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
WFVst5 schreef: ↑10 dec 2020, 21:52
Klopt, daar zit ook zo'n Suntour verende nepvoorvork in zij wilde dit en speciaal stuur voor haar handen......artrose en poezelhandjes.
Volgende wordt oa. om deze redenen geen Flyer meer.
Ik vind Suntour goede voor vorken maken. Die van mij is gemonteerd door een Stromer dealer en komt neem ik aan niet van een AlieExpress website. De steek as vind ik wat minder m.n. de rubberen ringetjes, Gisteravond zag ik op youtube dat meer dit probleem(pje) ondervinden. Maar het is prima opgelost door Suntour. Maar wat ik niet helemaal begrijp wat nu het voordeel is van deze steek as t.o.v. een normale steek as voor een forens? Het sneller kunnen verwisselen van een voorwiel? Of zie ik nog iets anders over het hoofd?
ik hoor graag.
Grt. Bert.
Suntour heeft budgetvorken, maar ook wel hoogwaardige vorken. Deze zit er een beetje tussenin. Op zich voor dit gebruik een prima vork.
De vork hoeft niet zoveel klappen op te vangen.
Dit is in basis een MTB vork met een inkort veerbereik die door een test is gehaald zodat deze ook bij een SP mag gebruikt worden.
(Ik denk dat de meeste MTB vorken deze test doorstaan, maar men daar niet in wil investeren)
Daarom is de snelsluiting niet gewijzigd die suntour op de meeste vorken toepast.
Snel wielen wisselen doe je alleen met een quick-release of snelsluiting in oude koersfietsen. Ik moest zelfs de rokjes van de voorvork-einden afschuren met schuurschijfje zodat het wiel er meteen uitviel als je de snelsluiting openklapt.
Tegenwoordig werken we met steekassen (inbus4&5) beetje ploeg heeft gewoon de auto vol fietsen zodat je meteen fiets kunt wisselen en op rustig moment een ander wiel steken.
Ik heb niX met dat Q-loc maar hoort bij dit type voorvork, volgende keer als zij een nieuwe fiets koopt let ik daar extra op, ook op de positie van bijv. het laad-stopcontact.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
Bij een MTB gaat het ook niet om snel wisselen, maar eerder compact maken om de fiets te transporteren en dan is het toch een 15mm as die zonder gereedschap te lossen is.
Wanneer ik de Q-loc steekas terug stop, springt de borgmoer niet meer open.
Ik heb alles al uit elkaar gehaald. Rubber ringetjes zijn nog heel. Boel beetje ontdaan van vuil en opnieuw gesmeerd. Hele principe werkt niet, terwijl het vlg. mij toch goed terug in elkaar zit. Heb ook nog naar meerdere instructiefilmpjes gekeken, waardij de moer wel open springt en borgt. Heeft iemand deze ervaring gehad en daar een oplossing voor gevonden?