Zeker niet ,maar het blijft maar duren met prob.wat betreft kwaliteitscontrole .... De meeste dealers gebruiken corona voor het niet op tijd kunnen leveren van onderdelen die normaal op stock moeten zijn (praten we reeds meer dan een jaar over ,en ik zie weinig of geen verbetering) en of dit alles te maken heeft met corona....... Maar goed ik wil zeker geen polemiek beginnen ,maar ik blijf erbij hier moet meer dan een tandje worden bijgestoken bij Stromer!
geluid achterwiel
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dat laatste ben ik zeker met je eens. En als er dan een nieuw onderdeel geleverd wordt, dan moet dit gewoon goed zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Runner-up
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 11 nov 2018, 14:53
Ik had identiek hetzelfde probleem. Ik had het zelf nog niet opgemerkt maar de fietsenmaker had het opgemerkt bij het onderhoud. Hij had direct een nieuwe motor besteld en een weekje later kon ik hem laten monteren.
Bij het afhalen van de fiets tegen sluitingstijd wou ik vertrekken. Begon mijn voorlicht te flikkeren als een stroboscoop, de technieker had dat bij daglicht natuurlijk niet gemerkt.
Fiets opnieuw daar gehouden en een dag later kunnen ophalen met weer een nieuwe motor. Deze keer werkt alles zoals het hoort. Hij vertelde dat alle st1x-en wel terug zullen binnenkomen met dit probleem. Dus de enkeling wie zijn garantie niet verlengd heeft doet dat best vooraleer deze om is.
Bij het afhalen van de fiets tegen sluitingstijd wou ik vertrekken. Begon mijn voorlicht te flikkeren als een stroboscoop, de technieker had dat bij daglicht natuurlijk niet gemerkt.
Fiets opnieuw daar gehouden en een dag later kunnen ophalen met weer een nieuwe motor. Deze keer werkt alles zoals het hoort. Hij vertelde dat alle st1x-en wel terug zullen binnenkomen met dit probleem. Dus de enkeling wie zijn garantie niet verlengd heeft doet dat best vooraleer deze om is.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Een motor die geen problemen geeft zal niet onder garantie worden vervangen.Koningsblauw schreef: ↑13 dec 2020, 10:28 Hij vertelde dat alle st1x-en wel terug zullen binnenkomen met dit probleem. Dus de enkeling wie zijn garantie niet verlengd heeft doet dat best vooraleer deze om is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Runner-up
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 11 nov 2018, 14:53
Dat snap ik, maar aangezien het een veel voorkomend probleem is en het bij mij zich manifesteerde net tegen het einde van de garantie... Als je er achter komt en je garantie is verlopen wordt het een heel dure grap.
De motor alleen was 1100 euro on geplaatst dacht ik. Dan maar netjes 99 euro garantieverlenging betalen.
De motor alleen was 1100 euro on geplaatst dacht ik. Dan maar netjes 99 euro garantieverlenging betalen.
Laatst gewijzigd door Koningsblauw op 15 dec 2020, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Gewichtsbesparing bij een Stromer van 28 kg?
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
yep. Stromer kan ook een iets zwaardere grotere voornaaf kopen of maken waarin grotere lagers passen die veel meer kunnen weerstaan en langer meegaan.
Maar nee, Stromer kiest voor een voornaaf van DT of Alex met dezelfde kleine 6903LST lagertjes die ook in Carbon racefietsen worden gebruikt. Idem voor het BB en balhoofd en de rest.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het probleem is dat Stromer, net als andere SP-fabrikanten, oplossingen zoekt in de fietstechniek, terwijl het op bepaalde vlakken (waaronder zwaardere belasting van b.v. lagers) meer naar de automotive industrie moet kijken.
Speed Pedelecs worden gezien als 45km/u fietsen, niet als 45km/u auto's. Zo zien berijders dat ook. Maar op het gebied van slijtagegevoelige onderdelen moet dat veranderen, en dat gebeurt al. De wiellagers nieuwere Stromers zijn b.v. beter dan die in vorige generatie (ST1 X, klassieke ST2, ST2 S).
SP's gaan nu richting een gewicht 30-35kg. Persoonlijk vind ik dat te zwaar, vanwege de hanteerbaarheid maar ook vanwege de invloed op actieradius. Een SP zal nooit een weight-weenie bike worden, maar ik kijk boven de 25kg wél op de kilo. Ik vind niet dat alles ongeacht gewicht maar klakkeloos op een SP gemonteerd moet worden, omdat het dankzij de motorondersteuning toch niks uitmaakt. Rij eens op een carbon Trek Allant+ 9.9S Speed Pedelec van 18,5kg en je snapt meteen weer hoe het ook alweer wel moet. (Done that.)
Op het vlak van gewicht versus slijtagegevoeligheid liggen er uitdagingen voor de SP-markt. Carbon Gates riem is een oplossing, in-hub gear is een oplossing. Lagers, spaken, velgen e.d. -> uitdaging. Dat moet gewoon 50.00-100.000km meegaan.
Speed Pedelecs worden gezien als 45km/u fietsen, niet als 45km/u auto's. Zo zien berijders dat ook. Maar op het gebied van slijtagegevoelige onderdelen moet dat veranderen, en dat gebeurt al. De wiellagers nieuwere Stromers zijn b.v. beter dan die in vorige generatie (ST1 X, klassieke ST2, ST2 S).
SP's gaan nu richting een gewicht 30-35kg. Persoonlijk vind ik dat te zwaar, vanwege de hanteerbaarheid maar ook vanwege de invloed op actieradius. Een SP zal nooit een weight-weenie bike worden, maar ik kijk boven de 25kg wél op de kilo. Ik vind niet dat alles ongeacht gewicht maar klakkeloos op een SP gemonteerd moet worden, omdat het dankzij de motorondersteuning toch niks uitmaakt. Rij eens op een carbon Trek Allant+ 9.9S Speed Pedelec van 18,5kg en je snapt meteen weer hoe het ook alweer wel moet. (Done that.)
Op het vlak van gewicht versus slijtagegevoeligheid liggen er uitdagingen voor de SP-markt. Carbon Gates riem is een oplossing, in-hub gear is een oplossing. Lagers, spaken, velgen e.d. -> uitdaging. Dat moet gewoon 50.00-100.000km meegaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023