Even terug on-topic 'geluid' achterwiel.
Mijn ST1X van 02-2020 had deze week uit het niets een bijgeluid in het achterwiel.
Vorige week nog door 2 flinke regenbuien gereden en de rest van de week over natte fietspaden doordat er zout gestrooid was. Dan blijft het het fietspad langs het kanaal lekker lang nat .
Op zaterdag het ergste meuk van m'n fiets gekuist met water en spons, de ketting gewisseld en netjes droog weggezet.
Afgelopen woensdag naar het werk en direct bij het wegrijden een raar geluid in het achterwiel. Zowel bij het peddelen als bij stilstaande pedalen. Hmmm Geen rauw geluid schurend geluid zoals een (kogel)lager maar iets anders. .
Je moet het tinkelen van de remschijf even wegdenken (daar zat wat zand tussen). Lijkt op het geluid van Muiske zie eerste bericht in dit draadje. Mijn fiets heeft toevallig ook 3,5K op de teller.
FM gebeld en vanmorgen naar Herveld gereden.
Fiets werd meteen aangenomen. Of ik ondertussen een stuk op de ST2 wilde rijden ?
Nou: de helm en handschoenen lagen klaar in de auto. .
Bij terugkomst was m'n fiets al klaar. Er was iets mis met de motor maar de oorzaak was niet helemaal duidelijk.
Lijkt dat er iets tegen het anker komt in de motor. De motor is vervangen door een nieuw exemplaar dus met een gerepareerde fiets naar huis
Top service !
Ik ben blij dat ik dit forum volg en het advies van Sylvia heb opgevolgd: haal je Stromer bij een goede dealer.
Dat heeft zich vandaag bewezen. Heb meteen de 3 jaar extra garantie afgesloten.
Komende week weer lekker Stromeren
geluid achterwiel
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Klinkt niet goed nee.
Motor met een wazige klacht vervangen onder garantie, terwijl je zelf een testrit op een nieuw model doet. Lekker heur. (Niet lekker dat je deze klacht had natuurlijk, dat is gewoon balen, maar met een goeie dealer is dat inderdaad zo verholpen.)
Hoe vond je de nieuwe Twee?
Motor met een wazige klacht vervangen onder garantie, terwijl je zelf een testrit op een nieuw model doet. Lekker heur. (Niet lekker dat je deze klacht had natuurlijk, dat is gewoon balen, maar met een goeie dealer is dat inderdaad zo verholpen.)
Hoe vond je de nieuwe Twee?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- JanR
- Expert
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
- Locatie: Noord-Brabant
- Merk SP: Stromer St2 pinion
- Km-stand: 24048
Mij hoor je niet klagen !Motor met een wazige klacht vervangen onder garantie, terwijl je zelf een testrit op een nieuw model doet. Lekker heur.
Zie onder draadje 'Ervaringen met de ST2 met riem'Hoe vond je de nieuwe Twee?
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ondanks de overlap in de materie (geluid achterwiel kan immers ook veroorzaakt worden door een probleem in de motor of de lagers) heb ik de discussie over de opbouw van de Stromer / TDCM motoren afgesplitst naar een eigen topic, want dit belooft een lang en boeiend verhaal te worden:
viewtopic.php?f=8&t=4144
viewtopic.php?f=8&t=4144
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Midden vorige week eindelijk mijn fiets terug mogen gaan halen bij de FM.
Ondertussen was de (2de) nieuwe achterwielmotor ook binnengekomen en gemonteerd.
Ze hebben ook de controller moeten vervangen om het laadprobleem op te lossen. De update zou er voor niets tussen zitten volgens de FM maar ik vraag me alleen af of de 1ste nieuwe motor (die ook defect bleek te zijn) de controller niet zou stuk gemaakt hebben? Voordien had ik geen probleem met laden.
Maar goed, achterwielmotor en controller vervangen onder garantie en gisteren en vandaag de eerste kilometers gereden, nu zonder abnormale geluiden
Ondertussen was de (2de) nieuwe achterwielmotor ook binnengekomen en gemonteerd.
Ze hebben ook de controller moeten vervangen om het laadprobleem op te lossen. De update zou er voor niets tussen zitten volgens de FM maar ik vraag me alleen af of de 1ste nieuwe motor (die ook defect bleek te zijn) de controller niet zou stuk gemaakt hebben? Voordien had ik geen probleem met laden.
Maar goed, achterwielmotor en controller vervangen onder garantie en gisteren en vandaag de eerste kilometers gereden, nu zonder abnormale geluiden
Huidige SP: Leasing ST3 2023 Pinion, 983W accu, Stromer/Wren verende voorvork,
Vorige SP: ST1x 2019, 618W accu, Stromer/suntour verende voorvork, 16000km.
Vorige SP: R&M Roadster Touring HS 2017, 500W accu, 12500km
W/W 11km enkel
Vorige SP: ST1x 2019, 618W accu, Stromer/suntour verende voorvork, 16000km.
Vorige SP: R&M Roadster Touring HS 2017, 500W accu, 12500km
W/W 11km enkel