ongelukkige eigenaar van een ST2

Thijs88
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 dec 2017, 23:17
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 2017
Km-stand: 20000

Fabian schreef: 15 nov 2020, 12:31 ik heb meer dan € 12.000 geïnvesteerd op 2 jaren !!!
Mijn werkgever vergoedt mij de kosten tegen een tarief van 0,24 € / Km
het zal me 6 jaar om de hele zaak te dekken, zonder dat nieuwe uitgaven die onmogelijk te hebben.
Zoals gezegd door Sjjan, zijn de interviews bijzonder duur :(
Tot nu toe was alles toch onder garantie? Kom je toch niet aan 12000...
:bike: Stromer ST2 2017 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh
Fabian
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 nov 2020, 12:15
Locatie: Bruxelles
Merk SP: STROMER ST3 PINION
Km-stand: 28000

Stromeur schreef: 15 nov 2020, 12:46
FreddyH schreef: 15 nov 2020, 11:09 Kennelijk gaat het niet om oplossingen/meedenken/feedback, maar om klagen. Zonde van mijn tijd om te proberen te helpen :bn:
Dit is gedeeltelijk waar.
Maar ik zou het vorklager wel zelf willen vervangen/onderhouden.
Hiervoor moet je de remmen verwijderen, het is niet moeilijk, maar ontluchten tijdens het opnieuw monteren is minder eenvoudig.
Ik moet de TRP-ontluchtingsset en vorklagers nog vinden.
Voor dezelfde pedalen.
Fabian
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 nov 2020, 12:15
Locatie: Bruxelles
Merk SP: STROMER ST3 PINION
Km-stand: 28000

Thijs88 schreef: 15 nov 2020, 13:47
Fabian schreef: 15 nov 2020, 12:31 ik heb meer dan € 12.000 geïnvesteerd op 2 jaren !!!
Mijn werkgever vergoedt mij de kosten tegen een tarief van 0,24 € / Km
het zal me 6 jaar om de hele zaak te dekken, zonder dat nieuwe uitgaven die onmogelijk te hebben.
Zoals gezegd door Sjjan, zijn de interviews bijzonder duur :(
Tot nu toe was alles toch onder garantie? Kom je toch niet aan 12000...
Makkelijk: fiets 6700 €
Plus body float (zadel) en shockstock (voorvork)500€
Onderhoud: banden 2 extra paar 300 €, remblokken elke 4000 km (plus de remproblemen, de remblokken zijn soms mijn verantwoordelijkheid voor 35 €), remschijf 50 €, 2 kettingen 80 €, cassette 165 €, tandwielen 11 tanden 55 €, 2 blikken/jaar wax voor de ketting 18 €, verzekering, ...
En vooral een nieuwe batterij 2000 €
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Als je die batterij niet koopt en de fiets nu verkoopt recupereer je nog altijd zo'n € 3000 à € 3500 van je investering. :bf:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
sjjan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 mei 2020, 10:34
Locatie: Doesburg
Merk SP: ST2
Km-stand: 6000

Je maakt een keuze en je zou wellicht achteraf voor iets anders gekozen hebben? Dat overkomt mij ook wel hoor. Maar ja, je kunt je fiets verkopen en iets anders kopen of kijken of je de problemen zo goed als mogelijk kunt oplossen en verder kunt gaan met het genieten op de speed pedelec. Het lijkt me dat de meeste zaken toch wel op te lossen zijn, toch?
Stromer ST2
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

De ST3 en ST5 hebben veel minder kinderziektes dan de ST1X en ST2. Wellicht is een inruil ook nog voor je "bespreekbaar".
Witte ST3 van maart 2019
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ik weet niet hoe het mogelijk is of waaraan het ligt dat sommige fietsen zo'n probleemkinderen zijn en anderen duizenden kilometers afmalen zonder enige probleem.
Zoveel onderdelen heeft die fiets nu ook weer niet waardoor je na vervangen toch dezelfde problemen kan terugkrijgen zou ik denken...

Los daarvan merk ik wel dat je FM stevig doorrekent wat betreft kosten van onderdelen. Ik veronderstel dat zijn werkuren daar dan (hopelijk voor jou) inzitten, maar dan nog. Zo rekent hij vb meer dan dubbel van de prijs van een xt cassette (https://www.mantel.com/be/shimano-xt-ca ... 2xEALw_wcB. de cassette vervangen als het wiel er uit is duurt minder dan 1 minuut. 11 Tandwieltje voor 55 euro ?? of bedoel je een 10 tal? Want zo'n tandwiel kost 8,5 euro, 325 euro voor onderhoud :ck: :ck: Zelfs voor mijn mazda 6 onderhoud betaal ik een pak minder dan dat... Dus misschien eens daarover praten met hem of een paar dingen zelf doen?
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22964
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk dat het in dit geval een combinatie van pech en manier van gebruiken is. (Ik vind het knap om 4 laders stuk te hebben bijvoorbeeld. En van een aantal andere defecten is ook geen oorzaak vermeld.) Daarnaast had de ST2 inderdaad een stuk meer kinderziektes dan latere modellen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Fabian
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 nov 2020, 12:15
Locatie: Bruxelles
Merk SP: STROMER ST3 PINION
Km-stand: 28000

Stromeur schreef: 16 nov 2020, 16:33 Ik vind het knap om 4 laders stuk te hebben bijvoorbeeld
De laaste die ik heb gekregen is een nieuwe model meer compact
Bram Roose schreef: 16 nov 2020, 14:03 Los daarvan merk ik wel dat je FM stevig doorrekent wat betreft kosten van onderdelen. Ik veronderstel dat zijn werkuren daar dan (hopelijk voor jou) inzitten, maar dan nog. Zo rekent hij vb meer dan dubbel van de prijs van een xt cassette (https://www.mantel.com/be/shimano-xt-ca ... 2xEALw_wcB. de cassette vervangen als het wiel er uit is duurt minder dan 1 minuut. 11 Tandwieltje voor 55 euro ?? of bedoel je een 10 tal? Want zo'n tandwiel kost 8,5 euro, 325 euro voor onderhoud :ck: :ck: Zelfs voor mijn mazda 6 onderhoud betaal ik een pak minder dan dat... Dus misschien eens daarover praten met hem of een paar dingen zelf doen?
Nu doet ik alles zelfde :)
De prizen is het werk mee
Voor de rollagers van de vork, weet ik nog niet hoe moet ik doen en welke rollagers moet ik kopen?
Het zelfde voor de 11 tanden wheel van de cassette
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Henry schreef: 16 nov 2020, 09:54 De ST3 en ST5 hebben veel minder kinderziektes dan de ST1X en ST2. Wellicht is een inruil ook nog voor je "bespreekbaar".
Er zijn genoeg probleem ST3's en ST5'en te vinden op de verschillende fora ... het kopen van een nieuwe Stromer biedt - helaas - geen enkele zekerheid tot de aanschaf van een issuevrije SP.
Fabian schreef: 16 nov 2020, 17:31 Voor de rollagers van de vork, weet ik nog niet hoe moet ik doen en welke rollagers moet ik kopen?
Zie je andere topic, je bent pas 100% zeker als je eventjes demonteert.
Fabian schreef: 16 nov 2020, 17:31 Het zelfde voor de 11 tanden wheel van de cassette
Kransjes voor de originele XT-cassette kan je via deze link bestellen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie