Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eens. Een tweedehands buiten garantie kan veel problemen geven, en even zelf aan de elektra van een stromer klussen vergt kennis en veel tijd. Sowieso altijd grootste accu nemen, zeker 60km met hoge kruissnelheid incl. windje tegen. Qua geld zal je dus nog iets bij moeten passen, ook vanwege een eventuele geveerde zadelpen.
dhnl schreef: ↑30 sep 2020, 23:42
en even zelf aan de elektra van een stromer klussen vergt kennis en veel tijd
Sterker nog: ik heb in de 3,5 jaar dat dit forum bestaat en ik overal van alles volg tot nu toe letterlijk (!) niemand gezien of gelezen die succesvol de huidige Stromer elektronica (controllers, accu's, motoren, verdelers, kabelbomen, OMNI displays etc.) heeft hersteld.
Stromer zelf repareert ook niks: net als inmiddels 95% van alle andere fabrikanten van consumentenelektronica vervangt Stromer enkel complete onderdelen en modules, zowel binnen als buiten garantie. En al die onderdelen zijn ontzettend duur.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Er ploppen ook regelmatig websites op die nieuwe Stromer onderdelen te koop aanbieden, maar op één of andere manier gaan die ook altijd weer binnen een jaar of wat uit de lucht. Ik denk dat Stromer het niet leuk vindt als partijen onderdelen aan Jan en Alleman te koop aanbieden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins schreef: ↑01 okt 2020, 12:11
Complete modules vervangen is niet moeilijk. Die modules, evt 2de hands, te pakken krijgen zal het lastigste zijn.
Onderschat het ontdekken *welke* module vervangen moet worden niet. Als je soms al leest wat dealers allemaal proberen (waarbij ze zelfs soms Stromer raadplegen) voordat ze de root cause te pakken hebben dan schat ik in dat dit voor ons leken eigenlijk alleen bij de triviale problemen te doen is.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Toch eigenwijs geweest en ST1X (2017)on steroids gekocht. Gaat als een speer en vandaag voor het eerst mee naar het werk geweest. 52% over na enkele reis, volle bak (40km/h gemiddeld). 49% op de terugweg.
En nu hopen dat de problemen wegblijven.
Bekend vochtprobleem is al verholpen. En kinderziektes zullen er niet meer in zitten, alleen ouderdomsproblemen kunnen nog optreden
Suc6 met je nieuwe aanwinst en veel veilige km toegewenst. Rij in eerste instantie niet te hard om te wennen aan de fiets en snelheid. Zeker nu de herfst aanbreek!
Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Jins schreef: ↑01 okt 2020, 12:11
Complete modules vervangen is niet moeilijk. Die modules, evt 2de hands, te pakken krijgen zal het lastigste zijn.
Onderschat het ontdekken *welke* module vervangen moet worden niet. Als je soms al leest wat dealers allemaal proberen (waarbij ze zelfs soms Stromer raadplegen) voordat ze de root cause te pakken hebben dan schat ik in dat dit voor ons leken eigenlijk alleen bij de triviale problemen te doen is.
Tsja, da's omdat je tegenwoordig nu ook elektrotechnicus moet zijn naast 'gewoon' fietsenmaker. En dat zijn de meeste nog niet.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.