oplaad probleem

MarsMan
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 dec 2019, 23:06
Merk SP: Stromer ST1 X
Km-stand: 2800

Hallo ,ik ben al een tijdje een meelezer en heb zelf sinds februari een ST1X.

Ik heb mijn fiets de eerste beurt laten geven en daarna heb ik problemen met opladen.

Ik deed altijd fiets op slot en dan opladen en dat deed hij altijd maar na de beurt dus niet meer altijd .Als ik de fiets uit zet
of de batterij eruit haal dan doet hij het gewoon.
Nou ben ik met het probleem naar de FM geweest en deze nam alle tijd om er achter te komen wat er aan de hand is en volgens hem
zit de fout in de batterij en is deze onderweg naar Zwitserland.
Nu heb ik een leen batterij meegekregen en wat blijkt nu ,het zelfde probleem met deze batterij .

Heeft iemand zoiets ook aan de hand gehad of weet iemand een oplossing.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Steek je eerst de stekker van de lader in het stopcontact, en sluit je daarna de lader aan op je Stromer? Dat is namelijk hoe het officieel moet.

Ik heb met mijn ST1 X 2017 trouwens ook het probleem gehad dat de lader niet altijd startte met de Stromer aan. Heeft de dealer nooit opgelost gekregen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Maakt weinig uit of je je fiets al dan niet op slot doet.

Als het extern opladen van de batterij lukt, dan is deze in orde ... ook de leenbatterij.

Probleem zit dus in je SP.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Stromeur schreef: 21 sep 2020, 17:49
Ik heb met mijn ST1 X 2017 trouwens ook het probleem gehad dat de lader niet altijd startte met de Stromer aan. Heeft de dealer nooit opgelost gekregen.
Hier hetzelfde probleem bij mijn st1 al zie ik het niet meer als probleem. Met de fiets op slot 9 van de 10 keer een storing mbt laden. Als ik de fiets uit zet heb ik nooit last. Ik zet hem dus altijd uit bij laden.
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
ocra

Hier ook St1x2017 met dat probleem .. in het verleden. Na FW update en nieuwe accu geen problemen meer.

Het zou wel toevallig zijn als de leen accu het zelfde probleem heeft kan wel combinatie zijn van accu FW en fiets FW maar neem aan dat de FM daar naar heeft gekeken?
MarsMan
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 dec 2019, 23:06
Merk SP: Stromer ST1 X
Km-stand: 2800

(Steek je eerst de stekker van de lader in het stopcontact, en sluit je daarna de lader aan op je Stromer? Dat is namelijk hoe het officieel moet.)
Jazeker dat doe ik altijd op deze manier .

(Probleem zit dus in je SP.)
Dat denk ik dus ook.

(Als ik de fiets uit zet heb ik nooit last. Ik zet hem dus altijd uit bij laden)
Dat doe ik nu ook ,maar het hoort niet.

(Het zou wel toevallig zijn als de leen accu het zelfde probleem heeft kan wel combinatie zijn van accu FW en fiets FW maar neem aan dat de FM daar naar heeft gekeken?)

Ik weet niet precies waar de FM naar gekeken heeft maar hij kon in de computer zien dat het batterij problemen waren.

Ik ga einde van de week maar eens langs misschien weten ze iets meer.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als jouw accu gisteren naar CH is gestuurd, dan weten ze eind deze week waarschijnlijk nog niks, want dan is-ie daar net aangekomen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
DaanDaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 mar 2019, 11:25
Locatie: Nederland
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9000

Heb je de laatste updates al?
🇳🇱 | 🚲 ST3 SPORT L | 2020 | 🔋 983 |
ZWART
MarsMan
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 dec 2019, 23:06
Merk SP: Stromer ST1 X
Km-stand: 2800

Het is al bijna twee maanden geleden dat het naar Zwitserland gestuurd is .Dus zal het toch zeker onderhand weer terug zijn maar daarom ga ik van de week maar weer ff langs de FM
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja na twee maanden wordt het zelfs raar dat je nog niks hebt gehoord.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie