Stekkersnoer uit oplader tijdens fietsen

Plaats reactie
Richard_1980L
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:24

Hallo Allemaal,
Halen jullie het netsnoer altijd los van de oplader als deze in de fietstas meegaat?
Ik vroeg me af of wat het minst slecht was voor de stekker. Of het telkens in en uithalen, of het wrikken en bewegen in de tas
Stromer St1x 2019 Ocean blue, bodyfloat, ortlieb, Giro bexley
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Er steeds uithalen is geen enkel probleem :ay (zelfde systeem als de stekker die je steeds in het stopcontact doet)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
ocra

Ik heb ook een tijd lang met lader in mijn tas gereden. En ik merkte op gegeven moment dat de euro stekker (van het snoer) uitgesleten raakte zodat hij er steeds uit viel. Daarna altijd er uit gehaald en nooit meer problemen gehad. ik zou hem er dus steeds even uithalen met meenemen.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Richard_1980L schreef: 17 sep 2020, 07:24 Halen jullie het netsnoer altijd los van de oplader als deze in de fietstas meegaat?
De zeldzame keren dat ik de oplader meenam haalde ik het netsnoer eruit ... heeft als voordeel het normaliter altijd weer keurig ingeplugd zit. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ik haal die er nooit uit. Originele netsnoer viel wel op een gegeven moment steeds er uit, maar uit mijn ouwe-computer-snoeren-vergaarbak een andere gepakt die perfect blijft zitten.
Met als pluspunt dat die nog 50 cm langer was en ik nu altijd genoeg lengte heb om de lader rustig in mijn fietstas te laten tijdens het laden.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Richard_1980L
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:24

Bedankt voor jullie reacties
De stekker zit nog prima, maar ik haal het er vanaf nu uit. Heb een redelijk eind klinkerweggetjes
Stromer St1x 2019 Ocean blue, bodyfloat, ortlieb, Giro bexley
Gebruikersavatar
Bastiaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:59
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Als je de stekker er uit haalt, voorkom je mechanische belasting op de verbinding. Dat lijkt me altijd verstandig.
Oceaanblauwe ST1X met geveerde vork en Kinect zadelpen
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 568
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 30209

Ik laat hem er altijd in zitten maar bedacht me ook al eens dat het buigen een keer fout gaat. Genoeg reserve snoeren in huis dacht ik, maar voor de interne connenctor ga ik hem er toch maar uit halen.
Wiebe schreef: 17 sep 2020, 22:15 Met als pluspunt dat die nog 50 cm langer was en ik nu altijd genoeg lengte heb om de lader rustig in mijn fietstas te laten tijdens het laden.
Dat deed ik de eerste keer op het werk ook. Fiets opladen in het fietsenhok met lader in de tas, maar omdat hij zo warm kan worden doe ik dat niet weer.
Dan maar de lader op de bagagedrager
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Plaats reactie