Opvragen onderhoudshistorie

Plaats reactie
JMO68
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 sep 2020, 10:01
Locatie: Best

Hallo allemaal, ik ben bezig met de aankoop van een tweedehands ST1x en heb al veel informatie uit dit mooie forum kunnen halen.

De fiets die ik op het oog heb komt uit okt 2017 en heeft 5800 km gereden.
Hij is nu van de tweede eigenaar en is sinds eind 2018 onderhouden bij een Stromer dealer.
De controller is een klein jaar geleden vervangen vanwege storing, volgens de FM zijn de connectoren "geseald".
Ook de OMNI display is eind 2019 vervangen, omdat er vocht onder zat, beide voor een bedrag van enkele tientjes.
Van beide reparaties heb ik de bon gezien en hebben nog garantie.
Het achterwiel ziet er goed uit (geen loslatende lak) en de fiets rijdt lekker.

Op zich allemaal helder, maar ik heb gevraagd om de volledige onderhoudshistorie en dat is blijkbaar lastig omdat de dealer "die niet in de computer heeft staan". Kan dat kloppen, of moet dat normaal gesproken wel gebeurd zijn, bijvoorbeeld omdat Stromer dat eist i.v.m. garantie e.d.?

Kan ik in de OMNI app terugvinden wat er met de fiets gebeurd is, ook vóór de eerste doorverkoop?

Mocht het verder onmogelijk zijn om meer inzicht te krijgen in het onderhoud, zijn er dan nog onderdelen / problemen waar ik op door moet vragen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
ST1x nov 2017 sport 20“ Charcoal - 814 Wh - 20 km enkel - Conti TCWIIP 2,2 - van Zijp - Ortlieb Backroller Pro Plus - Abus pedelec 2.0 Ace - Abus Ivy 9210
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

JMO68 schreef: 02 sep 2020, 10:32 Op zich allemaal helder, maar ik heb gevraagd om de volledige onderhoudshistorie en dat is blijkbaar lastig omdat de dealer "die niet in de computer heeft staan". Kan dat kloppen, of moet dat normaal gesproken wel gebeurd zijn, bijvoorbeeld omdat Stromer dat eist i.v.m. garantie e.d.?
Klopt niet.

De complete onderhoudshistorie van een Stromer staat in de Stromer Portal, het dealersysteem voor Stromers. De onderhoudshistorie is gekoppeld aan de Stromer, niet aan de eigenaar of een fietsenmaker.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
tony
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2020, 00:56
Locatie: belgie
Merk SP: stromer st 2
Km-stand: 5800

Hallo,
Ik heb recentelijk na aankoop van een tweedehands stromer st2 2017 ook de onderhoudshistoriek opgevraagd bij Stromer.
Ik kreeg snel volgend antwoord:
1. Zij kunnen deze enkel zien als de dealer het onderhoud heeft ingebracht.
2. Zij kunnen wel zien of er onderdelen onder garantie werden vervangen.
3. zij kunnen de status van uw batterij meedelen.
(contact genomen via contactformulier Stromer/Engels) 1 dag later werd mijn vraag beantwoord.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

tony schreef: 10 sep 2020, 01:02 Ik heb recentelijk na aankoop van een tweedehands stromer st2 2017 ook de onderhoudshistoriek opgevraagd bij Stromer.
Mooi, maar het lijkt me zinvoller als je die historiek checkt VOOR de aankoop ... ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
JMO68
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 sep 2020, 10:01
Locatie: Best

Ik rijd inmiddels nu 1,5 week naar mijn werk op boven vermelde ST1x. Iedere ochtend en middag met een grote glimlach door het mooie Brabantse landschap :cool2:
Laatst even bij de FM langs geweest voor een kennismaking. Hij had binnen enkele seconden een storingslijst in de Omni display, die ik zelf nog niet had gevonden.

Kunnen wij als Stromer bezitters die storinglijst in de Omni display oproepen? Is daar een button / code /? voor?
ST1x nov 2017 sport 20“ Charcoal - 814 Wh - 20 km enkel - Conti TCWIIP 2,2 - van Zijp - Ortlieb Backroller Pro Plus - Abus pedelec 2.0 Ace - Abus Ivy 9210
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

JMO68 schreef: 30 sep 2020, 21:46 Kunnen wij als Stromer bezitters die storinglijst in de Omni display oproepen? Is daar een button / code /? voor?
viewtopic.php?p=83933#p83933
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie