Worden er nog onderdelen gemaakt voor de st1x?

Plaats reactie
canonsvogel
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:39
Merk SP: Stromer st1x
Km-stand: 1000

Hallo,

Ik heb een st1x 2019. Nu vraag ik me af hoe de voorraad en fabricage van de onderdelen geregeld zijn. Ik snap dat breed verkrijgbare onderdelen als de derailleur goed te verkrijgen zijn. Maar hoe zit het met bijvoorbeeld de motor of zelfs het frame? En is dit hetzelfde geregeld als met de wat simpelere onderdelen als de batterijklep?
Mijn fiets is vrij nieuw en ik hoop een behoorlijke tijd vooruit te kunnen zonder dat er een tekort aan onderdelen ontstaat.

Mvg,
Canonsvogel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hier bestaat helaas geen (EU-)wetgeving over. Je bent dus afhankelijk de service van de fabrikant. Of, als je in het uiterste geval naar de rechter zou stappen, van redelijkheid en billijkheid. En dat is weer gebaseerd op factoren zoals de te verwachten economische levensduur van een product en het aantal exemplaren in omloop. Het goede nieuws m.b.t. dat laatste: heelveel.

Over het frame hoef je je sowieso geen illusies te maken, want die zijn niet los leverbaar via Stromer. Nooit geweest ook.

Persoonlijk denk ik dat je je de komende jaren niet druk hoeft te maken over reserve-onderdelen. Maar zit het je toch niet lekker, dan zou ik hierover informatie opvragen bij de dealer waar je je Stromer hebt aangeschaft. (En in dat geval horen wij ook graag het antwoord.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
canonsvogel
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:39
Merk SP: Stromer st1x
Km-stand: 1000

Ik heb natuurlijk wel vertrouwen in stromer. Echter stuur ik wel een mail naar stromer en zal het even vragen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ook een goede vraag voor het Stromer Universe event.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

canonsvogel schreef: 30 aug 2020, 00:07 Maar hoe zit het met bijvoorbeeld de motor of zelfs het frame?
Elke Stromer heeft een uniek VIN (voertuigidentificatienummer = chassisnummer / framenummer), er zijn dus geen vervangende frames verkrijgbaar ... frame intact = andere SP kopen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie