Ik overweeg om een tweedehands stromer ST1x aan te kopen.
Hij heeft 17000 km op de teller staan en is aangekocht in juni 2017.
814Wh batterij met ongeveer 75% capaciteit.
staat te koop voor 2750€ wat mij een mooie prijs lijkt maar ik ben een speed peddelen leek, dus vind het wat moeilijk.
zou voor woon-stage verkeer zijn dat varieert van 20 km tot 40 km enkel.
Wat denken jullie?
tweedehands stromer ST1x, tips?
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Zie mijn reactie hier:
viewtopic.php?p=86719#p86719
Zie verder b.v.:
viewtopic.php?p=36469#p36469
Als de accu al aan het degenereren is, dan zou ik rekening houden met de aanschaf van een nieuwe accu. Die 40km enkel haal je nu met deze accu waarschijnlijk nog nét wel/nét niet met volle ondersteuning, maar als de omstandigheden slecht zijn (vorst, wind tegen, zware berijder etc. etc.) dan niet meer. Bijladen op je werk moet sowieso.
viewtopic.php?p=86719#p86719
Zie verder b.v.:
viewtopic.php?p=36469#p36469
Als de accu al aan het degenereren is, dan zou ik rekening houden met de aanschaf van een nieuwe accu. Die 40km enkel haal je nu met deze accu waarschijnlijk nog nét wel/nét niet met volle ondersteuning, maar als de omstandigheden slecht zijn (vorst, wind tegen, zware berijder etc. etc.) dan niet meer. Bijladen op je werk moet sowieso.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Draftsman
- Expert
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 05 jan 2018, 15:38
- Locatie: Merelbeke
- Merk SP: Stromer ST1x
- Km-stand: 38000
814 Wh met nog 75% restcapaciteit lijkt mij eerlijk gezegd nogal tricky als je 40 km enkel wil doen, vooral tijdens de wintermaanden... Had eerst ook een 814 Wh batterij op mijn ST1x (ook 2017 model) en toen deze rond de 75% was had ik na een enkele rit nog maar weinig marge (+- 5%) over. En ik doe 35km enkel.
Zijn er onderdelen onder garantie vervangen geweest van die fiets? Batterij, achterwiel, controller? Indien niet dan lijkt mij die €2750 wat aan de hoge kant, gezien de garantieperiode afgelopen is en rekening houdend dat bvb. een eventuele nieuwe 814 Wh batterij +-€1500 kost en een achterwiel niet veel minder... Ter info: ik ben al aan mijn 3e achterwiel bezig (wel altijd onder garantie vervangen. Idem voor mijn batterij)
Zijn er onderdelen onder garantie vervangen geweest van die fiets? Batterij, achterwiel, controller? Indien niet dan lijkt mij die €2750 wat aan de hoge kant, gezien de garantieperiode afgelopen is en rekening houdend dat bvb. een eventuele nieuwe 814 Wh batterij +-€1500 kost en een achterwiel niet veel minder... Ter info: ik ben al aan mijn 3e achterwiel bezig (wel altijd onder garantie vervangen. Idem voor mijn batterij)
ST1x Charcoal 2017
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik vind het behoorlijk veel geld voor een fiets met 17k km op de klok en (aanname) geen garantie meer.
De accu staat nu op 75%, als die over enige tijd te klein voor je wordt dan komt er al 1400 Euro bij. Nog een paar andere kleine defecten en je zit al aan de 2k Euri die je erbij mag tellen... Voor dat geld heb je momenteel een nieuwe ST1x...
De accu staat nu op 75%, als die over enige tijd te klein voor je wordt dan komt er al 1400 Euro bij. Nog een paar andere kleine defecten en je zit al aan de 2k Euri die je erbij mag tellen... Voor dat geld heb je momenteel een nieuwe ST1x...
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dat is inderdaad ook wel een dingetje. De ST1 X is EOL en wordt momenteel overal genadeloos afgeprijsd. Bij 's lands grootste dozenschuiver heb je 'm met 814Wh accu al voor 4k, al zou ik 'm daar nevernooitniet kopen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Rookie
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02 aug 2020, 15:32
- Locatie: Den Haag
Niet doen, ik heb zelf van Stromer zwart op wit dat een Stromer STX1 "op" is na 15.000 km en je niet veel meer mag verwachten.
Stromer STX1
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Waarin verschilt een ST1 X na 15.000km van andere Stromer modellen, qua "op"?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- JanR
- Expert
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
- Locatie: Noord-Brabant
- Merk SP: Stromer St2 pinion
- Km-stand: 24048
En wat is er dan ‘op’ ? Als dat bij 15k km is gaat de mijne maar 2 jaar meestromerliefhebber schreef: ↑23 aug 2020, 15:04 Niet doen, ik heb zelf van Stromer zwart op wit dat een Stromer STX1 "op" is na 15.000 km en je niet veel meer mag verwachten.
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Kun je wat je zwart op wit van Stromer hebt gekregen hier delen? Dat maakt denk ik meer duidelijk.stromerliefhebber schreef: ↑23 aug 2020, 15:04 Niet doen, ik heb zelf van Stromer zwart op wit dat een Stromer STX1 "op" is na 15.000 km en je niet veel meer mag verwachten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023