Zwarte roet uit het batterij compartiment

Gebruikersavatar
Amu
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 nov 2019, 17:20
Locatie: Malle: Belgie
Merk SP: ST2 en ST2S
Km-stand: 1300

Fiets is binnengebracht bij de FM, de omniumverzekering ENRA heeft direct een expert gestuurd en deze heeft reeds bestek goedgekeurd. Lees email:
"Goedemorgen Marc,
Ik nam zonet telefonisch contact op met Enra.
Het bedrag van 2.256,25 Euro zal worden vergoed aan uw fietsenmaker.
De berekening van dit bedrag is als volgt:
Schade 2.390,80 Euro
Vrijstelling 139,55 Euro
TOTAAL 2.256,25 Euro
De vrijstelling bedraagt 35 Euro + afschrijving van 0,75% per maand.
Deze afschrijving is enkel van toepassing bij schade aan de accu.

Dus de FM kan de herstelling beginnen, maar nu heeft hij geen mainboard meer? Vorige week vertelde hij nog dat alles in stock was? Nu zou hij dit gebruikt hebben voor een ander fiets. Dus weer een week langer wachten op mijn fiets.
Stromer: ST2S en ST2 "Speed is de Max" :hy:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kunnen ze geen controller uit een voorraad-Stromer halen voor je? Dat doet mijn dealer ook als de onderdelen op zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Amu
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 nov 2019, 17:20
Locatie: Malle: Belgie
Merk SP: ST2 en ST2S
Km-stand: 1300

doen ze niet, waarom is dan ook een raadsel. Velodome.cc in Brasschaat. Is trouwens de grootste dealer in het Antwerpse... :roll:
Stromer: ST2S en ST2 "Speed is de Max" :hy:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit valt me ook een beetje van ze tegen. Velodome staat goed aangeschreven, ook als Stromer dealer. Genoeg voorraad bovendien om een controller uit een voorraadmodel te halen lijkt me.

Dat probleem met jouw achterlicht dat blijft branden na uitzetten pakken ze ook niet echt aan. Zo'n grote en ervaren Stromer dealer weet prima Stromer te bereiken als er wat is waar ze zelf niet uit komen.

Zouden de goede fietstechnici op vakantie zijn, of hebben ze het gewoon te druk?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Amu
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 nov 2019, 17:20
Locatie: Malle: Belgie
Merk SP: ST2 en ST2S
Km-stand: 1300

Er is een technieker verongelukt en geopereerd. Dus een tijdje buiten strijd maar dat neemt niet weg dat mijn beide Stromer’s bij hun staan. En dat mag toch niet te lang blijven duren...
Stromer: ST2S en ST2 "Speed is de Max" :hy:
ocra

Wellicht iets gemist maar waarom is dit een verzekerings kwestie? is het al uit garantie?
Gebruikersavatar
Amu
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 nov 2019, 17:20
Locatie: Malle: Belgie
Merk SP: ST2 en ST2S
Km-stand: 1300

Ja, was uit fabrieksgarantie. Heb wel 3 jaar bijgenomen bij SafeBike. Maar heb dit bij ENRA Omnium aangegeven omdat dan de batterij bijna helemaal wordt vergoed 94% ipv 60% bij SafeBike en we spraken toch van een ontploffing en dat is verzekerd bij ENRA... :bf:
Stromer: ST2S en ST2 "Speed is de Max" :hy:
Gebruikersavatar
Amu
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 nov 2019, 17:20
Locatie: Malle: Belgie
Merk SP: ST2 en ST2S
Km-stand: 1300

Vandaag bericht dat de Stromer klaar is. Dus naar de winkel en ja, fiets is hersteld ;p . Nieuw moederbord en accu. Wel was het zwart van de ontploffing niet verwijderd maar ja dan maar zelf doen wanneer ik thuis ben. ENRA :cool2: heeft dit prima afgehandeld en perfect gedaan met de betaling. Voor mij was het 134,55 Euro... Deze is dus terug volledig in orde, nu het achterlicht van mijn ST2S nog in orde krijgen en we kunnen er weer tegenaan... :bu:
Stromer: ST2S en ST2 "Speed is de Max" :hy:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Al je verzekeringen zijn in één klap terugbetaald ... :bf:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1122
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Controller vervangen en het licht blijft nog steeds branden?
En er is even met een doekje overgaan is te veel moeite... :ck:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie