Probleem remhendel ST2 2017?

StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Na een bruuske remactie (de gans heeft het gered, echtgenote in het zadel gebleven) produceert de motor geluid en trillingen. Fietsen gaat met weerstand, max speed is 30-35 km/h. Bij het inknijpen van de remhendel zie ik bij het achterlicht geen verschil. Het lijkt er dus op de ST2 denkt dat de remhendel ingeknepen wordt.

Kalibratie van de TMM sensor en 10 min verwijderen van de accu helpt niet. Ook de remkracht in het menu naar 0 zetten helpt niet.

Is er bij een monochromo Omni ook een mogelijkheid om in het service menu te komen? Dan kan ik kijken of de remhendel op release staat.

Kan ik zelf nog iets verhapstukken?

Hulp is wel welkom. Mijn vrouw is nl nogal verdrietig. Door personeeltekort heeft onze FM pas over 2 weken tijd. Dus 2 weken weer met de auto naar het werk.
Stromer ST3 LE
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

StromerMoose schreef: 13 mei 2020, 22:09 Is er bij een monochromo Omni ook een mogelijkheid om in het service menu te komen? Dan kan ik kijken of de remhendel op release staat.
Zelfde manier als bij de kleurendisplay.

Ook kun je de remsensorkabel even los halen en gaan rijden. Als het probleem dan weg is, zit het dus in de sensor of de kabel.

Semsensor weer gangbaar maken met een drupje olie op de juiste plek lost dit waarschijnlijk wel op.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Bij mijn ST3 kom ik prima in het servicemenu. Bij de ST2 lukt het niet. Zal wel onderdeel van het probleem zijn dan (de Stromer merkt immers niet dat je de remhendel weer loslaat).

Zal van het weekeinde eens de remsensorkabel los trekken (neem ik aan de dunne kabel met het koppelstuk)
Stromer ST3 LE
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Yep dat is hem. Er gaan maar twee kabels je remgreep in. In de dikkere kabel zit olie. De dunne kabel is de sensorkabel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Je zou de kabels van de linker remsensor rechts kunnen aansluiten en die rechts los laten hangen. Dan kan je met de linker rem alsnog in het service menu.

Maar ik denk dat het probleem al duidelijk is. Als een drupje olie niet helpt dan gewoon die sensor los laten hangen. Zorg dan wel dat je met remmen niet alleen de rechtse hendel gebruikt (knijp minimaal de linker hemel ietsje in): anders heb je geen remlicht.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Een ST2 2017 heeft geen remlicht. Dat werd pas verplicht per 1-1-2018.

Mijn ST2 S 2017 heeft trouwens wel een remlicht, en die reageert op beide remmen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 14 mei 2020, 00:07 Een ST2 2017 heeft geen remlicht. Dat werd pas verplicht per 1-1-2018.


Ah, ik had niet goed gekeken. My bad.
Stromeur schreef: 14 mei 2020, 00:07Mijn ST2 S 2017 heeft trouwens wel een remlicht, en die reageert op beide remmen.
Snap ik, mijn opmerking ging over het blijven gebruiken van de fiets (tot FM tijd heeft) bij vastzittende sensor. Je kunt dan prima fietsen met losse sensor, zolang je tijdens het remmen het remlicht blijft activeren met de andere rem.

In dit geval heeft het dan wel invloed op de ondersteuning (als in: die wordt niet uitgeschakeld bij remmen) dus moet je daar rekening mee houden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Dank voor de tips, zaterdag ga ik even aan de slag.
Stromer ST3 LE
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Loshalen van de remsensorkabels gaf geen soelaas. We wachten de gang naar de FM af.
Stromer ST3 LE
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Heb je het geluid met zekerheid kunnen terugvoeren naar de motor? Dan kan je inderdaad weinig doen.
Je kan wel kijken of je motorkabel nog mooi aangesloten is? Hoewel dit niet zou mogen loskomen door een noodstop, maar je weet nooit.

Heb je gekeken of je spaken nog allemaal mooi strak staan? Wiel heeft misschien een serieuze knauw gekregen, als je spaken niet strak staan kan het zijn dat je wiel in een 8 draait en telkens tegen je remmen aanloopt. Een laatste iets wat je zelf kan testen is kijken of je remklauw nog mooi vast aan je frame zit. Kan bij los zitten ook trillingen en geluiden veroorzaken.
ST3 black 983wh
Plaats reactie