Motor kapot - net voor garantie

Plaats reactie
incuflex
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mei 2018, 09:54

Vlak voor de lockdown kreeg ik bij het remmen een trilling in de motor. Sindsdien niet meer gereden gezien de corona crisis. De fiets gisteren binnen gedaan voor reparatie en groot onderhoud. Blijkt dat de motor volledig vervangen moet worden. Gelukkig nog net binnen garantie.

Wat is jullie ervaring met het vervangen van een motor? komt er weer 2j garantie bij nu? En waar moet ik verder op letten? Ik was van zien om indien mogelijk die 3 x garantie met een jaar te verlengen.

De wachttijd zal wel aardig oplopen nu :bu:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Er komt idd weer twee jaar garantie op de vervangen onderdelen ... verder zou ik je toch wel durven aanraden om ofwel zijn garantie te verlengen of hem buiten te trappen voor zijn fabrieksgarantie verstrijkt.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
incuflex
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mei 2018, 09:54

Gisteren bericht dat de motor is aangekomen en deze week vervangen wordt. Kleine 3 weken dus (met inbegrip van wat feestdagen).
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Vraag je FM uitdrukkelijk om de spaakspanning te checken ... de spaken van een nieuw geleverd achterwiel staan immers zo strak als spaghetti die een kwartier gekookt heeft.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
incuflex
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mei 2018, 09:54

Ik was bijna thuis toen het probleem terug opdook. En dat met een volledig nieuwe motor. Ze gaan nu de controller nog vervangen.

Wel vervangfiets meegekregen nu.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ben benieuwd naar het vervolg en het resultaat.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie