Vrijloopnaaf

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Op je foto's kan ik niks vreemds ontdekken. Ik denk toch dat de palletjes op de een of andere manier in staat geweest zijn om "klem" te gaan zitten.

Als je de body terugplaatst, moet deze bij een beweging rechtsom de motor meenemen en bij een beweging linksom moet je het kenmerkende tikkend geluid (van de palletjes) horen. Hoor je dat geluid?
Als je de body niet linksom kunt draaien en je hoort het kenmerkende tikkende geluid niet, dan is er kennelijk toch iets niet goed.

Zorg er bij het uiteindelijk terugplaatsen van de body met cassette wel voor dat het geheel volledig diep teruggeplaatst wordt. Te diep terugplaatsen kan (volgens mij) namelijk niet.
Laatst gewijzigd door Henry op 11 apr 2020, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Witte ST3 van maart 2019
Neneok
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 sep 2018, 09:16
Locatie: Katlijk

Ik heb de body weer gemonteerd en hij draait weer zonder problemen. Hij zit wel weer zo diep als hij al zat, en ik kan hem er nu ook zo aftrekken. Hij is pas geborgt als het wiel is gemonteerd. Zo zit het dus blijkbaar bij een ST2.
Bijlagen
945A0663-04F8-4A1C-B54D-A1D6424AF0C6.jpeg
945A0663-04F8-4A1C-B54D-A1D6424AF0C6.jpeg (1.28 MiB) 1764 keer bekeken
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Super!

Ik heb in mijn vorige post nog wat tekst toegevoegd. Hoor je nu het tikkend geluid bij het linksom draaien van de body?

Succes met het weer terug-monteren van de onderdelen en het wiel.
Doe voorzichtig, maak niet iets onnodig stuk.
Witte ST3 van maart 2019
Neneok
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 sep 2018, 09:16
Locatie: Katlijk

Ja, ik had je vraag gezien. Het loopt weer als nieuw. Heldere tikken, en loopt even door als je hem een slinger geeft. Alles is alweer gemonteerd. Probleem opgelost. Bedankt voor jullie hulp.
Ik heb gisteren mijn winterbanden eraf gehaald en ik denk dat daarbij de body even is verschoven. Ik wist niet dat die niet geborgt zit. Wjize les om op te letten als het achterwiel eruit moet!
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Je hebt geluk gehad, de kans is namelijk groot dat bij een onjuiste montage een of meerdere palletjes klem komen te zitten.
Fijn dat alles het weer doet. :ay
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie