Batterijfout na update?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kan zijn dat er wat contactspray op de connectoren is gespoten. Als het water was geweest, dan zou ik me meer zorgen hebben gemaakt.

Je accu zal waarschijnlijk naar Stromer moeten worden opgestuurd, dat is tot nu toe met alle accu's die deze fout gaven gebeurd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Da Webmasta
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2019, 17:38

Je accu zal waarschijnlijk naar Stromer moeten worden opgestuurd, dat is tot nu toe met alle accu's die deze fout gaven gebeurd.
Ik hoop dat ze dan maar meteen een nieuwe geven...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die laatste FW update maakt de accu onbruikbaar zodra er sluiting is op de 48V polen. De oorzaak kan in de accu liggen, maar misschien ook elders (ik heb oprecht geen idee). Ik weet niet wat de policy is als een klant zich meldt met een "defecte" accu: meteen omruilen of eerst de bike door Stromer laten uitlezen wellicht?

Maar als de dealer zegt: accu moet naar Stromer (en verder niks), dan zou ik direct aandringen op een vervangende accu (nieuw of leen).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Da Webmasta
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2019, 17:38

Maar als de dealer zegt: accu moet naar Stromer (en verder niks), dan zou ik direct aandringen op een vervangende accu (nieuw of leen)
Ik hoop dat ik zo snel mogelijk kan fietsen en dat ik geen hele tijd moet wachten tot mijn accu terug is van God weet waar. Ik ga toch een vervangaccu eisen zoals Stromeur voorstelt.
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Da Webmasta schreef: 02 mar 2020, 20:09
Maar als de dealer zegt: accu moet naar Stromer (en verder niks), dan zou ik direct aandringen op een vervangende accu (nieuw of leen)
Ik hoop dat ik zo snel mogelijk kan fietsen en dat ik geen hele tijd moet wachten tot mijn accu terug is van God weet waar. Ik ga toch een vervangaccu eisen zoals Stromeur voorstelt.
Ik kreeg gelijk een nieuwe. Dat ze de kapotte na willen zien, is ook logisch. Van de uiteindelijke oorzaak ben ik niet op de hoogte gebracht. Was wel verhelderend geweest.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Winters
Pro
Pro
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2018, 21:46
Locatie: Hechtel-BE

Ik kreeg geen nieuwe batterij. Fiets moest daar blijven
FM had de fiets + batterij uitgelezen, en stromer gecontacteerd.

Als men niet zeker is dat de oorzaak aan de batterij ligt, wordt de controller ook vervangen.
Met alleen een nieuwe batterij , ga je misschien binnenkort hetzelfde aan de hand hebben.
ST1X 2018
Fietsnaam: Zwèrten Duvel
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 02 mar 2020, 19:29 Kan zijn dat er wat contactspray op de connectoren is gespoten.
Maar ... is één van de eigenschappen van contactspray niet het feit dat hij verdampt ? 🤔

Heb in het verleden o.a. met CRC en Kontakt Chemie gewerkt, momenteel heb ik Valvoline en Caig Laboratories DeoxIT in huis : ze verdampen allemaal vrij snel na het aanbrengen en laten geen residu achter.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, volgens mij verdampt het. Maar deze accu was nog nooit uit de Stromer geweest, en dan vraag ik mij af of dat ook zo snel gebeurt?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Da Webmasta
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2019, 17:38

Er moet dus inderdaad een nieuwe controller en batterij in de fiets. Ik ben hem minstens voor twee weken kwijt. Vervangbatterij kreeg ik niet, want ze hadden zelf een tekort aan batterijen. Pfff balen!
NiveK
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jun 2019, 07:53
Locatie: Amsterdam

Ik heb dus sinds vorige week ook deze(210102 en 210109)foutcodes. Accu moet ook naar stromer. Geen vervangende batterij beschikbaar, waar ik trouwens niets van geloof. Heb eerder ook al wat dingetjes meegemaakt met mijn FM. Heb echt spijt dat ik hier mijn stromer heb gekocht, maar dat terzijde.

Vandaag ingeleverd, ik ben benieuwd hoe lang ik hem kwijt ben.
Plaats reactie