Bericht van fietswinkel.nl Stromer niet gebruiken

Gesloten
Edo
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mei 2019, 09:19

Beste Forumleden,

Ik ontving onderstaand bericht van fietswinkel.nl en keek even of ik het hier op het forum ook tegenkwam bij recente berichten. Aangezien dat niet het geval is, of ik moet het over het hoofd gezien hebben, plaats ik het maar even.

Het is een wat vaag bericht omdat er geen duidelijkheid gegeven wordt over productiejaar/maand en evt serienummers. Mijn eigen fiets is een st2 uit 2017, in 2018 nieuw gekocht.

Hallo mevrouw, meneer,

We hebben je vandaag geprobeerd te bellen. Fietsenwinkel.nl roept gebruikers van sommige Stromer fietsen op om de elektrische ondersteuning voorlopig niet te gebruiken en de accu uit de fiets te halen vanwege het risico op kortsluiting. Dit doen we omdat we geen enkel veiligheidsrisico willen voor onze klanten en hun omgeving. We benadrukken dat er geen risico op kortsluiting bestaat als de accu niet in de fiets zit.

De reden hiervoor is dat onlangs bij een aantal soortgelijke fietsen kortsluiting is ontstaan in de controller, het onderdeel dat voor elektronische verbinding zorgt tussen de accu en de fiets. In enkele gevallen resulteerde dit in (kortdurende) vlammen uit de controller in het frame. Gelukkig zijn er geen verwondingen bekend, maar wij vinden het wel belangrijk je te waarschuwen.

Op dit moment wordt door Stromer hard gewerkt aan een passende oplossing, die zij 21 oktober gereed hopen te hebben. Waarschijnlijk betreft dit een automatische software update, waarna je weer veilig op je Stromer fiets kunt rijden. Zodra wij hier meer informatie over hebben, brengen we je op de hoogte.

Heb jij de fiets voor iemand anders gekocht of inmiddels al verkocht, dan vragen we je dit bericht door te sturen aan de huidige gebruiker van de fiets. Natuurlijk kan deze persoon ook contact met ons opnemen.

Wij zullen morgen nogmaals proberen je te bellen. Voor vragen hebben wij een speciale telefoonlijn geopend. Je kunt contact met ons opnemen via 020-7052876.

Wij bieden onze oprechte excuses aan voor dit ongemak. Wij begrijpen dat het vervelend is dat je je Stromer tijdelijk niet op de gewenste manier kunt gebruiken.



Met vriendelijke groet,

Fietsenwinkel.nl
St2. 14km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Is bekend. Graag verder in onderstaand topic. Bedankt.

viewtopic.php?f=5&t=3119
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gesloten