SUI FW laatste versie

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

dvdk schreef: 15 nov 2017, 20:37 Mij blijft onduidelijk met welk ritme worden de updates verstuurd ? :?: Ik fiets iedere dag meer dan 2 uur. Het kan toch niet dat iedereen een e-mail naar Stromer moet sturen voor een update te ontvangen ?

Meer dan één maand geleden heb ik mijn dealer, per mail, hierover aangesproken. Echter nooit een reactie ontvangen
Stromer verstuurt de firmware updates in batches. Dit om te voorkomen dat ineens de hele Stromer community stil staat, mocht de nieuwe firmware onverhoopt toch problemen geven (dit wordt wel eerst getest bij een groep "friendly users").

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaker niet dan wel hoor dat mensen de firmware automatisch binnen hebben gekregen. Een notificatiesysteem zou inderdaad een stuk beter zijn, Stromer heeft immers al onze e-mail adressen, want het e-mail adres is nodig om de Stromer aan de OMNI App te koppelen.

Tot die tijd geldt voor mij dat ik het toevallig ergens hoor of lees als er een nieuwe update is. Ik ga daarvoor echt niet elke dag op de Stromer website kijken.

Als je een maand geleden de firmware update aan je dealer hebt gevraagd, dan zou ik nu vooral boos zijn op je dealer. Het aanvragen van een firmware update bij Stromer is voor de dealer echt binnen twee minuten gebeurd en jij hoeft er niet eens fysiek met je Stromer voor langs te komen. Bel of mail Stromer anders even (gegevens staan op de Stromer site) voor de update en geef daarbij aan dat je dit doet omdat je dealer niet reageert. Dan heb je 'm zo binnen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

En gewoon dit topic even aanvullen als iemand een nieuwe update opmerkt :cool2:
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Volgens mijn dealer wil Stromer geen updates sturen naar de gebruikers, maar vind dit de taak van de dealers.

Wil de dealer een update uitvoeren dan moet hij de gevens van de fiets doorgeven aan Stromer NL en dan pas wordt de update gepushed naar de betreffende Stromer.

Dus bij elke update dient de dealer als zijn verkochte Stromers te updaten. Je kunt begrijpen dat niet elke dealer happig is op deze enorme hoeveelheid werk.

Welkom in de omgekeerde wereld.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Marco Verkerk schreef: 18 nov 2017, 08:45
Dus bij elke update dient de dealer als zijn verkochte Stromers te updaten.
Marco, kan je uitleggen hoe dat een dealer updates naar de Stromers kan sturen ? Bezit de dealer over een PC met speciale software ?
Het beheer van de updates zit toch niet bij een dealer ? :?:
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

De dealer geeft op een speciale website van Stromer het chassisnummer van je fiets in en de server van Stromer stuurt het dan naar je fiets.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
ArieHiSpeed
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:27

Ik heb hetzelfde euvel. De ST-2 vroeg een dikke maand geleden om een update te installeren, maar kennelijk is dat niet goed gelukt, want de oude staat er nog steeds in, al ruim een jaar oud. 3025 oid.
Nu gaat de fiets na het uitzetten bij mij ook meteen weer aan.
Maar eens bij de deler v ragen om een nieuwe update.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Arie dat kan echt makkelijk verholpen worden, ik heb toen ik mijn ST2 ben gaan halen nog een tijdje vastgezeten bij de dealer omdat er iets mis was met een update en die symptonen zijn 100% wat mijn ST2 toen vertoonde. Ging ook steeds terug aan bij uitzetten en alles werkte wat trager.

Onmiddelijk bij stromer gemeld en een andere update binnen gekregen die dit allemaal verholp. Ik denk dat als je zelf naar stromer belt dit ook kan gefixt worden.
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Ook mijn ST2 werkt met verouderde software. Al twee mails naar mijn dealer hierover verzonden, echter zonder gevolg. Mijn dealer heeft andere katjes te geselen in zijn werkplaats :!: . Ik kan niet begrijpen dat de verdeling van software updates in de handen ligt van een dealer. De ontwikkeling van software update ligt niet in de handen van een dealer. Dat wordt mijn 2de vraag naar Anuschka Van Nevel tijdens de presentatie van ST5 in Antwerpen:l Waarom is een dealer verantwoordelijk gemaakt voor de distributie software updates :am ?
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

dvdk schreef: 27 nov 2017, 14:50 Ik kan niet begrijpen dat de verdeling van software updates in de handen ligt van een dealer.
Je kunt gewoon contact opnemen met Stromer support en vragen om een firmware update. Ik heb op deze manier binnen één uur de laatste update ontvangen van de zomer zonder naar de dealer te hoeven gaan. Contact opnemen kan via het formulier op de website of via e-mail: support (@stromerbike.com).
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

rvaneijk schreef: 27 nov 2017, 16:20
Je kunt gewoon contact opnemen met Stromer support en vragen om een firmware update.
Als elke Stromer-fietser zijn updates moet aanvragen dan is men verkeerd bezig. Stel je voor dat je dat eens zou moeten doen voor elke Windows update ...
In het tijdperk anno 2017 is andere IT klantvriendelijke oplossing te bedenken.
Plaats reactie