SUI FW laatste versie

rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Hmm, ik ben het niet helemaal me je eens. Het is een keuze van Stromer om centraal controle te houden over de firmware distributie. Een andere keuze zou kunnen zijn geweest: zelf updaten via de app.

Maar eerlijk gezegd vind ik het prima dat Stromer de update initieert. Immers, er als er iets mis gaat (lees 'bricken'), dan is Stromer verantwoordelijk.
mhoutman

Wat mij aan de laatste FW 3.4.1.45 opvalt is dat de accu niet meer 'leegloopt'. Gebruik je de fiets een aantal dagen niet, blijft deze keurig op dezelfde percentage staan :)
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Lomito schreef: 23 sep 2017, 17:32 Gisteren en vandaag kreeg ik opeens foutmeldingen in de display (Drive error0x210002) dus accu loshalen en terug, werkt nog steeds prima, en daarna MET ondersteuning naar Dikkenberg gereden. Jos ging gelijk naar het servicemenu om de lijst te bekijken en daarna de status van de TMM-sensor om te constateren dat de waardes te laag zijn (1.0 ipv 1.5-1.6)...
Ik krijg de laatste dagen 0x250104 errors in het service menu| de error list. De TMM waarden zijn rond 1.25. De trapondersteuning is niet wat het zou moeten zijn in stand 2. Handmatig calibreren helpt wel voor even.
Is er iemand die dit herkent ? Ik rijd op een ST2, met de laatste SUI versie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Deze foutmelding ken ik niet, wel de "sensor error 0x0250104". Heb je de foutmelding wel correct genoteerd? Indien de melding 0x0250104 is, dan is het mogelijk een defect aan een remsensor. Either way, ik zou het aan de dealer voorleggen.

Laat je ons even weten wat daaruit gekomen is? Dan neem ik je foutmelding op in het verzameltopic:

viewtopic.php?f=8&t=425
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

ERR: 250104, via error list in het service menu. Ik heb de vraag uitgezet bij de dealer.
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

rvaneijk schreef: 06 dec 2017, 21:27
Lomito schreef: 23 sep 2017, 17:32 Gisteren en vandaag kreeg ik opeens foutmeldingen in de display (Drive error0x210002) dus accu loshalen en terug, werkt nog steeds prima, en daarna MET ondersteuning naar Dikkenberg gereden. Jos ging gelijk naar het servicemenu om de lijst te bekijken en daarna de status van de TMM-sensor om te constateren dat de waardes te laag zijn (1.0 ipv 1.5-1.6)...
Ik krijg de laatste dagen 0x250104 errors in het service menu| de error list. De TMM waarden zijn rond 1.25. De trapondersteuning is niet wat het zou moeten zijn in stand 2. Handmatig calibreren helpt wel voor even.
Is er iemand die dit herkent ? Ik rijd op een ST2, met de laatste SUI versie.
DE TIMM WAARDE BIJ EEN ST2 HOORT 1,6 TE ZIJN.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Update 11.03.2021 voor OMNI Interface C
Kleurendisplay SUI FW 4.3.3.2

Batterijen
Er zijn nieuwe firmware-updates beschikbaar voor de volgende batterijen. De firmware-updates worden indien nodig automatisch geïnstalleerd na bevestiging.
- 500Wh V4.56
- 618Wh V1.A.5
- 814Wh V1.57, V3.57 or V5.3
- 983Wh V2.57, V6.3 or V0.A.5
Voor batterijen met firmware "0.A.5" of "1.A.5", Zijn optimalisaties doorgevoerd met betrekking tot een accuratere weergave van de laadstatus.
Voor batterijen met firmwareversie "1.57", "2.57", "3.57", "4.56", "5.3" of "6.3" zijn de veiligheidsfuncties geoptimaliseerd.
Als er wordt vastgesteld dat de hoofdvoeding van de batterij niet kan worden uitgeschakeld zal om veiligheidsredenen de ondersteuning uitgeschakeld worden.
Connectiviteit

Voor Stromer ST1 (2019 of nieuwer), die zijn uitgerust met een OMNI Interface C, is de "SmartLock" -functie beschikbaar.
De gevoelig/bereik van de SmartLock-functie is uitgebreid. Hierdoor kan het bereik waarin de Stromer automatisch wordt ontgrendeld /vergrendeld nauwkeuriger worden ingesteld.
Diverse optimalisaties

De ondersteuningsdynamiek van de individuele ondersteuningsniveaus 1 t / m 3 zijn gelijkmatiger verdeeld.
- Mode 1 is nog steeds erg zuinig en is bedoeld als een ECO-modus.
- Mode 2 is geoptimaliseerd (standaardinstelling) zodat het ondersteuningsniveau halverwege tussen modi 1 en 3 is gepositioneerd. De 2e modus kan worden aangepast aan persoonlijke voorkeur via de Stromer OMNI-app.
- Mode 3 biedt nu iets sterkere ondersteuning met behoud van dezelfde sensorgevoeligheid
Er zijn optimalisaties doorgevoerd in de krachtsensordynamica voor Stromer ST5 & ST3. Door deze aanpassingen is de hoeveelheid kracht die nodig is voordat de motorondersteuning in werking treedt, verminderd.
Het is nu mogelijk om in Menu / Bike / OMNI (alleen met OMNI Interface C) een QR-code weer te gegeven. Hierdoor is het in de toekomst mogelijk om de Stromer aan een account te koppelen zonder tussenkomt van een dealer. (een update van de app is nodig, deze komt binnenkort uit).
StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

Het was weer even een tour om mijn ST1 te connecten met de APP en Thetering te starten, maar hij staat nu de nieuwe versie te downloaden.

Ik heb voor de ST1 (>2019) ooit een handleiding geschreven hier hoe het connecten werkt. Die zal ik weer even opzoeken en het linkje naar die post toevoegen....
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
Plaats reactie