Omni verbinding

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De dealer waar de vorige eigenaar de Stromer heeft gekocht kan ervoor zorgen dat de Stromer op jouw e-mail adres geregistreerd wordt. Hierna kun je via de OMNI app verbinding maken met de Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
fred
Pro
Pro
Japan
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 dec 2017, 13:21
Locatie: brugge die schone

aha, ik dacht al,ik heb de factuur meegekregen waarom bel ik dan de verkoper niet?
toch bedankt, dat doe ik gelijk morgenvroeg.
:hy: the sky is the limit , you only live once :d3: AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Als ik mijn st2 wegzet. Dan is al vrij snel geen verbinding meer. Ik krijg alleen verbinding door hem weer aan te zetten. Ik begrijp het in dit topic dat dit dus eigenlijk niet zou moeten kunnen. In principe moet je via de app altijd kunnen verbinden?
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
satbird
Pro
Pro
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 jul 2017, 09:30
Locatie: Lingewaard

Dat is correct, als je de fiets hebt gelockt moet er na een onbepaalde tijd nog steeds een connectie mogelijk zijn op afstand. (de accu moet natuurlijk voldoende energie hebben en beide omni en de app moeten voldoende signaalsterkte hebben voor de data verbinding )
+Stromer- ST2s my "Grey Venge". :cool2:
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Ik heb deze info nog niet zien passeren dus ik meld het even:

Als mijn stromer gelocked in de garage staat (waar wel GSM bereik is) en zet de app op mijn iPhone aan dan is er meestal een boodschap "geen verbinding". Met een paar keer opfrissen (naar beneden swipen zoals bij een elastiekje) krijgt de app wél de juister data van de Stromer binnen.

Dus, vooraleer je denkt dat er geen verbinding is: even een paar keer proberen te "refreshen". Kan wel 15 sec tot 1 minuut duren.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
satbird
Pro
Pro
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 jul 2017, 09:30
Locatie: Lingewaard

Klopt dat is een bekend euvel sinds het begin van de stromer app. Dat staat los van de connectie loss na verloop van tijd in de lock stand.
+Stromer- ST2s my "Grey Venge". :cool2:
Houtje-touwtje
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2017, 19:11
Locatie: Maassluis

Dat probleem met het refreshen heb ik ook, ook met de iphone. Maar wat ik soms zie als ik mijn fiets in de garage wegzet en mijn lokatie wil zien dat hij de lokatie van een kilometer ervoor aanhoudt. Pas als ik de fiets uit de lock haal geeft hij een goede lokatie aan
St2 ltd solar impulse grijs
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik had nooit problemen met de OMNI verbinding. De laatste weken wel. OMNI maakt veel te weinig connectie waardoor mijn ritgegevens nu waardeloos zijn geworden. Net terug naar huis heeft OMNI circa 30 minuten geen connectie gemaakt. Vreemd omdat het tot een paar weken geleden prima functioneerde.

Ook na een paar keer app afsluiten en opnieuw opstarten helpt vaak niet. Fiets staat dan gewoon buiten.
Laatst gewijzigd door Elsje op 19 apr 2018, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Er is iig voor IOS pas een update geweest en sinds die tijd is het bij mij kommer en kwel in de app. Telt soms de data bij de vorige gebruiksdag op of ik zie de data pas een dag later.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat is niet goed, en mega-onhandig. Ik kan me niet voorstellen dat de dealer hier ook maar iets aan invloed op heeft. Als ik jou was zou ik Stromer eens rechtstreeks een mailtje sturen en vragen wanneer/hoe dit wordt opgelost. Het e-mail adres staat op de Stromer website, er werken ook mensen die Nederlands spreken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie