Gister op weg naar werk ontstond er plotseling ( geen aanwijsbare oorzaak) meer geluid bij mijn achterwiel/motor.
Kan het moeilijk omschrijven, het is niet zoemend, niet ratelend maar ergens daar tussenin.
'S middags terug naar huis was het geluid er nog steeds. Heb in de parkeergarage met minder windgeruis ook een filmpje gemaakt waarop het te horen is.
Fiets gaf verder geen foutmeldingen dus ben naar huis gefietst.
Tijdens het rijden werd het geluid wel iets minder naar mijn idee.
Halverwege begon mijn claxon plots uit zichzelf twee keer te toeteren.
Op het display zag ik toen codes en melding. Fiets aan de kant gezet.
Wat ik nog kon lezen was:"overbelasting controller ..... Controleer of uw achterlicht/remlicht nog werkt".
Toen de melding verdwenen was verder normaal naar huis kunnen fietsen.
Thuis menu uitgelezen.
Er staan 3 meldingen van dat moment kort na elkaar met twee verschillende foutcodes.
Weet iemand meer over deze symptomen, oorzaken en oplossingen?
Defecte bevestiging kentekenplaathouder/achterlicht
-
- Pro
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
- Locatie: Nieuw-Vennep
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
33 km enkel woon-werk
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De specifieke combinatie van foutmeldingen 210223, 210213 en de melding "Controller overbelast" zijn we hier op het forum volgens mij nog nooit tegen gekomen.
Ik zou dit aan de dealer voorleggen.
Ik zou dit aan de dealer voorleggen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
- Locatie: Nieuw-Vennep
Weet al iets meer van de oorzaak.
Mijn achterlicht/remlicht doet het inderdaad niet meer.
Bij nader onderzoek bleek het onderste deel van het achterspatbord geheel verdwenen te zijn!
Het laatste deel van het achterspatbord is een los deel.
Hier zit een soort klemmetje aan waar de kentekenplaathouder weer achter klemt.
Al bij de eerste 1000 km beurt bij de FM aangegeven dat dat niet goed klemde.
Hij was al eens los geschoten waardoor ik een klapperende kentekenplaat had.
Bij opnieuw vastmaken merkte ik dat dat gewoon niet lekker in elkaar klemde.
FM heeft er toen niets aan gedaan en ook niet bij de 5000 km beurt.
Nu is het hele onderdeel dus verdwenen en is de stroomkabel naar het achterlicht beschadigd geraakt door het schuren langs de rest van het spatbord. Isolatie is door en kern ligt bloot.
ga FM foto's sturen en kijken hoe dit opgelost wordt. Balen.
Mijn achterlicht/remlicht doet het inderdaad niet meer.
Bij nader onderzoek bleek het onderste deel van het achterspatbord geheel verdwenen te zijn!
Het laatste deel van het achterspatbord is een los deel.
Hier zit een soort klemmetje aan waar de kentekenplaathouder weer achter klemt.
Al bij de eerste 1000 km beurt bij de FM aangegeven dat dat niet goed klemde.
Hij was al eens los geschoten waardoor ik een klapperende kentekenplaat had.
Bij opnieuw vastmaken merkte ik dat dat gewoon niet lekker in elkaar klemde.
FM heeft er toen niets aan gedaan en ook niet bij de 5000 km beurt.
Nu is het hele onderdeel dus verdwenen en is de stroomkabel naar het achterlicht beschadigd geraakt door het schuren langs de rest van het spatbord. Isolatie is door en kern ligt bloot.
ga FM foto's sturen en kijken hoe dit opgelost wordt. Balen.
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
33 km enkel woon-werk
-
- Pro
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
- Locatie: Nieuw-Vennep
Kon gelukkig vanmorgen gelijk terecht bij mijn FM, Pronto in Amersfoort.
Omdat onderdelen niet op voorraad zijn eindkapje van ST1 erop gekregen en kapotte kabel gerepareerd door stukje kabel erussen, solderen en tapen. Ook nog claxon hersteld. Goed werk van Pronto!
Maar nu even over garantie.
Wat zijn jullie ervaringen met Stromer?
Ik vind dat als tijdens normaal woon-werk rijden onderdelen van je fiets vallen binnen de garantieperiode dat de schade dan voor rekening van Stromer is.
Dus nieuw eindkapje, nieuwe kabel en montage.
Nu heb ik dit zelf betaald.
Wil Stromer vanavond mailen. Heeft iemand juiste mailadres voor de juiste afdeling?
Omdat onderdelen niet op voorraad zijn eindkapje van ST1 erop gekregen en kapotte kabel gerepareerd door stukje kabel erussen, solderen en tapen. Ook nog claxon hersteld. Goed werk van Pronto!
Maar nu even over garantie.
Wat zijn jullie ervaringen met Stromer?
Ik vind dat als tijdens normaal woon-werk rijden onderdelen van je fiets vallen binnen de garantieperiode dat de schade dan voor rekening van Stromer is.
Dus nieuw eindkapje, nieuwe kabel en montage.
Nu heb ik dit zelf betaald.
Wil Stromer vanavond mailen. Heeft iemand juiste mailadres voor de juiste afdeling?
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
33 km enkel woon-werk
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Je hebt dit probleem toch eerder gemeld aan je dealer, die er vervolgens twee keer niks aan heeft gedaan?
Ik vraag me af waarom je dealer jou hier dan voor heeft laten betalen (en waarom jij vindt dat Stromer er vervolgens maar voor op moet draaien).
Ik vraag me af waarom je dealer jou hier dan voor heeft laten betalen (en waarom jij vindt dat Stromer er vervolgens maar voor op moet draaien).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Snelle Jelle schreef: ↑03 okt 2019, 13:07 Al bij de eerste 1000 km beurt bij de FM aangegeven dat dat niet goed klemde.
Hij was al eens los geschoten waardoor ik een klapperende kentekenplaat had.
Bij opnieuw vastmaken merkte ik dat dat gewoon niet lekker in elkaar klemde.
FM heeft er toen niets aan gedaan en ook niet bij de 5000 km beurt.
Dit lijkt mij een uitschuiver van je FM te zijn ... jij betaalt voor het herstellen van brokken die op jouw vroegtijdig aangeven (twee keer zelfs) konden vermeden worden en dan vind je de fabrikant verantwoordelijk ?Snelle Jelle schreef: ↑05 okt 2019, 15:02 Ik vind dat als tijdens normaal woon-werk rijden onderdelen van je fiets vallen binnen de garantieperiode dat de schade dan voor rekening van Stromer is.
Dus nieuw eindkapje, nieuwe kabel en montage.
Nu heb ik dit zelf betaald.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Pro
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
- Locatie: Nieuw-Vennep
Daar heb je ook gelijk in.
Het is in ieder geval iets tussen Stromer en FM maar de laatste die het zou moeten betalen ben ik.
Het is in ieder geval iets tussen Stromer en FM maar de laatste die het zou moeten betalen ben ik.
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
33 km enkel woon-werk
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Maar je hebt je dealer wel betaald.
Dat snap ik niet. Een zaak tussen Stromer en je FM daar heb jij niks mee te maken. Jij hebt een juridische overeenkomst met je dealer (de koopovereenkomst), niet met Stromer. Stromer is juridisch geen partij voor jou. De dealer had zelf de kosten moeten dragen en had kunnen proberen om dit bij Stromer terug te halen. Al geef ik ze een kleine kans dat dat lukt, want als ik het zo lees, dan was dit hun eigen fout.
Dat snap ik niet. Een zaak tussen Stromer en je FM daar heb jij niks mee te maken. Jij hebt een juridische overeenkomst met je dealer (de koopovereenkomst), niet met Stromer. Stromer is juridisch geen partij voor jou. De dealer had zelf de kosten moeten dragen en had kunnen proberen om dit bij Stromer terug te halen. Al geef ik ze een kleine kans dat dat lukt, want als ik het zo lees, dan was dit hun eigen fout.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023