Batterijklep van ST2 opent niet helemaal en schiet los van accu na omdraaien sleutel

Plaats reactie
ArnoB
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 sep 2019, 16:19
Locatie: GOUDA
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 36500

Sinds kort heb ik een (tweedehands) ST2, waarbij de batterijklep normaal geopend wordt door het omdraaien van een sleuteltje. Vaak lukt dat, maar ik heb ook al een paar keer gehad (zo ook vandaag) dat de klep niet goed opent. Zo ging vanochtend na het omdraaien van het sleuteltje, de klep slechts een klein stukje open en was deze losgeraakt van de accu. De accu zelf bleef steken in het frame en kreeg ik er niet uit.

Heeft hier iemand ervaring mee en tips om dit op te lossen?
Doe ik, als onervaren Stromer gebruiker, wellicht iets verkeerd?
ST2 2016 (983+814Wh); Ortlieb backrollers; Lezyne 1300 XXL.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je de accu goed geplaatst hebt, dan grijpt het handvat van de accu over een richeltje aan de binnenzijde van de accudeur. Handvat van de accu dus niet zelf naar beneden duwen en dan de deur sluiten, maar accu schuin plaatsen en dan rustig de deur dicht duwen. Kijk maar eens goed, dan zie je meteen wat de bedoeling is.

Op deze manier komt de accu ook vanzelf mee naar buiten wanneer je de deur opent.

Wanneer je het handvat van de accu met rust laat tijdens het sluiten van de deur, dan zou dit bijna als vanzelf moeten gaan. "Mist" het handvat van de accu het richeltje aan de deur elke keer, dan zit het accuvak mogelijk niet helemaal goed gepositioneerd in de bike.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ArnoB
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 sep 2019, 16:19
Locatie: GOUDA
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 36500

Bedankt voor de reactie, Stromeur. De accu had ik (vandaag iig) goed geplaatst, met het handvat over het richeltje.

Inmiddels denk ik dat ik weet wat er mis is: een van de twee 'pootjes' van het stangetje in het accuvak dat gebruikt wordt om de accu (en daarmee de klep) naar buiten te duwen na het omdraaien van het sleutje, is afgebroken. Dit zit dus nog maar aan een kant vast. Zal wellicht gesoldeerd of vervangen moeten worden.
Stromer gebroken stangetje in accuvak.jpg
Stromer gebroken stangetje in accuvak.jpg (612.29 KiB) 1967 keer bekeken
.
ST2 2016 (983+814Wh); Ortlieb backrollers; Lezyne 1300 XXL.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

ArnoB schreef: 25 sep 2019, 13:01 Zal wellicht gesoldeerd of vervangen moeten worden.
Je hebt de boosdoener gevonden. Er is een forumlid dat dit ook eens heeft gehad, ik meen me te herinneren dat dit onderdeeltje niet los leverbaar is (maar alleen als onderdeel van een groter geheel). Vraag het even na bij de erkende Stromer dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie