Lijkt me dat de st2 dan wat betreft versnellingen aangepast moet zijn op het platte Nederland en Vlaanderen
Dat is best een kleine markt ,
Maar zo snel het wat heuveliger wordt heb je al gauw meer versnellingen nodig dan 5
Wel mooie fiets , ff wachten tot de kinderziektes eruit zijn ( jaar of 2)
Stromer ST2020 Concept Bike, mét Belt Drive
-
- Veteraan
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
Ik ben heel erg benieuwd naar je bevindingen en het vergelijk! Mag je hem ook zo lang lenen voor zo'n uitgebreide review als je hebt gemaakt van de Klever?Stromeur schreef: ↑24 jun 2020, 13:51 Die vergelijking gaat er zeker komen.
De eerste NL test-exemplaren worden omstreeks september verwacht bij Egberts Groningen, QicQ Amsterdam, Pronto Amersfoort en Vietz in Herveld.
Ik heb zojuist Egberts Groningen gebeld: het exemplaar dat ze gisteren hebben gezien en getest was langs gebracht door Stromer (en is ook weer meegenomen, zal een tourtje langs de dealers zijn dus). Egberts verwacht omstreeks september dus een demo in huis en ik word gebeld zodra die binnen is. Het feit dat de Klever X-Speed PINION momenteel hier al staat voor een uitgebreide beta-test, maakt een strakke vergelijking prima mogelijk.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik heb het niet gevraagd, maar ik weet al dat dat er niet in zit, want deze dealer krijgt één test-exemplaar en die ga ik geen weken opeisen.
Voor Stromer reviews ben ik afhankelijk van de dealers. Het beta-test traject van Klever gaat rechtstreeks van de NL importeur en de fabrikant in Taiwan uit. Dan is er veel meer mogelijk natuurlijk.
Voor Stromer reviews ben ik afhankelijk van de dealers. Het beta-test traject van Klever gaat rechtstreeks van de NL importeur en de fabrikant in Taiwan uit. Dan is er veel meer mogelijk natuurlijk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
Ik ben ook wel benieuwd naar een testrit. Als ik die kan regelen ergens, zal ik mijn bevindingen hier wel vermelden. Ik woon in Utrecht; dus wellicht kan ik bij Pronto een testrit doen. Of Juizz vragen of ze er een krijgen.
Los van de riem en naaf nog andere zaken waar je bij deze fiets benieuwd naar bent tov van je Es / TestKlever?
Los van de riem en naaf nog andere zaken waar je bij deze fiets benieuwd naar bent tov van je Es / TestKlever?
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Alles eigenlijk. Remmerij, verlichting, banden, ondersteuning, wegligging, schakelstappen en wat er maar in me op komt zodra ik 'm in het echt zie en erop zit.
Op voorhand denk ik trouwens niet dat dit de bike wordt waar mijn Es de deur voor uitgaat. De enige Stromer die tot nu toe net zo lekker ondersteunt als mijn Es is de ST5, en verder ben ik gewoon superblij met de verlichting, het Di2-systeem en het algehele rijgedrag van mijn bike.
Ook het huidige frame-ontwerp van Stromer is trouwens net mijn ding. Te "city", al vind ik de nieuwe kleuren sinds de lancering van de ST3 allemaal wel ontzettend fraai. Ik ben benieuwd wat Stromer in de toekomst met het ontwerp van de ST3 en de ST5 gaat doen.
Op voorhand denk ik trouwens niet dat dit de bike wordt waar mijn Es de deur voor uitgaat. De enige Stromer die tot nu toe net zo lekker ondersteunt als mijn Es is de ST5, en verder ben ik gewoon superblij met de verlichting, het Di2-systeem en het algehele rijgedrag van mijn bike.
Ook het huidige frame-ontwerp van Stromer is trouwens net mijn ding. Te "city", al vind ik de nieuwe kleuren sinds de lancering van de ST3 allemaal wel ontzettend fraai. Ik ben benieuwd wat Stromer in de toekomst met het ontwerp van de ST3 en de ST5 gaat doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Foto's, gevonden op het EBR forum (credits: bluecat). Allemaal nog prototype - de foto's zijn van het najaar van 2019 - maar het geeft wel een indruk van het fraaie design vind ik.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het frame van de ST2020 is hetzelfde als de ST1. Het afwerkingsniveau zal vergelijkbaar zijn met dat van de ST3.
En zoals we van Stromer wel kennen is opnieuw veel aandacht besteed aan een zo clean mogelijke cockpit:
En zoals we van Stromer wel kennen is opnieuw veel aandacht besteed aan een zo clean mogelijke cockpit:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Geweldig mooi in die kleur
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De foto's zijn sowieso van een protoype/pre-productie exemplaar, kan best dat er nog zaken aan gewijzigd zijn in de tussentijd.
Maar kan ook zijn dat die 500W op de motor continu vermogen is, en de 750W uit de informatie van Egberts het piekvermogen. (Jeweetwel, dat getalletje dat bijna niks zegt maar waar alle SP-fabrikanten tegenwoordig mee adverteren omdat de consument er gevoelig voor is.)
Ik heb van drie Stromer dealers een uitnodiging om de bike te komen testen zodra hij binnen is en zal het dan even checken.
Maar kan ook zijn dat die 500W op de motor continu vermogen is, en de 750W uit de informatie van Egberts het piekvermogen. (Jeweetwel, dat getalletje dat bijna niks zegt maar waar alle SP-fabrikanten tegenwoordig mee adverteren omdat de consument er gevoelig voor is.)
Ik heb van drie Stromer dealers een uitnodiging om de bike te komen testen zodra hij binnen is en zal het dan even checken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023