Ik wou al bijna vragen waar het inspectiedekseltje voor was maar gelukkig eerst hier zelf even over nagedacht. Ik neem aan dat hier de achterbrug gedeeld wordt .. Lijkt me een een punt waar altijd veel krachten op zullen komen en dus altijd wat wringt zeg maar .. Maar goed, het hoeft niet vaak los als het goed is.
Stromer ST2020 Concept Bike, mét Belt Drive
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Is bij andere fietsen met riem ook geen probleem, dus ik neem aan dat dit stevig genoeg is. De problemen bij Stromer zijn typisch niet mechanisch van aard (behalve lostrillende crancs en standaarden dan, maar da's meer een gebrek aan Loctite), dus dat spelletje lijken ze te snappen.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Zit bij de Klever X-Speed PINION op precies dezelfde plek, maar dan met de brede uitsparing aan de binnenkant van het frame en bevestigd met vier boutjes i.p.v. twee. Ik rijd er nu een paar weken mee rond en merk er helemaal niks van.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Max Cady
- Expert
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST1LE
- Km-stand: 9600
Ik ben geen lasser van beroep maar dit is toch niet een nette las te noemen. Het ziet er echt beroerd uit
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Wat aan deze lasrups maakt dat je de lassen van de ST2020 beter vindt? Ik zie het oprecht niet, ik zie een nette, gelijkmatig verdeelde standaard alu lasrups.
Maar ik ben ook geen lasser
Maar ik ben ook geen lasser
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Nou ik ben een beetje hobby Tig lasser maar naar mijn mening verdienen de lassen van beide fietsen geen schoonheidsprijs. Ze zijn niet regelmatig en de breedte van de rups varieert ook. Hier voorbeelden van nette lasrupsen. Stack of dimes ook wel genoemd . http://www.gtdwelding.nl/projecten/aluminium/
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
- Max Cady
- Expert
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST1LE
- Km-stand: 9600
Dat ik die van de st2020 beter vind heb ik niet gezegd. Een gelijkmatig verdeelde lasrups is het naar mijn mening in ieder geval niet. Als het mijn eigen fiets betrof zou ik zonder twijfel precies hetzelfde hiervan vinden. Gelukkig zien die er wel mooi uit.
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Oe, die lassen van jouw bike zien er inderdaad gaaf uit. Welk merk is dat?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Weet er iemand hoe het komt dat er zoveel extra lassen zijn? Bij de stromer voorvork is dat ook. Ik snap niet waarom dat niet uit één stuk gemaakt is. Bij Klever ook, een las voor dat laatste stukje met de vijsjes, een extra las na de bocht in het frame onderaan... Waarom? Het zal er niet minder stevig op worden ofzo, maar ik snap het nut niet van dat extra laswerk.
ST3 black 983wh
- Max Cady
- Expert
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST1LE
- Km-stand: 9600
Bespeur ik daar enige vorm van sarcasme?
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA