Hoi ST1x vrienden!
Ondertussen al vlot over de 5000 km en nog altijd evenveel plezier !
Sinds vorige week volgende aan de hand : ik rij normaal altijd op stand 2 waar ik in de app alles op max heb staan (snelheid, koppel en beweeglijkheid). Nooit niks problemen mee gehad maar sinds vorige week vastgesteld dat hij vanaf 43,5 km/h (op de omni) inhoudt en niet meer sneller wil. Als ik hem in stand 3 zet, dan gaat hij met zelfde inspanning te leveren vlot naar 45,0 km/h. In de stand 2 deed hij dat voorheen ook. Heb in app al gespeeld met de instellingen en de Stromer pikt de zaken die ik daar aanpas perfect op, dus de koppeling met de Stromer is er.
Iemand gelijkaardigs vastgesteld - gekoppeld aan een recente update misschien?
Groeten
Ambi
Stand 2 alles op max
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Heb je recent een FW update gehad? Heb je (al dan niet) na die update de trapsensor al opnieuw gekalibreerd?
Als het antwoord 2x "ja" is of "nee" + "ja" is, dan zou ik de vraag aan je dealer voorleggen. Kan zijn dat Stromer de snelheid in stand 2 heeft afgetopt, maar ik zou dat toch vreemd vinden.
Als het antwoord 2x "ja" is of "nee" + "ja" is, dan zou ik de vraag aan je dealer voorleggen. Kan zijn dat Stromer de snelheid in stand 2 heeft afgetopt, maar ik zou dat toch vreemd vinden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
- Locatie: Amersfoort
- Merk SP: Stromer ST5 (2)
- Km-stand: 20.000
Staat de ondersteuning in de omni zelf ook op maximaal? Een keer deze op 80% zetten, OK aantikken en weer terug naar 100% zetten was vanochtend op mijn ST5 de oplossing nadat ik het gevoel had dat ie inhield (waarschijnlijk door de hitte van gisteren, toen ontstond het euvel bij mij. Had dit gedaan nadat kalibratie en offset niet werkten).
Misschien ook nog eens de offset resetten in het servicemenu?
Misschien ook nog eens de offset resetten in het servicemenu?
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Ik heb een ST3 en datzelfde ervaren na FW update 4.1.3.3 (uit mijn hoofd). Ik heb vragen aan mij FM gesteld, maar die hoorde dit voor het eerst, dus daar heb ik vooralsnog niks aan. Volgende week heb ik voor iets anders een afspraak staan en dan kom ik zeker nog op dit punt terug. Word vervolgd, wat mij betreft.
Witte ST3 van maart 2019
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Geen idee hoe het nu is, maar dik twee jaar geleden was alles op max in stand 2 nét een tikkie zuiniger dan stand 3.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
In stand 2 heb ik niet alle schuifjes maximaal staan, waardoor stand 2 voor mij natuurlijker (meer als een fiets) aanvoelt. Uiteraard moet je op een niet-elektrische fiets veel meer energie leveren, maar voor mij is dat de belangrijkste reden om in stand 2 te fietsen. Een bijkomend mooi voordeel, is dat de fiets ook nog eens zuiniger rijdt.
Om in stand 2 te fietsen vind ik het wel belangrijk dat je daar wel de maximum snelheid mee kunt halen, zonder dat je ergens in dat proces door de elektrische rem wordt tegengewerkt.
Om in stand 2 te fietsen vind ik het wel belangrijk dat je daar wel de maximum snelheid mee kunt halen, zonder dat je ergens in dat proces door de elektrische rem wordt tegengewerkt.
Witte ST3 van maart 2019