Resetten dagtellers door kapotte accu

Plaats reactie
Fietsertje
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mei 2019, 04:04

Hoi,

De afgelopen maanden had ik met enige regelmaat het probleem dat zodra de accu rond de 30% was de dagtellers op de omni onder het fietsen automatisch gereset werden. Als ik dan na de rit op de app keek had ik ineens ipv de gangbare 50km, 100+ km gereden met een gemiddelde van rond de 65km/h. Het rare is dat ik er onder het fietsen niets van merkte en dat het altijd met dezelfde accu gebeurde (ik fiets met 2 accu's).
In eerste instantie zou dat volgens Stromer aan vieze contact punten liggen, veroorzaakt door het vele wisselen. Dus had de fietsenmaker de contacten schoongemaakt. Helaas, dat bracht geen oplossing.
Vervolgens hebben ze de accu opgestuurd naar Stromer om hem daar te testen. Accu was goed (nog 91% capaciteit na bijna 2 jaar en 10000km) dus hadden ze de accu alleen maar gereset en weer teruggestuurd.
In de weken dat mijn tweede accu weg was heb ik probleemloos rondgefietst met mijn andere accu + leen accu van de fietsenmaker. Wel raar dus dat Stromer niets vreemd aan de accu heeft kunnen vinden en hem weer terug had gestuurd.

Dit alles nog eens besproken met de fietsenmaker omdat de garantie periode bijna verloopt. Die heeft vervolgens nogmaals contact opgenomen met Stromer waarna alsnog besloten is om de accu te vervangen :bp:

Zijn er meer mensen die dit probleem gehad hebben?
Klaas1983
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 jan 2018, 13:28

Ik heb hetzelfde, met een oude paarse st11 accu. Deed het altijd prima maar helaas gaf plots geen ondersteuning meer bij 10% en een dag later niet meer bij 34%. Mijn accu is bij mijn fietsenmaker ook gereset maar helaas geen verbetering. Er zit geen garantie meer op. Het vreemde is dat als ik de ondersteuning op 'city' of 'eco' zet, de accu wel langer blijft werken. Dat doe ik dus eerst maar. Tenzij iemand hele goede ideeën heeft :)
Plaats reactie