Garantie achterwiel, terugstuurtermijn voor dealer

Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

jovdt schreef: 17 okt 2019, 18:48 Laatste hoofdstuk in dit verhaal. :D Stromer heeft een voorwielvelg opgestuurd. Dealer heeft de velg gespaakt tot een nieuw wiel identiek aan het achterwiel;
Top! Dit stemt mij ook hoopvol naar de toekomst toe, als onze fietsen uit garantie vallen, dat we dus de mogelijkheid hebben om bij een kapot achterwiel de motor te behouden en enkel het wiel te laten vervangen. Zelfs met werkuren kom je uit op een fractie van de prijs van een volledig wiel met motor.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als de velg stuk gaat, dan is de motor uit- en weer inspaken inderdaad veel goedkoper dan een compleet nieuw wiel incl. motor. Als de motor kapot gaat, dan zal het in- en uitspaken waarschijnlijk niet uit kunnen. Als het achterwiel-lager eraan is, dan is het probleem het grootst, want dan moet de motor mee vervangen worden en wordt het dus een compleet nieuw wiel incl. motor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Stromeur schreef: 19 okt 2019, 18:37 . Als het achterwiel-lager eraan is, dan is het probleem het grootst, want dan moet de motor mee vervangen worden en wordt het dus een compleet nieuw wiel incl. motor.
Juist, ik was even dit euvel vergeten. Dat zal waarschijnlijk een pak meer en sneller gebeuren dan een brekende velg... Dus dan zijn we er alsnog aan voor de moeite.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het aantal meldingen van versleten achterwiel-lagers reuze mee vind vallen. Is op dit forum op één hand te tellen. Maar áls ze eraan gaan, dan ben je aan de beurt ja.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie