Garantie achterwiel, terugstuurtermijn voor dealer

jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Even een update van de loskomende verf op het achterwiel (ST2 2018).Dealer gemeld en nieuw achterwiel is er ...Ik vertrok juist op vakantie waardoor de fiets niet direct bij de dealer kon; Dealer nadien in vakantie tot 20 aug. kreeg een mailtje van de dealer om na het verlof niet te lang te wachten om de fiets binnen te brengen... dit omdat de dealer eerst de onderdelen moet betalen en maar een beperkte tijd heeft om de slechte stukken terug te sturen en dan pas zijn centjes ziet..... Wat een service naar de dealer toe(kleine dealer..)Stel je bent even weg voor een aantal maanden waardoor de termijnen wat uit elkaar lopen :ck:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het is in elke sector (zeker in automotive) volstrekt normaal dat een onderdeel dat onder garantie wordt vervangen binnen een bepaalde termijn door de dealer naar de fabrikant moet worden teruggestuurd (RMA-proces).

Er zijn ook fabrikanten die willen dat een defect onderdeel eerst retour wordt gestuurd voordat er überhaupt een vervangend onderdeel wordt verzonden. Dan ben je nog verder van huis, want dan sta jij dus gewoon stil.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

jovdt schreef: 18 aug 2019, 13:04 Even een update van de loskomende verf op het achterwiel (ST2 2018).Dealer gemeld en nieuw achterwiel is er ...Ik vertrok juist op vakantie waardoor de fiets niet direct bij de dealer kon; Dealer nadien in vakantie tot 20 aug. kreeg een mailtje van de dealer om na het verlof niet te lang te wachten om de fiets binnen te brengen... dit omdat de dealer eerst de onderdelen moet betalen en maar een beperkte tijd heeft om de slechte stukken terug te sturen en dan pas zijn centjes ziet..... Wat een service naar de dealer toe(kleine dealer..)Stel je bent even weg voor een aantal maanden waardoor de termijnen wat uit elkaar lopen :ck:
Tja...vervelend maar waar dit was in de vrachtauto wereld normaal en in de kraanwereld ook bij mij in het bedrijf staat er soms een paar ton "open" ivm. modificaties, reparaties onder garantie en verbeterpunten etc.etc. alles moet voorzien van rapportage, foto's, soms berekeningen bewezen worden, vervangen onderdelen moeten 3-6 maanden bewaard blijven wij kunnen bij het moederbedrijf in Duitsland/Japan wel een potje breken bij mijn vorige werkgever bepaalde de fabrikant zelfs de tijd en de arbeidsprijs (moest altijd geld bij)
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Ondertussen wiel terug en fiets natuurlijk ook; :) Na de eerste rit viel het me op dat de motor toch niet deed wat ik ervan gewoon was... De achteras even losgemaakt en terug met het juiste koppel vast gezet ,ook rem even juist gezet en wat een wereld van verschil terug zoals vroeger!! Maar daar gaat het even niet over, het nieuwe wiel heeft een andere velg dan de vorige. Ik had duidelijk aangegeven dat er terug een DT swiss velg moest komen en dat is ook gebeurd ...Ik denk dat Stromer voor de ST2 zijn oude voorraad gebruikt wat betreft garantiegevallen.Het wiel waar ik mee rondrijd lijkt er me eentje van de reeks 2016-2017(wijs me maar terecht als ik het fout zie) Buiten het feit dat het er niet uit ziet, denk ik ook dat de velgen model 2018 iets steviger waren ... Heb wat foto's gemaakt dus laat de meningen maar komen
naamloos-1060005.jpg
naamloos-1060005.jpg (403.08 KiB) 3778 keer bekeken
naamloos-1060004.jpg
naamloos-1060004.jpg (350.78 KiB) 3778 keer bekeken
naamloos-1060003.jpg
naamloos-1060003.jpg (995.8 KiB) 3778 keer bekeken
Laatste foto van de voorvelg toont hoe de velg zou moeten zijn...model 2018
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Een velg van een ander model (ST2s / ST2 LTD RAW) en een motor waar de lak op de randen niet bijster mooi ligt ... kan je ermee leven ? :roll:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Voor mij is dit een gebruiksvoorwerp. Ik kan moeilijk een andere velg eisen en dan een maand zonder fiets zitten....De concrete vraag waar ik een antwoord op wil is echter ,is dit een velg (motor) uit de stock van Stromer wat impliceert dat ze geen rekening houden met het teruggestuurde model of heeft de dealer er eentje op stock liggen en heeft hij dit gebruikt wachtend op het nieuwe onderdeel van Stromer.... :?:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit is een ST2 S velg. Ik denk uit 2017, maar dat weet ik niet zeker. Die velg is van uitstekende kwaliteit, maar ziet er inderdaad anders uit dan de velg van jouw voorwiel en dat oogt voor geen meter.

Kan zijn dat de keus was: deze DT Swiss velg of een Alex velg omdat de DT Swissen voor de ST2 op zijn, geen idee. Hoe het ook zit: ik vind dat de dealer jou op voorhand had moeten informeren en met je had moeten overleggen.

Kijk eens in het menu van je OMNI welke motor er nu in zit? (Menu - System - About, naar beneden scrollen.) In mijn ST2 S 2017 zit een TDCM motor, versie HM-01.

Of dit wiel van de plank van de dealer komt of van Stromer dat weet niemand, behalve de dealer. ik zou het de dealer op de man af vragen en als je het antwoord niet vertrouwt: checken bij Stromer zelf.

Ik heb het gevoel - gezien de lak van de motor - dat dit een refurb of B-stock wiel is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je kunt leven met de afwerkkwaliteit van lak op de motor, dan zou ik een bijpassend voorwiel erbij vragen. Dan heb je twee uitstekende velgen en rij je weer rond met een design zoals Stromer het bedoeld heeft.

Als dat geen optie is, dan zou ik alsnog een achterwiel vragen dat identiek is aan het wiel dat op jouw ST2 zat. Misschien is dit inderdaad niet meer mogelijk. Maar laat ze dit eerst eens uitzoeken en fatsoenlijk met jou communiceren.

Ik zou mijn bike niet inleveren in afwachting van het volgende onderdeel, maar ermee blijven rijden totdat het nieuwe wiel binnen is. Dan de bike inleveren voor een dag zodat de dealer het wiel kan vervangen. Of de dealer moet een leen-Stromer meegeven, ook prima.

Het klinkt een beetje hard misschien, maar na dat gedoe van de dealer over de terugstuurtermijn (niet jouw probleem), een Stromer afleveren met twee verschillende wielen plus mwah-afgewerkte motor, en het achterwiel niet goed aangedraaid... Dan zou voor mij het moment aanbreken dat ik op mijn strepen ga staan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Stromeur schreef: 06 sep 2019, 00:37
Ik zou mijn bike niet inleveren in afwachting van het volgende onderdeel, maar ermee blijven rijden totdat het nieuwe wiel binnen is. Dan de bike inleveren voor een dag zodat de dealer het wiel kan vervangen. Of de dealer moet een leen-Stromer meegeven, ook prima.
Lijkt mij ook. Ik ben ook wachtende op nieuwe afdichting, maar intussen rijd ik gewoon rustig verder rond.

Ik begrijp dat jovdt specifiek gevraagd heeft om een dtswiss velg. Het lijkt me wel aannemelijk dat ze, nu ze zijn overgeschakeld op alexrims, niet meer zijn model liggen hebben van dt swiss...

Mocht inderdaad wel over gecommuniceerd geweest zijn.
ST3 black 983wh
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Stromeur schreef: 06 sep 2019, 00:03 Dit is een ST2 S velg. Ik denk uit 2017, maar dat weet ik niet zeker. Die velg is van uitstekende kwaliteit, maar ziet er inderdaad anders uit dan de velg van jouw voorwiel en dat oogt voor geen meter.

Kan zijn dat de keus was: deze DT Swiss velg of een Alex velg omdat de DT Swissen voor de ST2 op zijn, geen idee. Hoe het ook zit: ik vind dat de dealer jou op voorhand had moeten informeren en met je had moeten overleggen.

Kijk eens in het menu van je OMNI welke motor er nu in zit? (Menu - System - About, naar beneden scrollen.) In mijn ST2 S 2017 zit een TDCM motor, versie HM-01.

Of dit wiel van de plank van de dealer komt of van Stromer dat weet niemand, behalve de dealer. ik zou het de dealer op de man af vragen en als je het antwoord niet vertrouwt: checken bij Stromer zelf.

Ik heb het gevoel - gezien de lak van de motor - dat dit een refurb of B-stock wiel is.
Heb het even nagekeken ,heb dezelfde motor als jou.... Dus een 2017..Wat ik reeds dacht !
Dus Stromer gebruikt de nog resterende onderdelen wat betreft garantie . Op zich niets mis mee maar ja wat met je resterende velg? Ook de waarde van je fiets krijgt een knauw tweedehands..... Wat betekent dat verder als de stock op is....een motor van de 3-reeks????Zal als de tijd er is even een praatje maken met de dealer en kijken wat er uit de bus komt. Hou jullie op de hoogte.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Plaats reactie