stromer werkt niet meer na update

Plaats reactie
thijsstromer
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2019, 19:48

Beste forumleden,

Ik heb sinds ruim 1 jaar een ST2 die het tot nu toe zonder problemen deed.
Deze week kreeg ik een melding dat er een update klaar stond. Dit was de 1e keer dat ik zo'n bericht kreeg, eerder is wel al eens de software geüpdatet toen ik een grotere batterij heb aangeschaft bij de dealer. Bij aankomst thuis heb ik (in de kelder) de update geïnstalleerd, maar na een paar seconde ging de stromer uit. Ik heb even gewacht maar er gebeurde niks. Vervolgens heb ik de stromer zelf weer aangezet maar sindsdien krijg ik alleen nog een wit scherm. Resetten (10s de knop onder de horizontale buis), batterij in-en weer uit e.d. hebben niet geholpen. Eerst kreeg ik met het resetten de stromer nog wel uit maar nu gaat hij elke keer weer aan. Met de app kan ik geen verbinding maken met de stromer.
Is er iemand die dit ook heeft gehad of weet hoe ik dit op kan lossen?

Gr
Thijs
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sinds het bestaan van dit forum nog niet gelezen dat een update tot een freeze leidde, maar eens moet de eerste keer zijn natuurlijk.

Ik denk dat je alleen nog kunt proberen om je bike weer tot (normaal) leven te krijgen door je Stromer aan te sluiten op de lader en te zien of-ie dan wel weer normaal opstart. Lukt dat ook niet, dan zou ik de dealer contacteren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
franktank
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2018, 19:38

heeft u al een oplossing ? zit met hetzelfde probleem...
thijsstromer
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2019, 19:48

Eerst gebeld met de dealer, ze hadden er niet eerder mee te maken gehad.
Dus ik heb mijn fiets weggebracht en ze hebben een nieuw display (met ik neem aan de hardware die eronder zit) gemonteerd. Ze konden niet precies uitleggen wat er was, maar ze zeiden dat als het installeren van een update er iets misgaat, de ouder software dan soms ook niet werkt, waardoor je de fiets niet meer kan opstarten.

gr
Plaats reactie