Scheuren velg

Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Ik had een st2 van 2016 en die had geanodiseerde velgen en dito motor. Het lijkt ook dat jouw velgen geanodiseerd zijn. Laat het maar lekker onderzoeken zou ik zeggen. Maar niet meer op rijden want dat is gevaarlijk als ik zo naar de velg kijk, Zeker bij de lasnaad.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Patrikius schreef: 22 mei 2019, 22:28 Ik zie ook een hoop corrosie, heb je de fiets wel goed schoongemaakt tonen je door de pekel hebt gereden? Dat spul vreet overal doorheen.
Corrosie is 1 probleem maar niet het probleem met de gescheurde velg.
1) te zwakke velg
2) te hoge spaakspanning
3) extra belasting van de motor op de velg (gewicht en kracht) --> zijn we terug op punt 1
4) combinatie van de 3 voorgaande...
Maw, foute velg voor de toepassing.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

harmroest schreef: 22 mei 2019, 22:32 Zou eerder denken dat ik mijn fiets te vaak heb schoongemaakt, maar geen idee waar de corrosie van is, hij staat altijd binnen en in de winter spuit ik hem altijd op mijn werk en thuis af, dus pekel lijkt me sterk.
Altijd 2x/dag afspuiten in de winter? Klinkt ook vrij onnodig. Ik zou bijna denken dat het middel erger is dan de kwaal.


En corrosie hebben terwijl je harmroest heet is nooooit grappig ;)
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Ha ha helemaal waar, maar ben zuinig op mn fietsje. Ik deed dit alleen als er gestrooit is, maak sowieso minimaal de fiets om de week schoon en in de winter wekelijks. Maar inderdaad misschien wel teveel in contact geweest met de fiets :lol: :bj
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Ben benieuwd hoe het zal aflopen. Zulke dingen zouden niet mogen voorkomen bij 'n premium fiets. Hopelijk vangt Stromer zulke berichten op en trekt hieruit hun conclusies om leveranciers van zulke onderdelen opzij te schuiven.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Een laagje vuil is natuurlijk een prima (kortstondige) bescherming tegen pekel :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

harmroest schreef: 23 mei 2019, 06:35 Ha ha helemaal waar, maar ben zuinig op mn fietsje. Ik deed dit alleen als er gestrooit is, maak sowieso minimaal de fiets om de week schoon en in de winter wekelijks. Maar inderdaad misschien wel teveel in contact geweest met de fiets :lol: :bj
En geen warm water gebruiken omdat de zoutkristallen dan te goed oplossen en overal tussen kruipen. Gewoon koud water en milde zeep.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Patrikius schreef: 23 mei 2019, 08:12
harmroest schreef: 23 mei 2019, 06:35 Ha ha helemaal waar, maar ben zuinig op mn fietsje. Ik deed dit alleen als er gestrooit is, maak sowieso minimaal de fiets om de week schoon en in de winter wekelijks. Maar inderdaad misschien wel teveel in contact geweest met de fiets :lol: :bj
En geen warm water gebruiken omdat de zoutkristallen dan te goed oplossen en overal tussen kruipen. Gewoon koud water en milde zeep.
gelukkig komt er thuis en op het werk koud water uit de tuinslang :) maar een dergelijk probleem als dit zou je niet verwachten bij een fiets in deze prijsklasse
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

harmroest schreef: 23 mei 2019, 09:32
Patrikius schreef: 23 mei 2019, 08:12
harmroest schreef: 23 mei 2019, 06:35 Ha ha helemaal waar, maar ben zuinig op mn fietsje. Ik deed dit alleen als er gestrooit is, maak sowieso minimaal de fiets om de week schoon en in de winter wekelijks. Maar inderdaad misschien wel teveel in contact geweest met de fiets :lol: :bj
Als je Roest van je achternaam heet, Tsja 🤫
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

FreddyH schreef: 22 mei 2019, 22:15
Daniel1975 schreef: 22 mei 2019, 21:58 En toch blijven we het kopen..... :bn:
Het is een beetje hetzelfde euvel als met fietsenmakers zelf: er is zo verschrikkelijk weinig alternatiefs......
De belangrijkste factoren voor merkbinding zijn onze overtuigingen en waarden; beide componenten hebben met ‘houding’ te maken. Het maakt daarbij niet uit of ze zijn gebaseerd op feiten of op perceptie; ze vormen hoe dan ook de manier waarop we naar een merk/product kijken. Hierbij speelt het proces van psychologische redenering een belangrijke rol. Dit bepaalt onze houding ten opzichte van een merk en ons besluit om iets al dan niet te kopen.

De term die bij merkbinding ook bij past is "Customer Delight". Customer Delight is "een voortdurend enthousiasme dat een klant voelt voor een organisatie". Tevredenheid is hier niet genoeg, want enthousiaste mensen zijn namelijk net even iets trotser, blijer of positiever. De effecten van klanten die "Delight" zijn, zijn positief: het leidt tot loyaliteit, wow-ervaringen die worden gedeeld en het levert meer bestedingen op. Koopbeslissingen worden dan vooral vanuit emotionele beweegredenen genomen.

De vraag is hoe je enthousiaste klanten krijgt. Volgens Jean-Pierre Thomassen (in zijn boek De Customer Delight Strategie) realiseer je dit door:
- Het overtreffen van verwachtingen van klanten: Rationeel, op Proces en op Materieel
- Warmte en egostreling: via Warmte en welgemeende aandacht maar ook via Herkenning en Erkenning

Daniel1975 is voor mij een van de personen die consequent bij meldingen over mindere kwaliteit van componenten een kritische noot plaatst (ik vind dat trouwens ook, maar ben er mee opgehouden. Je kunt je afvragen wat erger is...). Kennelijk is Stromer van mening dat ze zich dit soort zaken nog steeds kan veroorloven. Sterker nog: het lijkt er op alsof ze de laatste tijd op zoek zijn naar goedkopere alternatieven en dus hun winstmarge aan het verhogen zijn, terwijl de meerkosten voor het gebruiken van kwalitatief goed materiaal beperkt zijn.

Het wordt echt de hoogste tijd dat Stromer er echte concurrentie bij krijgt. Van Klever hadden we hoge verwachtingen, maar die heeft die hoge verwachtingen niet waar kunnen maken.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie