Motorkabel vervangen, keurig onder garantie. Meteen ook nieuwe cassette; ketting en remblokjes vervangen na 5500 km.
Zo goed als nieuw !
Motorkabel vervangen, keurig onder garantie. Meteen ook nieuwe cassette; ketting en remblokjes vervangen na 5500 km.
Eigenlijk het logisch vervolg...thijser schreef: ↑02 jul 2019, 15:02 Ik heb al een keer eerder dit probleem gehad, toen was de motorkabel de boosdoener.
Nu had ik het nogmaals. Vreemde was dat het niet consequent optrad, maar soms. Fiets weggebracht naar de dealer, niets gevonden.
Na een aantal fietstochten was het probleem weer terug, ditmaal leek het wel consequent. Dus fiets weer opgehaald. Nu kreeg ik net bericht van de dealer dat het aan de motor en controller lag, deze zijn beide vervangen! Ben ik blij dat ik nog garantie heb!
Wat voor power connectors zou je adviseren als ik een connector zoek voor 3 te verbinden draden, waar max ± 27A doorheen moet?
Anderson 30A of 45A stekkers, je kan ze met zwaluwstaart in elkaar steken en zo 1 stekker maken (verschillende kleuren mogelijk)
Kwaliteit wordt gekozen ifv belasting EN ifv TIJD. Als nadien blijkt dat een onderdeel "fout berekend is" wordt dat aangepast. Misschien dezelfde stekker maar "gold plated" om oxidatie te vermijden en/of grotere pennen om contact opp te vergroten.thijser schreef: ↑02 jul 2019, 22:12 Dus als ik het goed begrijp zijn de connectoren naar de controller en motor niet van goede kwaliteit en zouden deze dus beter vervangen kunnen worden om problemen in de toekomst te voorkomen? Is zeker iets om te overwegen als de garantieperiode voorbij is. Is dit eenvoudig zelf te doen? De connectie naar de motor toe ziet er toch wel uit als een speciale connector...