Schoonmaken Sensoren

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Hoe meer Veth ;p op de ketting, hoe meer rotzooi er blijft plakken.
Zo droog mogelijk houden is de beste remedie. Ik smeer liever iets vaker dan dat ik er een dikke laag plakzooi op doe. Het kettingvet bij een nieuwe ketting gaat er bij ook direct af voor gebruik.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

+1
Het vet/olie moet niet OP de ketting zetten/plakken maar rond/in de as/huls van de schakels. Buitenkant droog, binnenkant gesmeerd. Hier gaat elke ketting (nieuw of gebruikt) in de benzine om te ontvetten en daarna in een warm paraffine bad om die paraffine te krijgen waar ze moet zijn. Elke 500 km wisselen van ketting. Ketting zuiver maken, ontvetten en in de paraffine laten zwemmen en klaar voor de volgende 500 km. Een klein beetje (misschien overdreven) preventief onderhoud.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dikkere olie, dus met een hogere viscositeit, in de winter ? ... :roll:

De TMM sensor hoef je volgens de fabrikant niet te poetsen :
De sensor hoeft nooit te worden schoongemaakt! Wij raden service centers, dealers en consumenten (gebruikers) aan om de sensor volledig met rust te laten. De sticker aan de achterzijde van de sensor is zelfs niet bedoeld om de uitsparingen af te schermen van vuil en vocht, maar is juist bedoeld om de sensor aan nieuwsgierige blikken te onttrekken. Immers, het gaat hier om een elektronisch precisie meetinstrument.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie