st2 sport gaat afremmen ipv ondersteunen

Plaats reactie
André
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jan 2019, 13:17

Sinds 1 maand de trotse bezitter van een ST2 sport (gekocht als demomodel). Nadat ik vanochtend ongeveer 10 km van huis was, had ik geen ondersteuning meer, sterker nog.. bij trappen werd ik door de motor tegengewerkt omdat de stromer de rem cq oplaadfunctie inschakelde. Op de display was er een tegenovergestelde indicator zichtbaar (tegenover de indicator van ondersteuning). let wel: ik heb het hier niet over de recup met de pijltjes.
Het toeval wilde dat ik in de buurt van de dealer was. De monteur had de storing ook nog niet eerder meegemaakt. Na een belletje met Stromer in Zwitserland werd de vraag gesteld of ik na het wisselen van het achterwiel opnieuw gecalibeerd had, ik denk zelf van niet.. maar gek genoeg reed ik al weer drie weken met de winterband en dan ineens treedt deze storing op? Hoe dan ook, de dealer heeft alle software opnieuw op de stromer geladen en alles deed het weer zoals het hoort. Ben benieuwd naar overeenkomstige ervaringen. Voor mij is het nog niet helemaal duidelijk hoe deze storing zo 'out of the blue' kon ontstaan. Dank alvast voor de reacties.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Spannende storing........zomaar ineens gekomen......onbegrijpelijke oorzaken dus........da's balen vooral de onzekerheid maar goed dat het in ieder geval opgelost is. :ck:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Accu uitnemen, 10 min. wachten en dan terugplaatsen en/of kalibreren van de trapsensor lost veel "vage" problemen met de ondersteuning op.

Als het probleem na de herstelacties van de dealer weg blijft dan zou ik mij er niet al te druk over maken. Goeie zaak in ieder geval dat de dealer meteen ook met Stromer heeft overlegd.

Het kan trouwens ook nog zijn dat de remsensor (even) is blijven hangen. Correcte werking van de remsensor kun je eventueel zelf ook in het servicemenu bekijken als het toch nog eens gebeurt.

Mocht het probleem terugkomen, dan zou ik de dealer vragen om de Stromer grondiger te onderzoeken en eventueel de foutmeldingen in het servicemenu (als die er zijn) te analyseren. (Maar waarschijnlijk heeft Stromer dat ook al gedaan toen de dealer ze belde.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
André
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jan 2019, 13:17

dank voor jullie reacties. Ga er maar van uit dat het een incident is. Waar komt eigenlijk die 10 minuten vandaan, is dat om restenergie uit de software te laten 'stromen´ ?? :bn:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Om zeker te weten dat alles wat nog energie had leeggelopen is. Er zitten hier een daar wat condensatoren (nogal overversimpeld: kleine batterijen) in het systeem, zolang die niet leeg zijn kan er nog een foute toestand bewaard blijven.

10 minuten is waarschijnlijk overdreven, meestal is een dikke halve minuut voldoende. Maar ik ken het Stromer system niet goed genoeg om daarover te oordelen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie