Aanhaalmoment (20 Nm) al eens gecheckt + calibratie opnieuw uitgevoerd ?
System Crash - ST2
Deze week opnieuw hetzelfde probleem gehad. Of toch niet helemaal hetzelfde, ondersteuning viel weg bij 42,1 km/h en de Omni bevroor op die snelheid voor bijna een minuut, ik was net te laat om een foto te maken van de omni op het ogenblik dat fiets heropstartte... Voorheen was dat bevriezen max 10 seconden.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Ik heb onthouden dat er voor de TMM sensor blijkbaar toch wel een verschil is tussen opstarten en handmatig kalibreren, zie :
- viewtopic.php?f=14&t=1956
- viewtopic.php?f=14&t=1532
- viewtopic.php?f=14&t=1956
- viewtopic.php?f=14&t=1532
Stromeur schreef: ↑02 aug 2018, 19:53 opstarten zonder druk op de pedalen doet "iets" met de sensor, handmatig kalibreren via de OMNI display doet "weer iets anders".
Specifieker dan dat weet ik het helaas niet. Ik weet wel dat je bij problemen met de ondersteuning inderdaad het beste twee dingen kunt doen: kalibreren via de OMNI en als dat niet helpt accu eruit en na enkele minuten weer terugplaatsen. Ik schat dat minimaal 90% van alle ondersteunings-issues hiermee verholpen kan worden.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Dit probleem lijkt ondertussen van de baan. Stromer had aangegeven dat de oorzaak van deze problemen wel eens bij de batterij zouden kunnen liggen. Sinds begin juni rijd ik met een nieuwe batterij, en ondertussen meer dan 4000 km gereden zonder problemen.
Ik heb trouwens de indruk dat de nieuwe batterij meer autonomie geeft dan de eerste batterij (ook wanneer die nieuw was), je hoort me dus niet klagen.
Ik heb trouwens de indruk dat de nieuwe batterij meer autonomie geeft dan de eerste batterij (ook wanneer die nieuw was), je hoort me dus niet klagen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Ik heb dus één keer een fotootje kunnen maken van het Display terwijl het issue zich voordeed
De bestuurder van de fiets (Me , Myself and I) staat hier dus naast de fiets
De bestuurder van de fiets (Me , Myself and I) staat hier dus naast de fiets
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Bij mij valt de ondersteuning steeds weg, meerdere keren per dag. Als je een halve minuut stil staat, dan is er weer contact tussen fiets en display, maar als je wegrijdt, dan is ondersteuning ook weer weg. Uiteraard op ongelukkige momenten. Eerste keer 1000 km van huis. Ik heb gemerkt, dat het wegvallen temperatuur gerelateerd is. Als de fiets warm is (geparkeerd in de zon, rijden in de zon), dan valt ondersteuning weg, tot fiets afgekoeld is (schaduw, zon achter de wolken). Bij mij zijn motorkabel, controller en display vervangen (€1300) en probleem is niet opgelost. Als de motor vervangen moet worden (€1500), is de fiets total loss, na 26000 km. Commentaar fm: helaas is Stromer geen EU-bedrijf, klant is geen koning.
Alle ellende begon overigens na een vreselijke stortbui, anderhalf jaar geleden. Daarna vibreerde de motor en uiteindelijk is de ondersteuning weg gevallen. Mogelijke redenen (denk ik):
- vocht in de motor, zeker als daar een printplaat in zit;
- kapotte temperatuursensor in de motor, waardoor oververhittingsbeveiliging aanslaat (is er een oververhittingsbeveiliging?);
- kapotte snelheidssensor (normaal geeft hij de goede snelheid aan, maar is heb de snelheid eens een seconde van 30 naar 45 en terug zien springen);
- vervuilde trapsensor (trapsensor is een van de zwakke plekken van de ST2, ik laat hem 2 keer per jaar schoonmaken);
- kapotte signaalkabel;
- ergens zit een stekker los;
Ik geloof niet, dat de batterij kapot is.
Alle ellende begon overigens na een vreselijke stortbui, anderhalf jaar geleden. Daarna vibreerde de motor en uiteindelijk is de ondersteuning weg gevallen. Mogelijke redenen (denk ik):
- vocht in de motor, zeker als daar een printplaat in zit;
- kapotte temperatuursensor in de motor, waardoor oververhittingsbeveiliging aanslaat (is er een oververhittingsbeveiliging?);
- kapotte snelheidssensor (normaal geeft hij de goede snelheid aan, maar is heb de snelheid eens een seconde van 30 naar 45 en terug zien springen);
- vervuilde trapsensor (trapsensor is een van de zwakke plekken van de ST2, ik laat hem 2 keer per jaar schoonmaken);
- kapotte signaalkabel;
- ergens zit een stekker los;
Ik geloof niet, dat de batterij kapot is.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22832
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dat kan je FM wel zeggen, maar je hebt geen juridische overeenkomst met Stromer Zwitserland. Je hebt een juridische overeenkomst met je FM (de koop). Dit betekent dat naast fabrieksgarantie de EU wetgeving van kracht is. Wie wel of geen koning is, is niet relevant. De wet telt.
Welke foutmeldingen toont de display als de ondersteuning wegvalt? Welke foutmeldingen staan er in het servicemenu? Wat zegt je dealer over deze foutmeldingen? Heeft Stromer je bike al uitgelezen en wat zeggen zij erover?
Er zit geen printplaat in de motor. Met "printplaat" bedoel je mogelijk de controller (die bij de oude ST1 nog wel in de motor zit). Als je geen oude ST1 hebt en als je niet de controller bedoelt, dan weten we waarschijnlijk allebei niet wat je wel bedoelt.
Er zit inderdaad een temperatuursensor in de motor. Deze geeft een waarschuwing van dreigende oververhitting op je display, en legt de ondersteuning stil als de boel oververhit is (of als de kapotte sensor dat denkt), opnieuw met melding op de display. Een kapotte temp. sensor valt dus altijd te herleiden aan de hand van foutmeldingen.
Overigens hebben we in 2,5 jaar Stromer Forum exact één op hol geslagen temperatuursensor meegemaakt, maar je weet het nooit natuurlijk.
Niet van toepassing. Zie ook:
viewtopic.php?f=14&t=2918&p=67592#p67592
De ST2 heeft inderdaad enkele zwakke plekken (die in de laatste twee jaar van het bestaan van de ST2 trouwens verholpen zijn), maar de TMM sensor is er nou juist geen van.
Welke kabel is dat? (Tussen welke componenten?)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22832
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
In welk jaar heb je je Stromer aangeschaft en wanneer zijn welke onderdelen vervangen?
Foutmeldingen (laten) uitlezen gaat een pak meer duidelijkheid geven dan speculatie.
Foutmeldingen (laten) uitlezen gaat een pak meer duidelijkheid geven dan speculatie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023