Belevenissen op de ST2(s)

pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Rob77 schreef: 08 mar 2019, 11:17 De striping op de bovenbuis van je frame, is dat iets wat je zelf hebt gedaan? Reflectie misschien?
Die sticker van je dealer achter je voorblad....is dat niet iets waar je je aan stoort? Ik zou er persoonlijk echt niet blij mee zijn, maar smaken verschillen natuurlijk.
Die striping op de bovenbuis heb ik er idd zelf opgeplakt: is reflecterende tape van 3M voor wat extra zichtbaarheid. Ik rij zelf in zwarte jas met spijkerbroek, dus de fiets mag wel wat zichtbaarder zijn.

Die sticker van de dealer vind ik niet storend: redelijk subtiel en in stijl met de rest. Zolang de service goed is, mag ie blijven zitten :D

De lekke band was overigens veroorzaakt door een stalen borstelhaar van een veegmachine... bedankt voor het vegen van het fietspad... :bu:
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Nieuwe week, nieuwe kansen zullen we maar zeggen... :lol:

Vanochtend heerlijk wind mee achter de buien aan 50km naar het werk gefietst. Accu op de lader aangesloten, kopje koffie, lekker werken... 10min later: paff :ck: :bc lader (CR245) dood... Nee, het waren geen losse schroefjes! (Voor de techies: de diode in het hoogspanningsschakeldeel is uit elkaar geknald.) Dat wordt een garantiegevalletje (hoop ik :o ).
Gelukkig werk ik bij een groot bedrijf en zijn er inmiddels meerdere Stromeraars en kon ik een lader van een collega lenen. Kon ik iig thuis komen. :cool2:

Dus vanavond heerlijk 50km pal tegenwind windkracht 4/5 naar huis. Auw. Toch 25% accu over, dus ik had de Stromer harder kunnen laten werken. Pfff.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Ik heb begrepen uit de handleiding van de lader van mijn ST3 dat de bijgeleverde oplader niet :oops: geschikt is om daadwerkelijk mee te nemen om te forenzen. :bu:

Ik gebruik thuis de reislader en heb de meegeleverde lader op mijn werk liggen :roll:
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Ik heb 2 laders. Mijn lader had niets te lijden: ligt al enkele maanden op het werk...
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
bArtAA
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 dec 2018, 13:41
Locatie: Gasselte

Richvergunst schreef: 12 mar 2019, 08:59 Ik heb begrepen uit de handleiding van de lader van mijn ST3 dat de bijgeleverde oplader niet :oops: geschikt is om daadwerkelijk mee te nemen om te forenzen. :bu:

Ik gebruik thuis de reislader en heb de meegeleverde lader op mijn werk liggen :roll:
Waarom is de standaard lader niet geschikt om mee te nemen?
Afbeelding Stromer ST3 sport XL black 983 Wh Afbeelding woon-werk 33 km enkele reis
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zie berichten hier op het forum: binnenin zitten 2 printplaatjes die met schroeven in te dun plastic zijn vastgeschroefd. Met het vele trillen en stoten in een fietstas wil daar nogal eens iets afbreken, met als gevolg losse (metalen) schroeven die kortsluiting kunnen gaan geven.

Ofwel: een nogal stomme ontwerpfout, waarbij volgens mij de (voor ons) nogal reële eis dat de lader op de fiets mee moet kunnen gewoon niet gezien is. Ik denk echt dat de ontwerpafdeling er vanuit is gegaan dat die lader in een net opgeruimde garage mooi moet liggen te wezen totdat je in je maatpak terugkomt van een rit door droog en warm weer en dat je daar pas je accu hoeft op te laden (gezien de marketing nummers van 60-180 km actieradius en wie rijdt er nu verder dan dat :bn: )
De laders van Bulls en Klever zijn super degelijk van dik aluminium. Ik weet ondertussen uit ervaring dat je dat ding van mijn fiets behoorlijk kunt mishandelen (paar keren flink laten vallen) en dat hij daar gewoon tegen kan. Een paar hoeken zijn wat gedeukt en c'est tout. Maar die laders van Bulls en Klever zijn dan weer niet mooi (alsof ik daar ook maar 1 seconde wakker van zou liggen :bu: )
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En om het relaas van FreddyH aan te vullen: Stromer heeft dit nu dus "opgelost" door ons te verbieden om de lader in onze fietstas mee te nemen :roll:

Op zich zou ik dat nog wel een mini-beetje acceptabel vinden, als dit vergezeld ging van de mededeling dat er aan een nieuw ontwerp voor gewerkt voor de lader bij toekomstige Stromers. (Dat is misschien ook wel zo, maar dat weet ik niet.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 15 mar 2019, 09:34 Op zich zou ik dat nog wel een mini-beetje acceptabel vinden, als dit vergezeld ging van de mededeling dat er aan een nieuw ontwerp voor gewerkt voor de lader bij toekomstige Stromers. (Dat is misschien ook wel zo, maar dat weet ik niet.)
Met in die mededeling dan ook de opmerking dat je tzt gratis je oude lader kunt omruilen voor dat nieuwe model. Anders zou ik het nog steeds niet acceptabel vinden, zelfs niet een mini-beetje. Of als Stromer zou aankondigen dat de laders vanaf nu fatsoenlijk leverbaar worden *en* tegen kostprijs verkocht gaan worden, zodat een lader voor op kantoor geen rib uit je lijf kost.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Extra lader voor mijn Bulls kostte me 75 euro.. dezelfde als meegeleverd.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Peter en Freddy, ik ken jullie fietsen, jullie accu's en opladers niet, maar weten jullie of jullie oplader in staat is om een Stromer accu op te laden? Hebben jullie oplader en de Stromer accu fysiek hetzelfde interface?

Wie van de Stromeraars heeft wel eens zijn accu opgeladen met een lader van een concurrent?
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie