Belevenissen op de ST2(s)

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

jjj schreef: 06 nov 2018, 19:35 De eerste hond had het op mijn vrouw voorzien. En op de een of andere manier komt er dan toch een reactie bij me boven die ik niet verwacht had. Laat ik het zo zeggen die honden kunnen bijzonder goed uitwijken en hebben toch respect voor mijn maaiende voeten. Als ik de kans had gehad dan had ik hem overhoop gereden; samen met zijn twee vriendjes.

Ik ben normaliter niet zo agressief maar het was goed dat dat beest eieren voor zijn geld koos.
Ik snap je wel. Ik heb een bloedhekel aan mensen die dieren pijn doen, maar als het jij/je vrouw of de hond is die jullie aanvalt, dan zou ik ook los gaan.

Ik ben zelf uiteindelijk gaan vakantiefietsen met standaard een voorraadje kiezelstenen in mijn stuurtas. Zuid-Europese erfhonden zijn het (helaas) gewend dat ze worden bekogeld of weggetrapt, dus zo'n steen werkte vaak afdoende als afschrikmiddel, soms was alleen dreigen met gooien al genoeg.

In Nederland en op de Stromer heb ik zulke gekkigheid gelukkig nog nooit meegemaakt. Het is echt iets van landen waar honden massaal ter bewaking worden gehouden en niet als huisdier of lid van het gezin worden gezien, met dito opvoeding.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb gisterenavond, op minder dan een km van huis, een flinke noodstop moeten maken voor een overstekende haas. Het beest liep eerst links de wei in, maar bedacht zich toen en stak de weg over naar rechts...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hazen en konijnen zijn altijd oppassen, die willen nog wel eens in het midden van een sprint compleet van richting veranderen...
Als ik er een tegenkom ten ik altijd flink af, zodat ik flink afstand kan houden en in een paar meter still kan staan.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

In bepaalde gebieden heeft men paaltjes geplaatst naast de rijweg met reflectoren dewelke het licht van de auto/fiets weerkaatsen naar het gebied naast de rijweg, volgens experts zou dit kunnen helpen om het wild dat wil oversteken terug te sturen. Of het ook daadwerkelijk werkt, heb ik nog niet ondervonden.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Tomasj schreef: 08 nov 2018, 05:21 Ik heb gisterenavond, op minder dan een km van huis, een flinke noodstop moeten maken voor een overstekende haas. Het beest liep eerst links de wei in, maar bedacht zich toen en stak de weg over naar rechts...
Ik heb vorige week een noodstop moeten maken voor een damhert... :-)
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Donderdagavond, op terugtocht van 't werk. Ik rijd de laatste 13 km over een oude spoorweg, zonder verlichting en helemaal verlaten. Plots zag ik iets bewegen in het veld naast me. Mijn eerste reactie was "hmmm dat zijn grote hazen". Ik vertraagde een beetje en probeerde met mijn fietslicht een beter zicht te krijgen. De grote hazen bleken dus twee reeën te zijn :bj die vlak daarna het fietspad overstaken... Ik zou er niet graag tegen aan rijden...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Was ook mijn gedachte :d3:
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Bas van Dijk schreef: 21 nov 2018, 15:38
Tomasj schreef: 08 nov 2018, 05:21 Ik heb gisterenavond, op minder dan een km van huis, een flinke noodstop moeten maken voor een overstekende haas. Het beest liep eerst links de wei in, maar bedacht zich toen en stak de weg over naar rechts...
Ik heb vorige week een noodstop moeten maken voor een damhert... :-)
ikke ook...... :mrgreen: ,alléé,het café heet het Damhert ;p
ST3 cool White
Raptor
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 apr 2018, 09:01

Lotte schreef: 02 dec 2018, 19:36
Bas van Dijk schreef: 21 nov 2018, 15:38
Tomasj schreef: 08 nov 2018, 05:21 Ik heb gisterenavond, op minder dan een km van huis, een flinke noodstop moeten maken voor een overstekende haas. Het beest liep eerst links de wei in, maar bedacht zich toen en stak de weg over naar rechts...
Een tijdje geleden heeft een konijn mij ook redelijk verrast op een zelfde manier: die zag mij afkomen en rende weg langs de rechterkant maar toen ik hem in volle snelheid passeerde, veranderde die van richting en knalde recht op mijn pedaal en rechtervoet. Eventjes chance gehad. Heb niet gestopt maar vermoed dat die konijn een hersenschudding moest gehad hebben...
ST2 MY2017 - in gebruikname: 06.04.2017 - ww: 47km enkel - 12.000km op de teller
Plaats reactie