Eens, maar ook sommige situatie’s waarbij ik verplicht de rijbaan op moet vind ik vergelijkbaar gevaarlijkStromeur schreef: ↑19 feb 2019, 22:21 Met de Stint speelt inderdaad veel meer (waaronder hele vage verhalen rondom de typegoedkeuring).
Waar de gevallen overeen komen, is dat beide voertuigen op een bepaald moment niet het gedrag vertonen waar wij op dat moment om vragen. Er zijn voldoende situaties denkbaar waarin dat ook met een Stromer Heel Gevaarlijk kan zijn.
Belevenissen op de ST2(s)
- Stromerfred
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
- Locatie: Haarlem
- Merk SP: ST7
- Km-stand: 4600
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Alleen het één staat volledig los van het ander
Al ga je op de rijbaan met een scooterende Stromer die 50km/u tuft wel lekker mee met het verkeer.
Al ga je op de rijbaan met een scooterende Stromer die 50km/u tuft wel lekker mee met het verkeer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Meerdere redenen die al zijn aangehaald. De belangrijkste is dat het scooteren inderdaad echt anders is dan het verhaal Stint, maar wat Stromeur ook terecht aanhaalt: ik heb een heel andere fiets.
Dat gezegd hebbende: vorig jaar in de maanden voor de zomervakantie heeft mijn fiets ook licht scooterend gedrag gehad (veroorzaakt door een koppelsensor die niet helemaal lekker meer was). Dit heeft 2x en situatie opgeleverd die iets te spannend was. In beide gevallen is er door adequaat reageren niets gebeurd, maar het had ook een vervelende valpartij kunnen worden...
En dat is wel waar het hier om gaat. Onze fietsen gaan behoorlijk snel en we hebben géén kreukelzone. Een valpartij is bijna meteen erg vervelend, soms met maandenlang herstel als gevolg. Om nog maar te zwijgen over wat er aan nog ernstigere dingen kunnen gebeuren.
Vorig jaar heb ik de keuze gemaakt om het herstel van die sensor een paar maanden uit te stellen omdat mij dat beter uitkwam (omdat ik dan mijn fiets 4-5 weken kwijt zou zijn), terug kijkend was dat niet handig. Een simpele en vooraf wellicht logische keuze die achteraf bezien gewoon dom was.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Pro
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38
Inmiddels contact gehad met mijn FM. Binnenkort die kant op om het na te laten kijken. Hij gaf aan dat het wel meeviel en dat de remmen ten alle tijden zullen zorgen dat je het scooteren kan stoppen. Blijf het toch wel beetje eng vinden. Misschien dat ik mijn Stromer gewoon in de trein zet die dag.
- Stromerfred
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
- Locatie: Haarlem
- Merk SP: ST7
- Km-stand: 4600
Officieel mag dat niet je stromer in de trein meenemen. Hoewel ik er geen problemen mee heb gehad (jas over de nummerplaat heenhangen)Stromertheke schreef: ↑20 feb 2019, 11:20 Inmiddels contact gehad met mijn FM. Binnenkort die kant op om het na te laten kijken. Hij gaf aan dat het wel meeviel en dat de remmen ten alle tijden zullen zorgen dat je het scooteren kan stoppen. Blijf het toch wel beetje eng vinden. Misschien dat ik mijn Stromer gewoon in de trein zet die dag.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
-
- Pro
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38
Nou ben het wel eens nagegaan. Er staat nergens in de voorwaarden van de NS wat een fiets is. Als ze hadden verwezen naar het RV dan had het inderdaad niet gemogen!Stromerfred schreef: ↑20 feb 2019, 20:11Officieel mag dat niet je stromer in de trein meenemen. Hoewel ik er geen problemen mee heb gehad (jas over de nummerplaat heenhangen)Stromertheke schreef: ↑20 feb 2019, 11:20 Inmiddels contact gehad met mijn FM. Binnenkort die kant op om het na te laten kijken. Hij gaf aan dat het wel meeviel en dat de remmen ten alle tijden zullen zorgen dat je het scooteren kan stoppen. Blijf het toch wel beetje eng vinden. Misschien dat ik mijn Stromer gewoon in de trein zet die dag.
- Stromerfred
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
- Locatie: Haarlem
- Merk SP: ST7
- Km-stand: 4600
Er staat in de voorwaarden “fiets” stromer is een bromfiets.Stromertheke schreef: ↑20 feb 2019, 22:11
Nou ben het wel eens nagegaan. Er staat nergens in de voorwaarden van de NS wat een fiets is. Als ze hadden verwezen naar het RV dan had het inderdaad niet gemogen!
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
-
- Pro
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38
My point excactly. Bromfiets is een term uit het Regeling voertuigen. Als ze daar naar hadden verwezen had je gelijk gehad. Echter dat doen ze niet, waarmee de term "Fiets" dus geen definitie heeft. Daarnaast heeft een handhaver bij de NS geen bevoegdheden om te onderzoeken of iets wel of niet een fiets is.Stromerfred schreef: ↑20 feb 2019, 22:22Er staat in de voorwaarden “fiets” stromer is een bromfiets.Stromertheke schreef: ↑20 feb 2019, 22:11
Nou ben het wel eens nagegaan. Er staat nergens in de voorwaarden van de NS wat een fiets is. Als ze hadden verwezen naar het RV dan had het inderdaad niet gemogen!
De soep zal ws niet zo heet worden gegeten, maar ik denk toch dat de term ‘fiets’ in de voorwaarden voldoende is om een SP te weigere. Anders kan ik mijn motorfiets wel naar binnen rijden en zeggen dat het een fiets is....
Een controleur heeft alle bevoegdheden die nodig zijn, en zo niet, heb jer er op dat moment niks aan en wordt je of geweigerd, of eruit gezet bij de eerstvolgende halte....
Een controleur heeft alle bevoegdheden die nodig zijn, en zo niet, heb jer er op dat moment niks aan en wordt je of geweigerd, of eruit gezet bij de eerstvolgende halte....
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
-
- Pro
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38
Kan jij uitleggen waarom de motorfiets een fiets is? Net als de definitie van een vouwfiets in de voorwaarden van de NS, wat is een vouwfiets? Als ik mijn stuur kan inklappen, heb ik dan een vouwfiets? Ik kan onderbouwen waarom mijn SP een fiets is. Tenzij er een formele definitie is waarom het niet een fiets is kan ik hem dus meenemen totdat er ergens vastgelegd wordt dat het een fiets zoals bedoeld is in het RV, of apart staat genoemd in de voorwaarden.
Ik heb het over een handhaver niet over een controleur. En gelukkig hebben die niet alle bevoegdheden die nodig zijn, we leven nog steeds in een rechtstaat.Polling schreef: ↑21 feb 2019, 10:30 De soep zal ws niet zo heet worden gegeten, maar ik denk toch dat de term ‘fiets’ in de voorwaarden voldoende is om een SP te weigere. Anders kan ik mijn motorfiets wel naar binnen rijden en zeggen dat het een fiets is....
Een controleur heeft alle bevoegdheden die nodig zijn, en zo niet, heb jer er op dat moment niks aan en wordt je of geweigerd, of eruit gezet bij de eerstvolgende halte....