Boven de 45km/u GPS is een kadootje, dus 47.5 op de OMNI.
Terugschroeven na zo lang wel die snelheid te hanteren is gewoon waardeloos.
Slecht gedacht: verschil tussen de 2 en 3 wat willen accentueren?
Maximale snelheid st2 na update
Ik had hetzelfde met mijn zomerbanden dus dat maakt echt niet uit.
Ik heb nu de winterbanden eronder.
Precies hetzelfde euvel.
Je moet echt flink doortrappen op een beetje snelheid te houden.
Echt veel meer dan voorheen.
Ik heb nu de winterbanden eronder.
Precies hetzelfde euvel.
Je moet echt flink doortrappen op een beetje snelheid te houden.
Echt veel meer dan voorheen.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Denk ik niet. De ST2 wordt volgend jaar toch EOL dus is feitelijk geen partij in dit verhaal. Daarnaast is de ervaring van de snelheid op de ST3/ST5 sowieso totaal anders dan op de voorgangers. (Vanwege de stabiele wegligging voel je amper hoe hard je gaat.)Daniel1975 schreef: ↑14 nov 2018, 21:16 Slecht gedacht: verschil tussen de 2 en 3 wat willen accentueren?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
De Stromer ST2 en ST1X gaven wel 48,5 km/h op de Omni aan, maar reden volgens GPS 45,5 km/h. De snelheid van de Stromer verlagen heeft niets met wettelijke bepalingen te maken.Stromeur schreef: ↑14 nov 2018, 21:10
Ik zie het andersom: alles boven de 45km/u is een cadeautje, geen recht. (Er is nu eenmaal de wet.)
Neemt niet weg dat Stromer zich moet realiseren dat mensen die eenmaal 48,5km/u op de OMNI rijden het niet gaan pikken wanneer dat ineens lager is (mits het niet aan de winterbanden ligt natuurlijk).
Klever heeft dit geintje trouwens ook gedaan. Samen met de nieuwe 850Wh accu moest er nieuwe FW op de bike worden gezet, en iedereen klaagt nu ook dat de topsnelheid lager is. Klever verkoopt dit aan de klanten door te zeggen dat de X-Speed nu "natuurlijker" rijdt, maar dat accepteert niemand en dat snap ik wel. (Zelf denk ik dat Klever hiermee de actieradius nog wat heeft willen opkrikken, want ook met die nieuwe 850Wh accu blijft het krap.)
Die snelheid en ondersteuning aanpassen waarbij het moeilijk of onmogelijk wordt om die 45 km/h te halen dan voorheen, is onacceptabel.
Mijn fiets heeft hier geen last van. Ik ben dus niet zeker dat dit werkelijk het geval is.
Net zoals ik het werkelijk merkwaardig vind dat Stromer in 2018 gebruik maakte van motoren van twee fabrikanten (TDCM en ISA), en dat de ISA-motor (een beetje) krachtiger is dan de TDCM-versie.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
en wat met de GPS snelheid?
Ik merk hier dus niets van op mijn ST2.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
zou het hieraan liggen ?
verkeerde motor ingesteld in het service menu ?
-
- Pro
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 29 mei 2018, 19:59
Lees dit topic nu pas grondig door en inderdaad: ik had ook al het gevoel dat ik harder moest werken om naar 45/46 km/u op de omni te gaan (st2 2018). Dacht eerst dat het aan de herfstwind lag
Nu ja, op zich vind ik een beetje extra trainen wel fijn maar het is zeker vervelend.
Als het argument v Stromer ZOU zijn dat de fietsen niet te snel mogen rijden, zouden ze dit ook moeten toepassen bij de st3, de st1x en zelfs de st3 en de st5... niet dat ik dat persoonlijk voorstel, maar lijkt me een logische aanname.
Nu ja, op zich vind ik een beetje extra trainen wel fijn maar het is zeker vervelend.
Als het argument v Stromer ZOU zijn dat de fietsen niet te snel mogen rijden, zouden ze dit ook moeten toepassen bij de st3, de st1x en zelfs de st3 en de st5... niet dat ik dat persoonlijk voorstel, maar lijkt me een logische aanname.