Ombouw Magura MT2 remmen (ST2 2015) naar MT5

Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Georgio schreef: 21 sep 2018, 22:10 graag gedaan.
Een dubbelzuiger aan de achterkant is niet heel erg nodig, omdat dit wiel snel blokkeert. Bij een motor is de voor-rem ook 2maal zo sterk uitgevoerd als de achterrem. Ik ben wel benieuwd of je geen verschil krijgt in de respons van de remhandels links/rechts omdat meer olie wordt verplaatst bij een dubbelzuiger klauw.
De enkele zuiger van de MT4 rem is wel groter dan de dubbelde van de MT5. Ik ga het installeren en dan testen hoe het remgedrag en de respons van de hendels is.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

[quote=Elsje post_id=36098 time=1537599107
De enkele zuiger van de MT4 rem is wel groter dan de dubbelde van de MT5. Ik ga het installeren en dan testen hoe het remgedrag en de respons van de hendels is.
[/quote]

Elsje,
Pas aub op! :bc
De mt5 remt veeeeeeel beter dan je huidige mt2, dat je niet over de kop gaat als je je voorrem hard in knijpt.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Marco Verkerk schreef: 24 sep 2018, 21:53 [quote=Elsje post_id=36098 time=1537599107
De enkele zuiger van de MT4 rem is wel groter dan de dubbelde van de MT5. Ik ga het installeren en dan testen hoe het remgedrag en de respons van de hendels is.
Elsje,
Pas aub op! :bc
De mt5 remt veeeeeeel beter dan je huidige mt2, dat je niet over de kop gaat als je je voorrem hard in knijpt.
[/quote]


Nu een paar dagen gereden met de nieuwe setup. Bevalt prima. De respons van de hendels is goed. Ik merk het extra remvermogen van de MT5 rem pas als ik de hendel iets harder inknijp.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De MT5 kun je inderdaad best goed doseren, is ook mijn ervaring.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Elsje schreef: 28 sep 2018, 10:19 Nu een paar dagen gereden met de nieuwe setup. Bevalt prima. De respons van de hendels is goed. Ik merk het extra remvermogen van de MT5 rem pas als ik de hendel iets harder inknijp.
Elsje,
Ik ben benieuwd hoe je MT5 achterrem hebt geplaatst of heb je in eerste instantie toch allen voor de MT5 gedaan?
+
Hoe heb je remhandel(s) nu electronisch aangesloten want de recuperatie kabel had een andere aansluiting.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Marco Verkerk schreef: 28 sep 2018, 18:42
Elsje schreef: 28 sep 2018, 10:19 Nu een paar dagen gereden met de nieuwe setup. Bevalt prima. De respons van de hendels is goed. Ik merk het extra remvermogen van de MT5 rem pas als ik de hendel iets harder inknijp.
Elsje,
Ik ben benieuwd hoe je MT5 achterrem hebt geplaatst of heb je in eerste instantie toch allen voor de MT5 gedaan?
+
Hoe heb je remhandel(s) nu electronisch aangesloten want de recuperatie kabel had een andere aansluiting.
Ik heb nu alleen voor de MT5 5 remcilinder. Achter heb ik nog mijn oude remcilinder maar wel met een nieuwe MT4 remhendel (standaard variant). Ik zie overigens geen verschil tussen de MT4 en MT5 remhendels. De remmen zijn aangesloten met ST2s remsensorkabels op de OMNI.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
fernand
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2017, 11:27
Locatie: Zomergem
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 34500

Hallo,
Ik rijd met een stromer St2 bouwjaar 2015. De linker remhendel, daar waar er een inkeping is, is gebarsten vermoedelijk door in het verleden ergens tegenaan gebotst te hebben. De remhendel staat dus een beetje krom naar voren. Op zichzelf is er momenteel geen probleem naar werking toe maar ik vrees dat er in de toekomst kans bestaat dat hij afbreekt. Navraag bij mijn FM bleek dat de hendel niet afzonderlijk kan besteld worden. Het zou de ganse combinatie zijn kostprijs plus 250 €. Heeft er iemand enkel de hendel nog liggen of tips waar die hendel afzonderlijk kan gekocht worden.
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Hallo Elsje,

Welke brakes heb je aangeschaft ?
MT5 of MT5e ?
Magura quotes :
The MT5e brakes everything… even the engine!
Specially developed for S-Pedelecs, the MT5e has an integrated switch for motor and brake light.
The high braking force of 4 pistons and its fine modulation make the MT5e a sure-footed companion. We guarantee that.

Weet niet of ik daarop ga doordrammen, maar lees graag je comments.
Vooraan ook 4 pistons ?
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Iemand trachtte mijn batterij te pikken en heeft de batterij helemaal verkloot. Ik zag mijn batterij zo steken. Nite handig in een land als Belgi¨ë waar het af en toe regent. :aq
Laten vervangen bij mijn dealer, de hele batterijkast met deksel vervangen. Leuk detail : nu sluit die perfekt, wat bij oplevering niet het geval was, boog wat naar buiten. Kleine opmerking van mijn dealer : je fiets moet dringend binnen voor onderhoud. Hij had wel een punt.
Afbeelding
Heb het zelf gedaan, en toen viel er mij iets op, daarom deze post.
Mijn ST2 (2017) is vanuit fabriek naar binnen gespaakt.
Afbeelding
Heb ook een schuifpasser genomen en de afstand gemeten van de bol tot het wiel, en dat is 4,5mm.
Afbeelding
Dus er moet ruimte zijn om een mod te doen achteraan.
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Plaats reactie