Defecte motor ST1

gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Loopt de revisie wel via Stromer?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 25 apr 2018, 21:43 Jee. Jij hebt alleen iets met de dealer, je hebt niets met Stromer te maken (tenzij je hem rechtstreeks bij Stromer gekocht hebt).
Klopt, goed dat je dit nog even benadrukt, want daar was ik inderdaad niet duidelijk in.

Ik schreef het op zoals het bij mij werkt wanneer ik als consument een conflict heb over een naar mijn mening ondeugdelijk product: ik ga in gesprek met de dealer, kom ik er niet uit, dan escaleer ik naar de importeur/fabrikant. Kom ik er met beide niet uit, meld ik aan beide dat ik juridische stappen overweeg. Hopende dat dealer en fabrikant onder druk alsnog in onderling overleg tot een oplossing in mijn belang komen, en die oplossing handel ik dan weer af met de dealer. Gebeurt dit niet, dan stuur ik een jurist naar de dealer.

Maar die aanpak is persoonlijk. Ik weet precies hoe en waar ik in mijn recht sta (ik ken de andere kant ook want ik heb jaren in de detailhandel gewerkt). Als ik een probleem heb met een ondeugdelijk product en er komt geen oplossing, dan ga ik er na veel vriendelijk aandringen uiteindelijk wel behoorlijk hard in.

Voor de goed orde: ik heb deze handelswijze nog nooit nodig gehad met mijn Stromer, ik ben zelfs nog nooit op de gedachte gekomen. Ik heb wat opstartproblemen gehad met mijn ST1 X, maar alles is vlekkeloos en snel verholpen, dus ik heb persoonlijk in deze Stromer-context niks te klagen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Peter W
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2018, 19:10

gillflyer schreef: 25 apr 2018, 21:45 Loopt de revisie wel via Stromer?
Mogelijk niet. Dat tracht ik uit te vinden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer bellen, dan weet je het.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Peter W
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2018, 19:10

Stromeur schreef: 25 apr 2018, 22:31 Stromer bellen, dan weet je het.
Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar Stromer.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Peter W schreef: 25 apr 2018, 22:24
gillflyer schreef: 25 apr 2018, 21:45 Loopt de revisie wel via Stromer?
Mogelijk niet. Dat tracht ik uit te vinden.
Ik zou denk ik behoorlijk pissig worden als dit niet via Stromer zou gaan. Niet omdat de revisie elders wordt uitgevoerd, maar dat je daarover niet geinformeerd wordt. Als zoiets aan de hand is dan zou ik eerlijk een vergelijk willen maken: wat kost het in doorlooptijd en geld en hoe zijn de garantievoorwaarden in de gevallen Stromer en het revisiebedrijf. Dan kan ik zelf de keuze maken.
Als je niet geinformeerd wordt gaat het via (in dit geval) Stromer, daarover zou je niet moeten twijfelen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 25 apr 2018, 21:51 Klopt, goed dat je dit nog even benadrukt, want daar was ik inderdaad niet duidelijk in.
:ay
Stromeur schreef: 25 apr 2018, 21:51 Voor de goed orde: ik heb deze handelswijze nog nooit nodig gehad met mijn Stromer, ik ben zelfs nog nooit op de gedachte gekomen. Ik heb wat opstartproblemen gehad met mijn ST1 X, maar alles is vlekkeloos en snel verholpen
Gelukkig. Als je problemen aan je fiets hebt dan merk je wat je aan je dealer hebt. Ik heb aan mijn fiets ook flinke opstartproblemen gehad 3,5 jaar geleden, alles is perfect opgelost en in de meeste gevallen kon ik een leen speed pedelec krijgen (was soms niet nodig).

Ik heb met mijn Bulls wel een gelijkaardig geval gehad: net buiten de 2 jaar garantie op mijn fiets brak bij het maken van een noodstop mijn voorvork af, gelukkig toen ik inmiddels bijna stil stond. Ik ben gevallen maar had zelf op een super klein blauw plekje op mijn enkel helemaal niets. Schade aan fiets: meer dan 1000 Euro, schade aan laptop in fietstas: iets van 750 Euro.
1e reactie dealer (na de bezorgde vraag hoe het met mij ging): ai da's net buiten de garantie en garantie dekt geen schade aan jouw laptop. Ik zal het bij je verzekering neerleggen.
Mijn reactie: nee hoor, ik stel jullie aansprakelijk voor de geleden schade. Ik stel voor dat jullie datzelfde doen bij de fabrikant. Daarna is het zeer netjes opgelost. In die periode heb ik een paar leenfietsen gehad, waaronder een ST2. Was op zich leuk om eens langer met verschillende fietsen te fietsen, maar de reden was wat jammer ;)

Op zo'n moment leer je wel wat je aan je dealer hebt!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Zjappe
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2017, 11:13

Hallo,
ik heb ook het zelfde probleem. Mijn Stromer ST1 heeft er na 13000 km de brui aan gegeven. Hij is net 2 jaar oud. Wrsch wordt de motor vervangen binnen garantie. Toch even een kanttekening. Dit is mijn 2de stromer st1, de vorige werd gestolen. Ook daar heb ik een andere motor gekregen wegens defect. Dit komt dus neer op mijn 4de Stromer motor op 4 jaar tijd. Ik denk dat ik stilaan mag zeggen dat Stromer een over het paard getilt merk is. Mijn 2 bolides hebben regelmatig bij de dealer gestaan voor allerhande mankementen. Met nu dus als laatste feit een kapotte motor. Ik denk dus niet dat ik nog aan iemand een Stromer ga aanraden. (collega van mij heeft momenteel stukken aan haar ST2) Ik kan zo nog wel even doorgaan. Voor fietsen van die prijscategorie vind ik het gewoon niet kunnen dat het nog niet op punt staat. Ik gebruik 'm voor woon werk verkeer en kan er eigenlijk niet op rekenen. jammer.
Stromerrider
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2017, 11:11

En ook bij mij gaf het display No Bat aan en wordt er binnenkort onder garantie een nieuwe motor geplaatst. ben ik meteen van die afgebladderde verf af. Toch vind ik het echt onbegrijpelijk dat de motor zo kort <4000 al gebreken vertoont, mijn vorige defect, een kapotte stekker waardoor de battery bij ieder hobbeltje uitviel en die afbladderende verf binnen 3\4 jaar na aankoop. we hebben het hier wel over een aankoopbedrag van ruim 3200,-
Stromerrider
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2017, 11:11

en dan nu het vervolg, want ik dacht na plaatsing van mijn nieuwe motor klaar te zijn. Toen ik mijn stromen kwam ophalen en m opstartte wederom de melding no batt en dat met een nieuw geplaatste motor!! volgens de monteur kwam dit wel vaker voor. Dus ik weer naar huis zonder mijn stromer en komt wordt er nu met spoed een nieuwe motor geleverd. Mijn vertrouwen in stromer is echt heel erg aan het dalen ondanks dat de fiets na al mijn zelf aangebrachte modificaties super rijd. word vervolgd
Plaats reactie