Verf van ST1 motor bladdert af

Maup
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2018, 09:53

Allen,
Het wiel zit erin.
Eerst is er op locatie een wiel vervangen maar deze bleek niet in orde.
Een paar dagen later sta ik op mijn werk met een defecte fiets :cry: een paar dagen later heeft de dealer de fiets opgehaald en wederom een ander wiel geplaatst.
Het heeft wat tijd geduurd en we hebben wat pech gehad maar het wiel zit erin en ik rijd weer :ay
Het is alleen wel raar dat ik een wiel met zwarte spaken gekregen heb terwijl het voorwiel nog de metaalkleurige heeft,
hier heb ik naar gevraagd wat daar de reden van is.
Ik moet wel zeggen dat ik tot nu toe een goede ervaring heb met QicQ in Amsterdam ook alle mailtjes en belletjes zijn snel, netjes en vriendelijk behandeld .
Al met al nu weer en tevreden stromer rijder.
gr Maup
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zag vandaag op MP deze foto van een (weliswaar stevig gebruikte) ST1 uit 2015. Zo gaat het dus verder en verder als je geen garantie claimt bij het zien van de eerste plekjes:

Stromer ST1 slijtage lak motor.JPG
Stromer ST1 slijtage lak motor.JPG (103.57 KiB) 5055 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Aluminium / zamak, rvs spaken, water en pekel. Die 4 samen zijn de meest ongelukkige combinatie en door in de winter door te stromeren breng je allemaal samen. Als je er ook een gewoonte van maakt om je Stromer af en toe goed te ontvetten dan komt de ramp vanzelf op je af.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
PIPOOO
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 dec 2017, 08:36

Hallo,
Ik heb een ST1X uit 2017. Ook in dit achterwiel bladerde de verf los. Nooit in de pekel gereden en zelden in de regen. Volgens mij is het lak/spuit proces niet goed uitgevoerd.

Door de dealer is mijn achterwiel onder garantie netjes vervangen.


Nu vroeg ik me alleen af. Wiel is na 1,5 jaar vervangen, wat gebeurt er als het over 1 jaar weer gaat bladeren? Zou het dat weer onder garantie vervangen worden of heb ik dan gewoon pech?

Groet,
Bert.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Op elk onderdeel dat onder garantie op je Stromer wordt vervangen heb je opnieuw een volle garantietermijn. Op de nieuwe motor is dat dus 2 jaar garantie vanaf het moment dat ie geplaatst is.

Zo uit mijn hoofd ben je volgens mij de eerste met een ST1 X die dit probleem heeft. (Bij de ST1 kwam dit vaker voor, maar in de ST1 X zit een andere motor.) Gewoon goed in de gaten houden in de maanden dat de garantie op je nieuwe motor afloopt, al verwacht ik niet dat je dit probleem nog een keer krijgt als er verder niks geks met de motor gebeurd is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
PeterLMN
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 apr 2019, 15:14

Beste forumleden, ik ben nieuw op forum. Wel al 2 jaar en 10.000 km tevreden ST1X rijder. Mijn motor zag er ook niet meer uit, verf eraf. Foto naar Stromer en via dealer ingepland. 27 maart weg gebracht, ging toch op vakantie, maar wacht nog steeds op mijn wiel met nieuwe motor....
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Aparte gang van zaken. Moet je wiel eerst in CH geïnspecteerd worden en wordt er daarna een nieuw wiel verstuurd? Zoiets als aluminium bloemkolen en afbladderende lak kan met foto’s toch ook wel aangetoond worden. Dat kan veel sneller. Stromer stuurt eerst een nieuw wiel op na inspectie door de vakkundige dealer. Na vervanging van het wiel Stuurt de FM het wiel naar Stromer. Het lijkt wel of Stromer geen vertrouwen heeft in de dealers en ze alles zelf willen beoordelen.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
PIPOOO
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 dec 2017, 08:36

PeterLMN schreef: 25 apr 2019, 14:31 Beste forumleden, ik ben nieuw op forum. Wel al 2 jaar en 10.000 km tevreden ST1X rijder. Mijn motor zag er ook niet meer uit, verf eraf. Foto naar Stromer en via dealer ingepland. 27 maart weg gebracht, ging toch op vakantie, maar wacht nog steeds op mijn wiel met nieuwe motor....
Vreemd, ik heb foto's naar de dealer gestuurd. Deze stuurde ze door naar CH. Kreeg toestemming voor vervanging uit CH.
Wiel was op voorraad bij de dealer. I.c.m. een onderhoudsbeurd vervangen. Was in totaal 3 weken verder maar dat kwam door mijn planning. Had al na een week gekunt.

Maar als ik het goed begrijp is jou Stromer toch al buiten de garantie? Die van mij zat er nog in. Net 1 jaar oud nl.

Grt. Bert.
PeterLMN
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 apr 2019, 15:14

Gelukkig nog wel garantie Bert, ook foto van fiets door dealer opgestuurd. Ziet er nog perfect uit ondanks zijn 10.000 km. Nergens roest problemen, ook niet in naaf voorwiel. Ik baal er alleen van dat het zolang moet duren. Laatste bericht is dat hij komende vrijdag terug komt.

Grt Peter
joost
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 dec 2017, 21:53
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Stromer ST3

Zelfde euvel op mijn ST1X 2019 model. Dealer heeft foto's gemaakt en onder garantie een nieuw wiel gemonteerd. Begon bij 6500km te bladeren en na het droogspuiten met luchtdruk vlogen de stukjes in het rond. Hopelijk is het incidenteel en blijft de verf op de nieuwe motor goed zitten.
Bijlagen
IMG_8152.jpeg
IMG_8152.jpeg (2.28 MiB) 4678 keer bekeken
🇳🇱 Stromer ST3 2020 Deep Black 🚀
Bodyfloat
Plaats reactie