ST1 verlichting wil niet meer uit

Wim Decreton
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 okt 2017, 13:06

Na één maand en 1000km fietsen, wil na een hevige regenbui mijn verlichting niet meer uit. Als ik via het display de fiets uitschakel, blijven de lamp voor en achter branden. Ik moet mijn batterij uitnemen om ze uit te krijgen. Kan dit een foute instelling zijn of is dit waterschade? Wie weet raad?
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Ik zou even in het service menu duiken en dan de de diagnose laten uitvoeren. En kijken wat de computer aangeeft voor storing.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
RoRo
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mei 2017, 08:07

Nee geen foute instelling, op de ST1 kan je niets instellen voor de verlichting. Diagnose mode op de ST1 is er volgens mij niet in ieder geval niet voor de gebruiker. Gevalletje sluiting denk ik, iets voor je dealer.
ST1 sinds april 2016, 400 km per maand
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik heb dit nu ook. De verlichting wil niet uit. Als ik de batterij er uitneem (Meer dan 5min) gaat ze natuurlijk uit. Van zodra ik de bat. er terug insteek brand ze weer. Fiets gelockt, blijft aan. Stukje gefietst alles gaat prima behalve dat de lamp niet uit gaat. :aq
Heb er na de sneeuw rit van verleden week niet meer op gereden, toen ik vanavond in de garage kwam was deze te goed verlicht, het licht is bijgevolg al een week aan het branden. :ck:

Wim jij had dit ook, wat was de oplossing?
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Chris
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 sep 2017, 13:35

Misschien is het niet zo gerelateerd aan jullie probleem maar denk dat het sowieso bij elektronische problemen goed is om even de stekkers en bekabeling na te lopen want als er iets vochtig of doorgesleten is kan dat zomaar gekke problemen geven.

Ik had onlangs ook een probleem met mijn st1 en dat was dat ie bij het inschakelen een com_error gaf. Verlichting deed het wel en uitschakelen ging ook. Op de (brom)fietspaden lag pekel dus ik had al gauw het vermoeden er daardoor iets aan de fiets mankeerde.. Links-achter heb je die soort neopreen flap met klittenband en daaronder enkele connectoren. Een daarvan in een soort dichtgelijmde krimpkous en dat bleek niet waterdicht. Nav wat ik op het forum had geleden meende ik dat het de stekker voor software updates was maar verder geen idee wat het precies was. Ik heb nog garantie maar dacht ik knip dat er toch maar af om in ieder geval dat pekelwater te verwijderen en het blijkt een eenvoudige 2 pin sm connector te zijn en eenmaal schoon en droog werkte alles weer https://www.google.nl/search?q=2+pin+sm ... 12&bih=719.
Vervolgens zelf nieuwe krimkous en tie wrap er om waardoor die ie nu wat beter waterbestendig is.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Goei tip, ga ik eens nakijken. :ay Ik heb ook door de sneeuw gefietst en sindsdien heb ik het.
Ik heb ook al een afspraak met de dealer gemaakt op 26/12, had nog een onderhoud te goed dus dan kan dat in één keer. Merk ook dat ik meer verbruik en zo koud is het nu toch niet.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Fiets staat bij de fietsenmaker sinds gisteren. Ze hebben het nog niet gevonden en gaan vandaag telefonische assistentie van stromer krijgen. Ik weet niet zo goed wat ze er dan gisteren aan gedaan hebben maar goed.
De fiets krijgt gelijk ook ze'n tweede onderhoudsbeurt. En er zat wat speling op de trapas.
Ben eens benieuwt of ik wat aangerekend krijg.
Onderhoudsbeurt is gratis, storing licht is garantie...wordt vervolgd.
Ik heb ze ook op bovenstaande post van Chris gewezen, dus dat zal het jammer genoeg niet geweest zijn.
Als hij vandaag niet klaar is krijg ik een vervangfiets. Dat was bij het vorige onderhoud geen succes. Ben benieuwt wat ik vanavond te vertellen heb.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Wel het is nog niet opgelost :aq . Na contact met Stromer zou de volledige bekabeling moeten nagezien worden :ck:
Op zich geen probleem, maar nu komt het.
Ze hebben geen tijd om deze herstelling uit te voeren en vragen of ik de fiets later eens wil terug brengen :aq ... Ik dacht het niet. Ze laten de rest maar wachten, ik heb netjes een afspraak gemaakt en ze uitgelegd wat het probleem was.

De beloofde vervangfiets hebben ze wel maar het kentekenplaatje voor op de fiets hebben ze nog niet...
Wat een flauwekul. Hoe verzinnen ze het :aq :aq Dus geen vervang Stromer :aq :aq :aq

Kost me veel moeite om hier de naam van deze prutser niet te vermelden...

Een email naar hun klantendienst is al weg, al verwacht ik daar geen of weinig reactie op.
Kan je naar Stromer mailen met klachten over hun dealers?
Ik ga morgen maar eens langs deze ....
vloek.jpg
vloek.jpg (11.75 KiB) 8207 keer bekeken
om te horen hoe het er mee staat.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tony Mb schreef: 27 dec 2017, 18:43 Ze hebben geen tijd om deze herstelling uit te voeren en vragen of ik de fiets later eens wil terug brengen :aq ... Ik dacht het niet. Ze laten de rest maar wachten, ik heb netjes een afspraak gemaakt en ze uitgelegd wat het probleem was.
Balen zeg.
Op welke termijn denken ze je Stromer wel verder na te kunnen kijken?
Tony Mb schreef: 27 dec 2017, 18:43 De beloofde vervangfiets hebben ze wel maar het kentekenplaatje voor op de fiets hebben ze nog niet...
Als dit je is toegezegd, dan behoren ze dat gewoon na te komen.

Aan de andere kant: het gaat dus alleen om de verlichting die niet meer uit gaat. Los daarvan functioneert je Stromer nog naar behoren, toch? Je kunt hem dus gewoon gebruiken, alleen de batterij moet eruit als je hem uit zet? (Wat natuurlijk onwijs onhandig is, maar je staat iig niet stil, en dan ook nog zonder vervangend vervoer.)
Tony Mb schreef: 27 dec 2017, 18:43 Kan je naar Stromer mailen met klachten over hun dealers?
Stromer is bereikbaar via het algemene mailadres op hun website. Mijn ervaring is dat ze snel reageren, en er werken ook mensen die Nederlands spreken. Je zou in je klacht richting Stromer kunnen vragen of ze verantwoordelijke Salesmanager in willen lichten.

Als ik jou was zou ik wel eerst bij de dealer gaan horen op welke termijn jouw Stromer hersteld gaat worden. Want is dat bijvoorbeeld over een week, terwijl je Stromer nog wel gewoon rijdt, dan vind ik het een heel ander verhaal (zeker in deze drukke periode, onderbroken door allerlei feestdagen) dan wanneer ze zeggen kom over anderhalve maand nog maar eens langs.

Hopelijk vinden ze het euvel snel. Succes!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

De fiets doet het prima, alleen het licht wil niet uit.
Dat ze de fiets niet direct kunnen maken daar heb ik alle begrip voor, geen enkel probleem. Ik werk zelf in onderhoud van industriële installatie en er kunnen genoeg redenen zijn dat iets niet direct hersteld kan worden.
Het probleem zit hem in de leen fiets. ik heb een onderhoudscontract gekocht voor twee beurten met vervangfiets.
Bij het eerste onderhoud ging het hier al flink mis. Ik heb toen een barrel van een 25Km/u fiets gekregen die er na een kilometer mee op stopte. Ik heb toen mijn beklag gedaan bij de eigenaar van de winkel. Die heeft me toen toegezegd dat dit niet meer zou gebeuren.
Toen ik mijn afspraak maakte heb ik gezegd dat ik een SP wou als vervangfiets als de herstelling langer dan een dag zou duren en dit is mij toegezegd. Nu met die flauwekul afkomen dat ze geen kentekenplaatje hebben, maakt me echt kwaad. Denken ze dat ik achterlijk ben of zo.
Hoe moeilijk kan het zijn, ik maak een afspraak met vervang SP fiets, zij zeggen me dit toe en bepalen de datum. Ik lever mijn fiets binnen en ga met de vervanger naar huis. Iedereen vriendjes. Als ze dan zeggen dat het langer gaat duren en vragen om een nieuwe afspraak ook geen probleem ik ben helemaal de kwaadste niet.
Maar niet met mijn voeten gaan spelen want dan ga ik ook dwars liggen en of het dan morgen klaar is of over een week of een maand kan me dan geen flikker meer schelen.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie