Welke bout moet ik gebruiken om het balhoofd aan te trekken.
Als ik de foto bekijk (is er wel één voor een ST2) denk ik de zwarte, het zilveren stuk wordt alleen maar gebruikt om in de buis vast te zitten... denk ik.
https://www.elektrofahrrad24.de/stromer ... aheadkappe
Balhoofd aantrekken ST1 oud model
Het zilveren stuk is de zogenaamde expander ... die zit in je stuurbuis en die hoort daar te blijven zitten, dus van die zilverkleurige inbusbout blijven we af.
De boutjes van de stuurpen (klemming stuurpen op stuurbuis) zetten we los en mogelijk (bij de ST2 is dit zo, bij de ST1 ?) zit er nog een klemring onder de stuurpen ... indien die aanwezig is mag je die eveneens losdraaien, nu kan het balhoofd bijgesteld worden met de zwarte "afsluitkap" : in wijzerzin draaien = speling verminderen.
Na het bijstellen : het afsluitdopje (rubber) opnieuw in de afsluitkap, stuur richten + stuurpen opnieuw vastzetten en (indien aanwezig) de klemring onder de stuurpen opnieuw vastzetten.
De aanhaalmomenten staan normaliter op de onderdelen zelf op.
Voel je je niet zeker, ga dan eventjes bij de FM ten rade ... succes !
De boutjes van de stuurpen (klemming stuurpen op stuurbuis) zetten we los en mogelijk (bij de ST2 is dit zo, bij de ST1 ?) zit er nog een klemring onder de stuurpen ... indien die aanwezig is mag je die eveneens losdraaien, nu kan het balhoofd bijgesteld worden met de zwarte "afsluitkap" : in wijzerzin draaien = speling verminderen.
Na het bijstellen : het afsluitdopje (rubber) opnieuw in de afsluitkap, stuur richten + stuurpen opnieuw vastzetten en (indien aanwezig) de klemring onder de stuurpen opnieuw vastzetten.
De aanhaalmomenten staan normaliter op de onderdelen zelf op.
Voel je je niet zeker, ga dan eventjes bij de FM ten rade ... succes !
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
De zwarte kap.
Los de 2 inbus bouten van uw stuurpen, dan de zwarte kap aandraaien.
Dan de 2 imbussen terug aandraaien.
Let wel, het zal niet veel verschil maken, uw onderste lager zal “er aan” zijn.
De inbus op uw foto dient om de expander vast te zetten in de vork.
Opgepast:
Begin begin eerst met de zwarte kap los te draaien om te controleren of de imbus nog vast zit.
Draait deze los, dan zal je het systeem uit de vork moeten halen en terug monteren.
Los de 2 inbus bouten van uw stuurpen, dan de zwarte kap aandraaien.
Dan de 2 imbussen terug aandraaien.
Let wel, het zal niet veel verschil maken, uw onderste lager zal “er aan” zijn.
De inbus op uw foto dient om de expander vast te zetten in de vork.
Opgepast:
Begin begin eerst met de zwarte kap los te draaien om te controleren of de imbus nog vast zit.
Draait deze los, dan zal je het systeem uit de vork moeten halen en terug monteren.
Is de fiets al wat ouder? ik zou bij speling ook even de staat van de onderste lagering checken......vet vervangen en boven er bij kan meestal geen kwaad.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe