Trappers belast bij opstart

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Janneman70 schreef: 16 aug 2020, 20:48 Het vreemde is dat uit- en aanzetten bij mij niet werkt.
Maar als ik het goed begrijp doet het probleem zich alleen voor wanneer je je bike opstart met druk op de pedalen. Wat let je om dat niet meer te doen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Janneman70
Runner-up
Runner-up
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 mar 2018, 10:31

Het gaat ook altijd per ongeluk, pas even staan praten en bij het wegrijden bleek de fiets uit gegaan te zijn. Dus in een reflex aangezet. Niet handig, weet ik. Maar dan trapt hij zo zwaar dat ik ook bijna niet meer thuis kom. Dus gestopt, uit gezet, 2 minuten gewacht, maar dan nog hetzelfde. Ik dacht dat er een oplossing voor moest zijn.
Janneman70
Runner-up
Runner-up
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 mar 2018, 10:31

Ik zal het bij de volgende onderhoudsbeurt eens met mijn dealer opnemen.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

en als je de fiets lockt, uit zetten zodat je de code terug moet ingeven. bij het aanzetten even van de fiets gaan. Moet normaal lukken anders is er nog iets anders vrees ik.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
stromer52
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 mar 2018, 10:25
Locatie: Lochristi
Merk SP: Stromer ST 1 2016
Km-stand: 20.000

Janneman70 schreef: 17 aug 2020, 21:30 Het gaat ook altijd per ongeluk, pas even staan praten en bij het wegrijden bleek de fiets uit gegaan te zijn. Dus in een reflex aangezet. Niet handig, weet ik. Maar dan trapt hij zo zwaar dat ik ook bijna niet meer thuis kom. Dus gestopt, uit gezet, 2 minuten gewacht, maar dan nog hetzelfde. Ik dacht dat er een oplossing voor moest zijn.
Hey, dit overkomt mij ook regelmatig ( hoogstwaarschijnlijk door de ouderDOM :oops: ). Iemand die je onderweg tegenkomt waar je denkt van snel een babbeltje te slaan ( maar dat loopt steeds uit ), en na een tijdje valt het scherm ( met de ondersteuningsstand 1 - 4 waarmee je uw halte mee gemaakt hebt ook ) uit. Zonder er erg in te hebben vertrek je, maar het scherm is uitgevallen. Dat voel je direkt aan de benen :D . Dat is loodzwaar trappen.
Wat ik doe is, ik stop en zet het scherm aan en DAN zet ik mijn ondersteuningsstand ( 1 tot 4 ) op niks blanco en dan terug op de ondersteuningsstand die je gewoon bent zonder tussentijds op de pedalen te drukken.
Zo lukt het mij toch steeds om terug volle power te krijgen.
P.S. : of als hetgeen hierboven niet helpt, misschien de trapsensor eens reinigen.

Stromer52
Plaats reactie