accu deksel sluit niet goed

WodanDeMey
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jul 2020, 13:51

Hey,

Heb net mijn eerste week als tevreden stromer ST1 gebruiker achter de rug en voor het eerst een klein buitje gehad.
Had het al gezien de eerste dagen maar wat uit het oog verloren, nu met de regen dacht ik er terug aan en vraag me af of het kwaad kan en of er een oplossing voor is?
Nu ben ik er op gefocussed en stoort het me dat de klep niet perfect aansluit op een verder toch wel mooi afgewerkte fiets!

Had al eens gezocht hier op het forum en vond wat dingen terug dat de klep in het midden niet goed aansluit, hier is het dus bovenaan. Als ik ertegen duw sluit het mooi aan maar zie nergens hoe ik eenvoudig het klem mechanisme kan "aanspannen"
Bijlagen
IMG_20200727_085147.jpg
IMG_20200727_085147.jpg (322.76 KiB) 4414 keer bekeken
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Klopt het dat de klep niet goed sluit, in de zin dat het sluitingsmechanisme van de klep niet aansluit op het frame?
Ik heb dat ook wel eens en dan is het bij mij een kwestie van goed aandrukken. Eerst wel ontsluiten via de knop aan de andere kant.
Ik vind het wel een serieus dingetje in de (stromende) regen omdat de contactpunten van de accu onderaan zitten. Om die reden vet ik de klep aan de randen in met vaseline.
Laatst gewijzigd door Peerke1960 op 27 jul 2020, 21:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
WodanDeMey
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jul 2020, 13:51

Als ik ertegen duw, sluit het af maar de "klik" is dan al geweest en veert terug wat open.

Terugrit naar huis was vandaag een dikke tegenvaller. Sensorfout en geen ondersteuning meer, kalibratie tig keer gedaan, service menu gekeken en veel te lage spanning op torque sensor ik dacht iets van 0.02v ofzo.
Via boost wat kunnen rijden maar ging niet echt snel. Even gepauzeerd 15min. accu verwijderd wat geprutst in service menu en ineens gaat het weer...
Geen idee of het een met het ander te maken heeft, maar het vetrouwen is wel even weg nu.
Knop van claxon was trouwens ook al stuk na 1 dag, en natuurlijk geen reserve binnen.

Morgen nog eens proberen of het lukt zonder problemen, anders rechtstreeks naar de FM voor al die zaken en hopen dat er geen te lange covid wachttijden zijn 😔
DD RIJDER
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jul 2020, 18:33

Hallo allen. Ben ook eigenaar van een st1 van begin juni dit jaar en heb er toch al 2 keer kunnen mee rijden, voor de rest staat hij bij de dealer voor zijn problemen op te lossen! Ook mijn claxon bleef opeens constant gaan en met niets meer uit te krijgen! Geen ondersteuning meer,.... Jammer dat ik dit forum nu maar ontdekt heb anders kocht ik dat ding nooit. Grts :bu:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En goede dealer weet de problemen wel op te lossen.
Zorg dat je alvast een dossier opbouwt met daarin alle problemen en hoe lang je de fiets steeds kwijt bent. Dit helpt je in het geval de problemen niet goed genoeg opgelost worden: je hebt dan alle feiten op papier om een ultimatum te stellen en evt daarna de koopovereenkomst te ontbinden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
DD RIJDER
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jul 2020, 18:33

Heb al een andere dealer genomen. Die heeft de garantie kunnen over zetten bij hem. De dealer waar ik mijn fiets gekocht heb zijn prutsers, leugenaars en dieven. Ik wacht al 2 maanden op 90 € die ik van hem moet terug krijgen van iets dat hij niet kon leveren maar wel al betaald had op voorhand! Belooft terug te storten maar ik moet toch lang wachten hoor. Ben niet de enigste die daar wegtrek met een stromer. Weet van nog mensen. Grts
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Wie is de verkoper en bij wie ga je nu ten rade ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
DD RIJDER
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jul 2020, 18:33

Ik noem hier geen namen maar ik kocht hem in Torhout en ga nu naar Gits. Grts
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Duidelijk, dankjewel. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
rasenderobotor
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 apr 2019, 13:36
Locatie: Brugge
Merk SP: St1 (20) St2 (18) St5 (18)

net een natte rit achter de rug en dat batterijklepje bleek bij mij ook niet te sluiten, was daarnet aant denken om het forum ns te raadplegen hoe op te lossen. Thuis batterijlader aangesloten en boem , in combi met verbrandgeur. batterijlader kapot. dit was al een andere cr245 ( van een oude st2 ), de batterijlader dit bij mijn nieuwe st1 zat is ook al defect en in behandeling voor garantie.
St 2 2017 42000km sinds st1 2020 8500 km
Plaats reactie