Hij zet de wielen in een richtstoel en werkt volgens de specificaties van de verschillende componenten (spaken, spaaknippels, velg, naaf / motor, ...) en hij houdt rekening met het gewicht van de berijder ... na de werkzaamheden worden alle spaaknippels voorzien van borgmiddel, je mag diezelfde dag de wielen nog monteren maar met fietsen wacht je liefst zo'n 24u (uitharding van het borgmiddel).
Je voelt gewoon dat het achterwiel (voorwiel was OK) nu echt strak staat, de spaken maken geen lawaai meer, de fiets voelt niet meer "zwalpend" aan en rijdt messcherp, het lijkt wel een compleet andere fiets ... om je een idee te geven : aan het achterwiel alleen al heeft ie een klein uur gewerkt.
Je kan zijn fabrieksgarantie (2 jaar) maximum met 3 jaar verlengen ... vanuit mijn beleving is dat een absolute must.
Als hij 4 jaar is zou ik hem buitentrappen, de koper geniet dan nog een jaar garantie (deze is aan de fiets gekoppeld, niet aan het mannetje dat erop zit).
Alles buiten garantie ?