Achteras diameter ST1 2019

Plaats reactie
Henk_62

Ik had de vraag al eens gesteld in het fietskar topic maar aangezien het specifiek over de ST1 2019 gaat, hier nogmaals met hopelijk meer succes:

Is er iemand die de afmetingen van de achteras van een Stromer ST1 2019 weet, dan hoef ik ze er in ieder geval niet uit te halen om te meten? Ik zou het graag weten om te kijken of ik volgende as:

https://robertaxleproject.com/product/1 ... b-trailer/

zou kunnen gebruiken om een Bob yak trailer te koppelen.
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Ik heb er eens naar gekeken wat je van plan bent. Is het niet zo dat de as er dan doorheen gestoken moet worden. Een tru-axle? Dát is bij stromer niet mogelijk. Maar misschien ben je iets anders van plan ..
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Henk_62

Max Cady schreef: 26 jun 2020, 14:58 Ik heb er eens naar gekeken wat je van plan bent. Is het niet zo dat de as er dan doorheen gestoken moet worden. Een tru-axle? Dát is bij stromer niet mogelijk. Maar misschien ben je iets anders van plan ..
Ja dat was inderdaad het plan, maar dat zal ik dan nu maar opbergen, thanks voor de info! Ik dacht dat het misschien wel mogelijk was omdat je op de website van robert axle project bij axle finder wel een Stromer kan aanduiden...

Een andere manier zou zijn om met een zelfgemaakte trailerplate te kunnen werken maar ik zag dat de ST1 hiervoor niet dezelfde voorzieningen heeft (de extra gaten aan de linkerkant van het achterwiel, waar de schijfrem zit) als de andere stromers waarbij in de handleiding dan ook vermeld was dat ze compatibel waren met deze karren.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vraag anders even aan je dealer. Die Bob Yak is een superbekende fietskar. Een beetje Stromer dealer heeft hier wellicht al een (legale/goedgekeurde) oplossing voor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Omdat ik het zelf ook wel interessant vind zocht ik ook even. De methode via het linkje heb ik even snel doorgelezen dus weet niet of het wat is. Garantie heb je natuurlijk nooit met diy dingetjes ...

https://diymachining.com/stromer-st2-hitch-plate/
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Henk_62

Op die website had ik me inderdaad laten inspireren om het met een trailerkit te doen maar toen ik mijn Stromer eens van dichtbij ging bekijken, zag ik dat de nieuwe ST1 de 2 gaten mist om deze in vast te maken:

Afbeelding

Afbeelding

Het zal dus op een andere manier moeten vrees ik
Plaats reactie