Dist. ODO gereset?

Plaats reactie
AnitaB
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2020, 20:07

Hallo Allen,
Ik ben een nieuweling hier op het forum. Ik heb sinds heel kort een ST1 tweedehands overgenomen om eens te proberen hoe het is om met de fiets naar mijn werk te gaan. Het bevalt echt heel goed. Het is een belevenis om op een stromer te rijden (en dan is het maar een oude ST1 :)).
Maar ik heb een vraag. Toen ik de fiets op ging halen heeft de verkopende particulier mij laten zien dat de fiets 4800 km had gelopen. Hoe hij dat liet zien weet ik helaas niet meer. Als ik nu kijk op de dist. ODO staat deze ineens op 0. Hebben jullie een idee hoe dat kan? Mogelijk heb ik mijn dagteller gereset (kan het mij niet herinneren), maar dan mag toch niet de totale km stand van de fiets ook zomaar resetten? Ik hoor graag jullie ervaringen. Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bij de oorspronkelijke ST1 was het inderdaad mogelijk om de totaal gereden afstand te resetten (vraag me niet hoe het exact moet). Rare 'feature' die ze gelukkig vanaf de ST2 hebben opgelost.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De km-stand van de "oude" ST1 kan inderdaad gereset worden. Dat doe je met code 3771. Feitelijk heb je bij een tweedehands aanschaf van een oud model ST1 dus geen idee wat-ie werkelijk gelopen heeft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
AnitaB
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2020, 20:07

Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik weet zeker dat ik geen code heb ingevoerd en toch staat de dist odo op 0, terwijl hij dat bij het bekijken van de fiets echt niet stond. Is er misschien een andere manier om de totale afstand te bekijken die ik nog niet heb gevonden? Ik druk nu gewoon op het linkerknopje een aantal keren.
Wel vaag inderdaad dat je de totale km afstand zomaar zelf kan aanpassen. Ik hoop maar dat ik geen "kat in de zak" heb gekocht.. Volgende keer toch maar via een dealer, of via dit forum.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Batterij van de display vervangen/bijna leeg? Dan verliest-ie ook zijn gegevens.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

AnitaB schreef: 13 jun 2020, 11:10 Ik hoop maar dat ik geen "kat in de zak" heb gekocht.. Volgende keer toch maar via een dealer, of via dit forum.
Hoop het ook voor je. Kopen via dit forum geeft geen garanties hoor... Zeker niet als iemand lid wordt om zijn/haar fiets te verkopen. Bij de oude rotten hier is dat vertouwen denk ik wel terecht.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

De gewone dag teller en gemiddeldes kan je op 0 zetten door het rechtse en middelste knopje tegelijk enkele sec in te duwen.
Als je het display van het stuur schroeft zie je aan de onderkant het dekseltje van de batterij van de display zitten.
Als de fiets goed rijdt zou ik me niet te veel zorgen maken om de kilometerstand en van de fiets genieten.
Met volle ondersteuning kan ik na 17000km nog een 40 Km ver geraken Met de grootste batterij.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
FrankL88
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 nov 2019, 10:21

Tony Mb schreef: 13 jun 2020, 15:14 De gewone dag teller en gemiddeldes kan je op 0 zetten door het rechtse en middelste knopje tegelijk enkele sec in te duwen.
Als je het display van het stuur schroeft zie je aan de onderkant het dekseltje van de batterij van de display zitten.
Als de fiets goed rijdt zou ik me niet te veel zorgen maken om de kilometerstand en van de fiets genieten.
Met volle ondersteuning kan ik na 17000km nog een 40 Km ver geraken Met de grootste batterij.
Dat is een mooie afstand. Bij mij na 21 km heb ik nog ergens tussen de 20 en 35% over. (zonder mee wind) heb de oranje accu uit 2016. Ach zolang ik op mijn werk kan komen is het goed 😁
Plaats reactie