Achterwiel nieuwe St1 demonteren

propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Monteur heeft niks te willen die moet gewoon z.n werk doen van 800 tot 16.30.
Als ik vragen heb over mijn ktm kan ik gewoon naar de dealer en vragen hoe het op te lossen.
En er is niemand die z.n neus ophaalt.
Koop er immers m.n onderdelen en dan krijg je er gratis uitleg bij.
En koffie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

propje schreef: 10 jun 2020, 19:28 Monteur heeft niks te willen die moet gewoon z.n werk doen van 800 tot 16.30.
True.

Je moet de eigenaar van de zaak hoogstens het arbeidsloon van die monteur betalen (en eventueel de kosten van het nieuwe onderdeel als je zelf wat gesloopt hebt). En effe tussendoor gaat misschien ook niet.

Dat zijn zo van die dingetjes, wisselt wel per FM maar niet elke FM vindt het even geweldig als je zelf aan je Stromer klust zonder te weten wat je doet en er gaat wat mis dat hij mag oplossen. Waarbij je ook nog klanten hebt die dan meteen roepen dat het een ontwerpfout van Stromer is. Dan zou ik niet meer zo hard lopen hoor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Lijkt me toch vrij simpel je sloopt iets.dan moet je dokken.
En ik denk dat een fm graag aan je levert.
Want dan kan hij het monteurtje betalen.
En koopt het monteurtje een lkr koud biertje na gedane arbeid.

En zo is het cirkeltje weer rond.
Trek een lkr klok biertje open en wens jullie alvast een fijn werkend.

Aju propje
Fisherman
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mar 2020, 12:32

FreddyH schreef: 10 jun 2020, 16:54 Ik doe altijd een spanbandje (een echte spanband, niet de tie-wrap die hierboven bedoeld wordt) om het wiel en de bagagedrager, als ik dan het wiel los heb blijft het netjes hangen en kan ik hem langzaam laten zakken. Ook met het terugzetten is dat handiger.
Dit is ook een goede tip Freddy :ay , zelf hang ik de fiets een 20 tal cm boven de grond en zet ik een wijnkistje onder het wiel . t'is eender hoe je het doet maar het is idd handig een steunhulpje te hebben want dat achterwiel is toch een behoorlijk zwaar ding idd !
Plaats reactie