Probleem met batterij ST1 2017

Plaats reactie
Jonesd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jun 2017, 16:09
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15500

Hallo allemaal. Ik zit met volgend probleem waar ik een oplossing voor zoek.

Ik trachtte gisteren mijn batterij los van de fiets op te laden. Op het moment van starten van opladen had de batterij ongeveer 50%.

Reeds na een halfuur gaf de oplader aan dat de batterij volledig was opgeladen (groen licht).

Dit leek mij onmogelijk. Ik heb de oplader dan nog verschillende malen opnieuw aan het lichtnet aangesloten maar kreeg telkens na ongeveer 10 minuten het groene licht.

Wanneer ik de batterij vervolgens in de fiets heb teruggeplaatst, gaf deze op het display aan dat ze voor 71 % was opgeladen.

Na een kilometer of 5 normaal fietsen, gaf ze plots aan dat de batterij bijna leeg was. Fiets is vervolgens ook uitgevallen. Jammer, want ik had toen nog 13 km voor de boeg. :bc

Wanneer ik de fiets terug opstartte, gaf display "no batt" aan. Het is mij niet meer gelukt om de fiets aan de praat te krijgen. Dan maar zonder ondersteuning (en met mooie tegenwind) naar huis gereden...

Eens thuis heb ik getracht om op te laden aan de fiets zelf. Licht van oplader bleef evenwel rood.

De fietsenmaker is helaas gesloten door de coronacrisis.

Is er iets dat ik zelf zou kunnen doen om hieraan te verhelpen? Dient eventueel de batterij vervangen te worden? (fiets dateert van 15 juli 2017 en heeft ongeveer 17500 km)

Ik kijk uit naar jullie inzichten en tips.

Groeten,

Jonas
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Misschien dat er een batterij revisie bedrijf in de buurt zit die eens kritisch naar de batterij kan kijken? En als daar het probleem zit dan kan een revisie een flink stuk voordeliger zijn (als je dat ziet zitten tenminste)...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Jonesd schreef: 10 apr 2020, 17:05 De fietsenmaker is helaas gesloten door de coronacrisis.
Er zijn nog tig Stromer verkopers die wél werken in deze crisisperiode, heb je al eens een andere FM gecontacteerd ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Alle contactpunten, zowel die van je accu als de lader, als ook aan de buitenzijde en in je Stromer heel goed controleren op vuiltjes. Eventueel schoonblazen met een compressor of een busje perslucht o.i.d.

Helpt dat niet, batterij uit je Stromer halen en op een veilige plek neerleggen. Lees: waar het geen kwaad kan als de accu ontvlamt. De kans dat het gebeurt is minimaal, maar als het gebeurt wil je dit niet in huis.

Erkende Stromer dealer bellen. Er zijn er genoeg die wel werken met minimale bezetting, of die op afstand advies kunnen geven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jonesd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jun 2017, 16:09
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15500

Hartelijk bedankt voor de reacties.

De kogel is inmiddels door de kerk. Ik ga de batterij proberen te laten reviseren.

Daarnaast komt er eerder al een ST3 :mrgreen: . Morgen enkel nog kiezen tussen Large en Extra Large -ik meet 187cm en zit dus tussen beide maten- en vermoedelijk zijn we begin volgende week al terug aan het stromeren. :cool2:

De ST1 blijft dan als backup.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jonesd schreef: 15 apr 2020, 18:00 De kogel is inmiddels door de kerk. Ik ga de batterij proberen te laten reviseren.
Ik zou in dat geval wel eerst je ST1 met een andere accu testen, om zeker te weten dat het probleem inderdaad in de accu zit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jonesd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jun 2017, 16:09
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15500

Stromeur schreef: 15 apr 2020, 18:17 Ik zou in dat geval wel eerst je ST1 met een andere accu testen, om zeker te weten dat het probleem inderdaad in de accu zit.
Ja, sowieso. Ik ga de fiets ook nog eerst binnenbrengen bij FM na lockdown.
Plaats reactie